Jump to content

Fettkapslar


Unaimed

Recommended Posts

Hej

Jag söker efter två stycken fettkapslar till framspindlarna på Ford Sierra. Dom har FINIS kod 6142524 och kallas "seal-dust".

Dom som satt på spindlarna jag renoverar till min Haynes Roadster gick inte att rädda...

Det är den silvriga delen på denna bild.

Jag undrar om någon har ett par sådana eller om ni vet vart man kan få tag dom? Jag har varit i kontakt med Forema och de kan inte få tag på dom och att det inte finns några i lager.

Vad jag läst så tillverkar inte Ford delen längre, så någon "kitcar-tillverkare" borde ju finnas. Fanns nån relativt dyr halvtaskig kopia på ebay som inte såg så intressant ut.

Tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

Googlade runt lite och hittade dina delar på http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_part&cat=ford&cod=6142524&price_type=retail förhoppningsvis så är det rätt

Kenneth

ps jag sökte med 6142524 seal-dust och fick då svaret - det verkar finnas flera som säljer det du söker ds

Link to comment
Share on other sites

Hmm, den sidan måste jag ha missat av bara farten. Den har lite halvtaskig engelska så det kanske är därför jag automatignorerat den.

Tydligen så har dom inte varorna själva utan "skickar efter" delarna. Dessutom tar de 26.7 (i okänd valör, troligen euro) för kartong + okänd frakt.

Tack för tipset, men det känns surt att betala 3 gånger så mycket frakt som varorna kostar.

Link to comment
Share on other sites

Vad jag läst så tillverkar inte Ford delen längre, så någon "kitcar-tillverkare" borde ju finnas.

Har du frågat Ford? Jag köpte mina där, visserligen 4 år sedan
Link to comment
Share on other sites

Vad jag vet är Forema = Fords reservdelar?

Det kan kännas grymt med dessa fraktkostnader. För något år sedan behövde jag kontakten till TPS - i Sverige vill man ha 1200 - 1500 kronor - hittade kontaktakten i England - tror det kostade 20 kr och med frakt blev det cirka 200 kr. Om man jämför priset i Sverige med vad det kostade att beställa grejorna från England så kan jag uppleva att jag ändå gjorde en bra affär. (trots den dyra fraktkostnaden). Kan du få tag i delen på ford så måste det ju vara det bästa alternativet

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...