Jump to content

Mårups Hyper 8


Peter M

Recommended Posts

vad kör du med för tändsystem?

Tänkte på opels 4-coil Wasted spark med MBE sprutet så ska laddningen ligga mellan 2,5-3ms

Standarspole (FORD). Alltså två spolar med dubbla utgångar. Det blir liksom Wasted Spark vare sig man vill det eller inte.

Kör den direkt med slutsteg byggda enligt handboken.

Min startmotor verkar lite sjuk va?

Kul med nya prylar som funkar... :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Christer håller på med sånt.

Kan du se om det är jordningen som är knas eller är det glapp i plussidan? Eller är den slut i både kol o lagring o kollektor?

Link to comment
Share on other sites

Christer håller på med sånt.

Kan du se om det är jordningen som är knas eller är det glapp i plussidan? Eller är den slut i både kol o lagring o kollektor?

Den är jordad i motorn och motorn är stumt monterad.

Tänker inte riva i den. Bättre att slänga upp den på bänken där jag köpte den och förklara att den börjat användas först nu. Hoppas de kan hjälpa till med någon sorts reklamation trots att den köptes för mer än ett år sedan.

Det syns ju rätt tydligt att den inte varit utomhus.

Link to comment
Share on other sites

Den räknar tänder någorlunda bra.

Hmmm, vad kan det då vara som spökar? Dwell?

Har 3.5 ms med 0.1 som minsta värde.

Det ser ut som att du har polaritetsfel på VR-sensorn..... då får du den där långa pulsen efter "missing tooth"...

Kolla även Composite Loggern, där ser du om du får synkfel, vilket är vanligaste felet man kan ha verkar det som..... Har du justerat VR-pottarna på kretskortet?

Köpte ett Pico.... sinnessjukt bra, men aningen dyrt ;) Har för mej jag gav runt 8.000:- för mitt 4-kanal.....

Edited by Baging
Link to comment
Share on other sites

Standarspole (FORD). Alltså två spolar med dubbla utgångar. Det blir liksom Wasted Spark vare sig man vill det eller inte.

Kör den direkt med slutsteg byggda enligt handboken.

Min startmotor verkar lite sjuk va?

Kul med nya prylar som funkar... :banghead:

Din startmotor ska sitta på sierra och Scorpio 1985- 1993, huruvida den passar på din motor kan jag inte riktigt säga, (då Ford är lite av något som katten släpat in i min verkstad.. Saabfreak?? nää V4 var ju Ford.. )) Men det ser onekligen ut som om du har ett riktigt kontaktproblem någonstans. Har du provat att sätta en startkabel mellan batteri - och startmotorgodset? Iofs skulle den även gå sakta om du har taskig jord, vilket den inte tycks göra.. Men nåt glappar i den någonstans. Det slår inte gnistor annars.. Prova att köra den löst och se om det sprutar gnistor då också. Tycker det verkar som ett internt glapp, antingen i fältlindnindningen eller on nåt kol hängt sig. Enkelt att lossa de två stjärnskruvarna i mitten först och lossa låsringen under kåpan, och sen de två långa och kolla under gavellocket hur det ser ut.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som att du har polaritetsfel på VR-sensorn..... då får du den där långa pulsen efter "missing tooth"...

Kolla även Composite Loggern, där ser du om du får synkfel, vilket är vanligaste felet man kan ha verkar det som..... Har du justerat VR-pottarna på kretskortet?

Köpte ett Pico.... sinnessjukt bra, men aningen dyrt ;) Har för mej jag gav runt 8.000:- för mitt 4-kanal.....

Aha,

Ska prova att vända på kablarna. Har dock varit extremt noga med att få rätt polaritet på just VR-sensorn, bara för att det är så känsligt. Behöver ju inte ha blivt rätt bara för det...

Nej, jag har inte pillat på potentiometrarna. De står "som rekommenderat". Har ingen koll på vad som ska uppnås så därför har jag inte rört dem.

"Composite loggern"... Hur ser jag synkfel där?

8000:- :blink: Funkar det inte med ett av de simplare för sisådär 150 Dollar?

