Jump to content

meanstreak68

Forumdeltagare
  • Posts

    77
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About meanstreak68

  • Birthday 09/01/1968

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Umeå

Profile Fields

  • Namn
    Magnus Pettersson
  • Ort
    Umeå
  • Locost-status
    Bygger locost
  1. Hejsan!! Det hände lite för lite på bygget.... :icon_oops: :icon_oops: Ramen såldes till Johnny i byn som tänker bygga med volvo snurra. Motor och låda såldes till kille med garageplats i Hörnefors som hade ett Ascona A projekt. Grabbarna kanske har lite mer driv och färdigställer sina projekt...
  2. Funderade ett tag på c20xe men pris/skick fick mig att komma fram till att Saab ltt är ofta är ett intressant altrnativ som man får mer/bättre motor för pengarna...
  3. Snygga svarvade "kulledsringar". Vad använder du för spindlar? Volvo 140?
  4. >> Sonett7 >> X:et var en snygg lösning jag hittade på din bil. Tycker det blev både stabilt o snyggt. :thumbup: Hade svetsat ett förstyvningsstag under vxl oxå men kommer ersätta den med en variant som går att skruva bort om man skulle vilja plocka ut vxl. Lite saker som finns på min"att göra lista" * Fixa en bakaxel * beställa rör till bärarmar+fyrlink * beställa laserutskurna plåtar till bakaxel. Thomas på jobbet har gjort om ritning till dxf-fil . Tack!! * Få ngn att svarva "camberjusterare" har sett några med insex-fattning. Försöka få fram ritning till dessa...Kanske någon har en färdig ritning som går att skicka?? :console: Finns väl hur mycket som helst "att göra"... Men detta är vad jag kommer på just nu...
  5. Är tempen på diffen ett problem?? Gat körning borde inte vara något problem och vid bankörning så verkar de flesta vara rädd för extra vikt. MVH/ Magnus
  6. Jag har fått flera hjälpande händer ang. dator h-vetet dock ej fått det att fungera än. Har inte orkat lägga så mycket energi på det senaste dagarna.... :banghead: Arbetat lite i garaget istället. Helsvetsat det mesta på ramen. Ingen bakaxel än, så det är lite gissningar ang. tunnel ... ( ca. 3cm förskjuten o lite bredare).så här ser det ut just nu... PÅ ramen i höjd med vxl ligger en rits penna köpt billigt på ngn tillbehörsfirma. Den bästa investering jag har gjort med tanke på beloppet. Förr har man haft nån spik eller nått o rista med. Kan varmt rekomenderas till alla som skall börja kapa i lite rör odyl..... :thumbsup:
  7. Du verkar ha lagt ned en hel del arbete på garaget parallellt med bilen... "tokfint" passar du dig inte snor frugan ytan till nått spa eller likn... Snygg bil oxå!! / Magnus
  8. AirLiquide har även 10L friköpta flaskor. sålde min gamla 5L (lättsåld), köpte ut den nya via en kompis företag(vart både med rabatt och utan moms :D . Fyllningen är nästan samma pris på 5L o 10L.
  9. Datorn föröker ladda ner.. Kommer upp en ruta . " Internet Explorer cannot download... ImageResizerPowertoySetup.exe".... A connection could not be established. Kan det vara så enkelt att det är ngt fel på deras server just nu.. Eller sitter felet hos mig...?? / Magnus
  10. Provade ladda ner både igår och idag. Kommer upp " cannot find page..." är det Skit Bakom Spakarna eller har jag missat ngn iställn på computern... / Magnus
  11. Nu är det custom på hög nivå... Specialtillverkad kylare och IC. Vågar du berätta vad man får betala för en sådan skönhet?? :wohow: / Magnus
  12. Har snickrat lite mer på motorfästen i helgen. Punktat dit några rör kring vxl. Vänster motorfäste. De lutar lite både innåt o bakåt... Här är det meningen att rör/slang från IC skall passera... Här syns högersida och motorns placering. Har läst att en del har gjort löstagbara stag i motorrum mm. Hur har ni gjort fästena? Gärna lite bilder... Kom gärna med tyck & tänk!!! :burnout: / Magnus
  13. Hej! En liten fråga ang din kardan tunnel. Har du byggt enligt "boken", dvs ca 10 cm invändigt mellan fyrkant rören ? Bredden på tunneln längst bak vid bakaxeln, är den lika bred som längre fram eller bredare? MVH / Magnus
  14. Håller på med motorplacering, motorfästen, uppbyggnad av kardan tunnel. Jag tänker förskjuta motorn 3cm åt höger. Borde vara bra både viktmässigt + att man får lite mera plats kring turbo o styrning. Iden att använda linje laser har jag fått från fränt porsche 356 rörhög bygge på rejsa. Går säkert bra utan, men jag är lite prylgalen... :icon_oops: Jg vände turbon 180 grader. Har ej kopplat rör o slangar.( det får bli ett senare bekymmer) Skall man platsmässigt förbereda för 3" både på in och avgassidan? Mitt ombyggda turbofäste. Snabbt o enkelt. Det gillar vi...! :wub: (Bara kapade av och vände böjjen som var var åt andra hållet tidigare) Tanken var att ge plats för slang/rör till IC. Höger motorfäste Tänker försöka punkta upp kardantunneln i helgen men har ej fixat någon 740 axel än. Har läst tidigare att anslutning på axeln är förskjuten något. Hur mycket? Är det några andra mått jag behöver tänka på för tunneln? Trevlig helg!! / Magnus
  15. Plåt utskurna till motorfäste Är den här ventilen som ej finns på ltt? Motor på väg i för första gången... Lite smått o gått för den här gången.... :prop:
×
×
  • Create New...