Link to comment
Share on other sites

Din startmotor ska sitta på sierra och Scorpio 1985- 1993, huruvida den passar på din motor kan jag inte riktigt säga, (då Ford är lite av något som katten släpat in i min verkstad.. Saabfreak?? nää V4 var ju Ford.. )) Men det ser onekligen ut som om du har ett riktigt kontaktproblem någonstans. Har du provat att sätta en startkabel mellan batteri - och startmotorgodset? Iofs skulle den även gå sakta om du har taskig jord, vilket den inte tycks göra.. Men nåt glappar i den någonstans. Det slår inte gnistor annars.. Prova att köra den löst och se om det sprutar gnistor då också. Tycker det verkar som ett internt glapp, antingen i fältlindnindningen eller on nåt kol hängt sig. Enkelt att lossa de två stjärnskruvarna i mitten först och lossa låsringen under kåpan, och sen de två långa och kolla under gavellocket hur det ser ut.

Kunde inte låta bli att kolla inuti, då det är ganska smidigt men såg inget konstigt.

Gnistorna kan ju bero på att det går väldigt tungt då det skriker och låter fruktansvärt illa.

Skumt nog har det blivit brännmärken mellan den lilla kåpan och gaveln. Mycket mystiskt.

Ska kolla med Demon Tweeks om de vet exakt vilken startmotor man ska ha till svänghjulet. Kom på att de är återförsäljare för 20-20 vision.

Link to comment
Share on other sites

Aha,

Ska prova att vända på kablarna. Har dock varit extremt noga med att få rätt polaritet på just VR-sensorn, bara för att det är så känsligt. Behöver ju inte ha blivt rätt bara för det...

Nej, jag har inte pillat på potentiometrarna. De står "som rekommenderat". Har ingen koll på vad som ska uppnås så därför har jag inte rört dem.

"Composite loggern"... Hur ser jag synkfel där?

8000:- :blink: Funkar det inte med ett av de simplare för sisådär 150 Dollar?

Kan räcka med att byta triggerflank i TunerStudio... kika under Basic Settings / Tach input, Ignition settings. Där hittar du "Ignition input capture". Testa att byta från falling till rising edge eller tvärtom då :)

Potentiometerjustering kan vara helt nödvändig om man har aningen otur.... Diyautotune har en bra beskrivning här: http://www.diyautotune.com/tech_articles/vrsensor/megasquirt_vr_index.htm

Du kan även kika i Megalogviewern om du har synkförluster.... kika här: http://www.msextra.com/doc/ms3/syncloss.html

Compositeloggen visar om du får något fel. Röda nedersta linjen ger ett streck om den detekterar t.ex. en synkförlust... riktigt bra förklarat här (även toothloggen med polaritetsfelet): http://www.msextra.com/doc/general/toothlogexamples.html

Jag har hållit på och bråkat med synkfel sedan i vintras.... ger nu upp VR-sensorn helt och testar Hallgivare istället och externt triggerhjul.....

Kollade lanzo.se där jag köpte mitt Pico. 5.539: för ett 2-kanals och 8.869:- för ett 4-kanals. Sen blir möjligheterna oändliga ;) :D http://lanzo.e-butik.se/?artnr=PP502%281%29

Välkommen in i Megasquirts underbara värld.... får se om du hittar ut igen ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Kunde inte låta bli att kolla inuti, då det är ganska smidigt men såg inget konstigt.

Gnistorna kan ju bero på att det går väldigt tungt då det skriker och låter fruktansvärt illa.

Skumt nog har det blivit brännmärken mellan den lilla kåpan och gaveln. Mycket mystiskt.

Ska kolla med Demon Tweeks om de vet exakt vilken startmotor man ska ha till svänghjulet. Kom på att de är återförsäljare för 20-20 vision.

Men då verkar det som om du har överslag i rotorn, så den jordas i lagret istället för i kolen. Möjligen skulle det kunna vara så att låsringen på rotoraxeln leder strömmen in i den lilla kåpan, vidare in i gaveln och därför orsakat brännmärkena. Borde synas nåt i lagret eller på axeltappen också i så fall. Om du sticker in en pappbit mellan kolen om du inte vill lossa kolhållaren helt, och ohm mät mellan kollektorn och rotoraxeln. Det ska INTE vara kontakt däremellan. Oftast så händer såna överslag om startmotorn hänger med pga frihjulet i drevet skurit, alt, om du har haft för tight mellan startkransen så den inte gått tillbaka och legat tillräckligt i spänn för att varva upp rotorn. Lindningarna slungas då ut och tyvärr håller inte garantin för ett sånt fel. Var den likadan från första början?

Link to comment
Share on other sites

Men då verkar det som om du har överslag i rotorn, så den jordas i lagret istället för i kolen. Möjligen skulle det kunna vara så att låsringen på rotoraxeln leder strömmen in i den lilla kåpan, vidare in i gaveln och därför orsakat brännmärkena. Borde synas nåt i lagret eller på axeltappen också i så fall. Om du sticker in en pappbit mellan kolen om du inte vill lossa kolhållaren helt, och ohm mät mellan kollektorn och rotoraxeln. Det ska INTE vara kontakt däremellan. Oftast så händer såna överslag om startmotorn hänger med pga frihjulet i drevet skurit, alt, om du har haft för tight mellan startkransen så den inte gått tillbaka och legat tillräckligt i spänn för att varva upp rotorn. Lindningarna slungas då ut och tyvärr håller inte garantin för ett sånt fel. Var den likadan från första början?

Hmmm, låter som något jag genast ska kolla. Den har inte åkt med när motorn har startat och jag vet inte om den blixtrat innan.

Det var en ren tillfällighet att jag råkade glo på startmotorn i stället för på datorskärmen.

Först måste jag ta reda på ifall det är rätt drev på den och sedan kanske byta drev och reparera den. Väntar på besked från Demon och TTV.

Är det fel drev så borde en el-verkstad ha något liggande som passar. Tycker mig se att den här startmotorn ser ut exakt som vilken BOSCH som helst. Alltså borde det finnas drev som passar från ganska många BOSCH-startmotorer.

Hoppas jag...

Link to comment
Share on other sites

Kan räcka med att byta triggerflank i TunerStudio... kika under Basic Settings / Tach input, Ignition settings. Där hittar du "Ignition input capture". Testa att byta från falling till rising edge eller tvärtom då :)

Potentiometerjustering kan vara helt nödvändig om man har aningen otur.... Diyautotune har en bra beskrivning här: http://www.diyautotune.com/tech_articles/vrsensor/megasquirt_vr_index.htm

Du kan även kika i Megalogviewern om du har synkförluster.... kika här: http://www.msextra.com/doc/ms3/syncloss.html

Compositeloggen visar om du får något fel. Röda nedersta linjen ger ett streck om den detekterar t.ex. en synkförlust... riktigt bra förklarat här (även toothloggen med polaritetsfelet): http://www.msextra.com/doc/general/toothlogexamples.html

Jag har hållit på och bråkat med synkfel sedan i vintras.... ger nu upp VR-sensorn helt och testar Hallgivare istället och externt triggerhjul.....

Kollade lanzo.se där jag köpte mitt Pico. 5.539: för ett 2-kanals och 8.869:- för ett 4-kanals. Sen blir möjligheterna oändliga ;) :D http://lanzo.e-butik.se/?artnr=PP502%281%29

Välkommen in i Megasquirts underbara värld.... får se om du hittar ut igen ;) :D

Superba tips som ska implementeras när startmotorn lever igen. TACK!

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, låter som något jag genast ska kolla. Den har inte åkt med när motorn har startat och jag vet inte om den blixtrat innan.

Det var en ren tillfällighet att jag råkade glo på startmotorn i stället för på datorskärmen.

Först måste jag ta reda på ifall det är rätt drev på den och sedan kanske byta drev och reparera den. Väntar på besked från Demon och TTV.

Är det fel drev så borde en el-verkstad ha något liggande som passar. Tycker mig se att den här startmotorn ser ut exakt som vilken BOSCH som helst. Alltså borde det finnas drev som passar från ganska många BOSCH-startmotorer.

Hoppas jag...

Jo så är det, många gånger är det just drev och främre gaveln som skiljer mellan vissa bilmodeller.

Link to comment
Share on other sites

TTV har nu konfirmerat att det är rätt startmotor jag har monterat.

De var "mycket förvånade" över att det krånglar. Hmmm... Engelsmän... Måste försöka mäta upp svänghjulet när det sitter på plats. (Det blir ju kul.)

Ska göra en "gnuggis" och jämföra profilen på tänderna med ett helt vanligt standardsvänghjul, samt riva ner startmotorn i molekyler och försöka ragga upp reservdelar för brinnande livet.

Link to comment
Share on other sites

Startmotorn är fixad.

Rev isär den och putsade upp kollektorn, som såg lite medtagen ut.

Gnistorna berodde på att en av skruvarna till kåpan i framkant hade ramlat av. Om det ens suttit någon där från början. Då den var ny har jag inte kollat så noga på den utan bara skruvat dit den och litat på att den var OK.

På den här modellen hålls kolhållarplattan av de två skruvarna till kåpan. Alltså hamnade kolen på sniskan. Det är nyttigt att skruva isär mojänger för då lär man sig hur grejerna funkar och vad man ska hålla ögonen på. :prop:

Har kommit fram till att det är rätt kuggar på svänghjulet men att startmotorn sitter lite för långt ut. Gjorde en "gnuggis" på ett rent vitt papper och jämförde med en lös startkrans. Exakt samma.

Drog startmotordrevet över den lösa startkransen och den gled som smör. Det gör den inte på mitt svänghjul, men med lite tur sliter det in sig. Har flyttat im startmotorn några millimeter. Låter fortfarande illa, men inte lika illa.

Nu ska jag följa Bagings råd angående VR-sensorn.

Link to comment
Share on other sites

Kan räcka med att byta triggerflank i TunerStudio... kika under Basic Settings / Tach input, Ignition settings. Där hittar du "Ignition input capture". Testa att byta från falling till rising edge eller tvärtom då :)

Hittar inte Tach Input under Basic Settings. :(

Link to comment
Share on other sites

Startmotorn är fixad.

Rev isär den och putsade upp kollektorn, som såg lite medtagen ut.

Gnistorna berodde på att en av skruvarna till kåpan i framkant hade ramlat av. Om det ens suttit någon där från början. Då den var ny har jag inte kollat så noga på den utan bara skruvat dit den och litat på att den var OK.

På den här modellen hålls kolhållarplattan av de två skruvarna till kåpan. Alltså hamnade kolen på sniskan. Det är nyttigt att skruva isär mojänger för då lär man sig hur grejerna funkar och vad man ska hålla ögonen på. :prop:

Har kommit fram till att det är rätt kuggar på svänghjulet men att startmotorn sitter lite för långt ut. Gjorde en "gnuggis" på ett rent vitt papper och jämförde med en lös startkrans. Exakt samma.

Drog startmotordrevet över den lösa startkransen och den gled som smör. Det gör den inte på mitt svänghjul, men med lite tur sliter det in sig. Har flyttat im startmotorn några millimeter. Låter fortfarande illa, men inte lika illa.

Nu ska jag följa Bagings råd angående VR-sensorn.

Kolhållaren jordas genom fästskruvarna, tänk va enkelt det kan vara ibland..

Link to comment
Share on other sites

Vänd polaritet.

Får skylla på den här usla bilden: http://www.autosport.../fordvr_155.jpg

Den visar olika polaritet på sensorn och kontakten. Inte konstigt man blir snurrig.

Tack för tipset Baging.

Sedärja! Nu ser det klart bättre ut ;)

Ser att du kör en MS1..... kan vara därför du inte har det alternativet (Tach Input) i menyerna?

Link to comment
Share on other sites

Igår när VR-senorn hade rätt polaritet gick den bara på två cylindrar. Misstänkte att stiften fått stryk och var iväg på lunchen och köpte nya fina BOSCH-stift.

Kan bara säga. SUCCÉ!!!

Nu är den körbar och misständer inte alls. Det finns en liten svacka när man går på gas, men det får fixas när den nya lambdamätaren kommit.

Har begränsat gaspedalens rörelse så spjällen öppnar bara minimalt, men den drar ändå iväg som en raket. :prop:

Baging är veckans hjälte. :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Härligt att du är på bana igen :thumbsup:

Svackan beror antagligen på acc enrichment. Ska tydligen vara det svåraste att få rätt på. För lite eller för mycket känns likadant och det går för snabbt för att få hjälp av bredbandslambdan.

Link to comment
Share on other sites

Härligt att du är på bana igen :thumbsup:

Svackan beror antagligen på acc enrichment. Ska tydligen vara det svåraste att få rätt på. För lite eller för mycket känns likadant och det går för snabbt för att få hjälp av bredbandslambdan.

Jag kör med automatiska inställningar för Alpha-n. Verkar funka sådär.

Eller så är det fortfarande nåt skumt med tändningen. Den såg ut att dippa lite innan den höjdes, men jag kom på att min fina stroboskoplampa inte funkar för Wasted Spark. Får väl skaffa en ny.

Finns det möjlighet att gasa runt lite på samma ställe du brukar utnyttja?

Behöver logga lite och ett villakvarter känns inte som rätt ställe... ;)

Link to comment
Share on other sites

Finns det möjlighet att gasa runt lite på samma ställe du brukar utnyttja?

Behöver logga lite och ett villakvarter känns inte som rätt ställe... ;)

Du skulle hålla till på samma typ av ställe som jag. Mitt garage ligger ute på bystan å vi kör de säkert över 10 mil när min motor mappades för besiktning. :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

Nej det går inte.

Bummer...

Nåja, nu är det enskilda godkännandet fixat också via Gunnar. (Trevlig och hjälpsam kille.)

Ringde och pratade med Bilprovningen och frågade på priset för besiktning. Joo, det är svindyrt men han var lika sur som jag för deras hiskeliga prissättning.

Ska åka dit innan och visa upp alla papper så de är väldigt förberedda. Tid är pengar, bokstavligen.

Link to comment
Share on other sites

Ska åka dit innan och visa upp alla papper så de är väldigt förberedda. Tid är pengar, bokstavligen.

Du kanske ska vara så lurig att du tar med bilen också, och fråga om en massa grejer som du låtsas som du inte vet att det är okej. Sen när du kommer in i skarpt läge så har han redan kollat på den lite innan, så sparar du kanske mer tid. :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

Du kanske ska vara så lurig att du tar med bilen också, och fråga om en massa grejer som du låtsas som du inte vet att det är okej. Sen när du kommer in i skarpt läge så har han redan kollat på den lite innan, så sparar du kanske mer tid. :hypocrite:

Ja, men den går inte in i handskfacket på Volvon. :prop:

Link to comment
Share on other sites

Har visst lite klen återgång i styrningen runt mittenläget. :huh:

Ska prova med nära noll i camber. Borde bli mer jacking med endast lite camber och någorlunda mycket caster. (Bara min alldeles egna, skumma teori.)

Har 2.5 graders camber nu och då blir det inte särskilt mycket jacking.

Styrningen går lätt som en plätt, så det är inget som kärvar, bara lite för lätt bil. (240 kilo på framhjulen.)

Bra tips emottages tacksamt, förutom gödselsäckar på motorhuven. :prop:

Link to comment
Share on other sites

Om man råkar ha blyvikter hemma, så kan man bulta fast dom i chassit

mellan framhjulen för att få mera tyngd över hjulen.

Fast vem har sånt hemma ?? det kanske inte är så vanligt. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Om man råkar ha blyvikter hemma, så kan man bulta fast dom i chassit

mellan framhjulen för att få mera tyngd över hjulen.

Fast vem har sånt hemma ?? det kanske inte är så vanligt. :unsure:

Sådana råkar jag ha gott om, men det ska inte behövas om man får till "rätt" inställningar.

"Rätt" = Godkänt vid provkörning, men knappast rätt för racing. I värsta fall får jag snickra en låda och fylla den med bly, men är inte jättesugen på att borra och härja i mitt nylackade chassie.

Toe out borde öka "trail", vilket teoretiskt är bra, men minska stabiliteten vilket inte är så bra. Tror problemet är kombinationen av caster, camber och styrradie.

Ska prova med ytterst lite camber och massor av luft i däcken så det blir så mycket jacking som möjligt.

Stämmer inte den teorin får det bli ännu mer caster, typ 10 grader.

Link to comment
Share on other sites

Justerade ner Camber och provkörde. Lite bättre blev det men inte perfekt.

Ökade caster så mycket det gick genom att justera övre infästningarna. Blev ännu bättre men inte riktigt superbra.

Fick lite toe-out på köpet men det verkar inte heller ha påverkat så värst mycket.

Har dock bara testat i 30 km/h. Det blir nog bättre om man gasar på lite.

Nästa steg blir att justera även undre bärarmarnas infästning, men då blir det inte med brickor. Om ena infästningens uniball vrids in ett varv och den andra ut ett varv, borde det gå att använda de befintliga svarvade bussningarna. De passar exakt och kan monteras utan minsta tvång för att minimera hysteres och maximera livslängden.

Inte sugen på att pilla på dem, men har kanske inget val. :unsure:

Motorn går nu så jämnt och fint att det går att smyga igång på tomgång trots sinterlamell och att den gör över 100 på ettan. Alltid nåt att glädja sig åt. :)

Link to comment
Share on other sites

Såg att någon här på forumet fått anmärkning på avsaknad av nackstöd. Bäst att vara proaktiv och montera ett sådant på passagerarsidan...

fulskalle.jpg

Detta är nog det fulaste nackstödet i världen, men det tog 20 minuter att fixa och kostade 32 kronor i material.

Recept:

-Lite skumgummi

-Rör från en kass IKEA-lampa

-En avsågad skruv

-En mutter

-En bricka

-En gammal skrivbordsskiva

-Lite fusk-skinn (32 kr)

-Fyra träskruvar

-Två plåtremsor

-Ett gäng häftklamrar

Om någon lyckats göra något fulare kan jag bara gratulera, eller beklaga. :prop:

Men... Vad gör man inte för att klara besiktningen. :prop:

(Nej, den ska INTE målas.)

Link to comment
Share on other sites

Tack Morty och Pac.

Väntar nu på en ny lambdamätare så det går att mappa. Typiskt nog dog den jag hade precis när tändningen började funka så den mappning som blev gjord innan är helt värdelös.

Bilen gick någorlunda vid bullerprovet, men exakt precis när sista passagen blivit godkänd så dog den för att sedan vägra starta. Den hade surat ordentligt.

Snacka om flyt. Hade den stannat en minut innan hade det blivit fiasko i bullerprovet.

När jag kommit hem med bilen startade den snällt igen.

När den är någorlunda mappad blir det SFRO2 och sedan den där mystiska "Enskilt godkännande" som kostar ett halvt knä. Om det är väder på besiktningsdagen ska bilen köras till besiktning utan skyltar. Det är 100% lagligt om man har en bokad tid och trafikförsäkring. Vid regn blir det täckt släp.

Har skaffat stripes så bilen ska få de rätta Gulf-färgerna. En god vän som är proffs på att klistra bilar har lovat att klistra på dem, för om jag gör det själv slutar det med en hopknycklad hög svindyr tejp i papperskorgen. Det får bli den enkla varianten utan "ram" runt nosen eftersom han har begränsat med tid.

Link to comment
Share on other sites

Körde en liten fulrunda på lunchen.

Kom in i garaget och kopplade in TunerStudio. Då vägrade den starta, pecis som vid bullerprovet.

Såg att "Duty Cycle" var noll hela tiden. :unsure:

Väntade tio minuter och då hoppade den igång. :blink: "Duty Cycle" betedde sig då normalt under cranking.

Vad kan detta vara nu då? Måste ju kunna lita på att den inte ger upp efter en kvart. :huh:

Edited by Peter M
Link to comment
Share on other sites

Det står inte noll vid någon temperatur under cranking/priming?

Långskott: Fel på tps:en så den tror du håller fullgas när du startar = flood clear = ingen soppa.

Nä, allt är OK, men den vill tydligen inte putta in soppa. Mysko.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ställ ner cranking varvtalet till 100 så använder du ordinarie tabell aven under cranking

startar den då så vet du att felet är med cranking tabellen.

Vi hade något liknande problem med Sorins bil.

//Kenneth

Gott mos.

Det ska testas nästa gång den dummar sig.

Vad var lösningen på Sorins bil?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...