Jump to content

Falk

Forumdeltagare
  • Posts

    32
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Falk last won the day on August 29 2016

Falk had the most liked content!

Reputation

1 Neutral

About Falk

  • Birthday 04/30/1958

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.rejsa.nu
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Bromma

Profile Fields

  • Namn
    Lars Falk
  • Ort
    Bromma
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Absolut - alltid fritt att fråga...! :D Fundering finns på att stoppa i den riktiga motorn om jag behåller bilen... Men om jag säljer den kan det ju kanske hända att "extramotorn" blir över - vem vet...
  2. Nja - så länge jag har bilen kvar har jag ju ingen anledning att sälja motorn...
  3. Har fortfarande bilen kvar och funderar på att sälja om nå'n med rätt spirit vill ta hand om den... Jag har ju inte "annonserat" ut på Blocket eller liknande. Det är några som sett den här, men som är lika veliga huruvida de ska köpa den som jag är om jag ska sälja eller behålla den... :wacko: Prislappen är som sagt rimlig. Jag tror den ska kosta nå'nstans runt 130' beroende på vad som följer med. Jag gav själv 150' som ansågs billigt för den när jag köpte den -98, men då stod nog sjuorna högre i värde - det fanns ju inte alls så många färdigbyggda då... Nybesiktigad igen (i ordinare period) häromdagen utan anmärkningar. :eclipsee_steering:
  4. Slå mig en signal om du är intresserad... Den är inte jättedyr... Tror det är bra om man kikar på den innan man börjar pruta... :) Lasse Falk. O7O3-267O1O
  5. Besiktigad häromdagen! :eclipsee_steering:
  6. Ett sevenbygge med lite extra touch vad gäller stil och interiör. Byggd på ett Pegasus SevenPlus-kit levererat av den dåvarande svenska Pegasusimportören. En glassätarbil utrustad med svindyrt cabriolet-kit med dörrar. Värmepaket från VW Polo. Sufflett och dörrar är lätt avmonterbara. Sufletten och värmen är bitar som gör den klart mer användbar i svenskt klimat. Påkostat rostfritt grenrör och avgassystem. Träpanel i bräda och mittkonsol ger tillsammans med specialsydda mattor en ombonad känsla. Bucket-seats i galon med nackstöd (vattentåligt när man kör "nedcabbat"). Denna bilen är i första hand inte byggd som en banåkabil. Ursprungliga byggaren tänkte från början i lite mer hardcore banor, men insåg att det inte finns så mycket möjligheter att åka bana i Sthlmstrakten så han svängde om lite och bilen byggdes i stället som en trevlig glassätarbil/gatbil för att vara lite mer all-round användbar. Bilen är byggd 94-95. Första besiktning sommaren 1995. Jag köpte bilen i "färdigt skick" 1998. Har rullat sammanlagt mindre än 700mil mellan 1995 och 2007. Därefter har den förvarats inomhus med urlyft konserverad motor. I nuläget sitter en 1600 Zetec monterad med originalspec, som enl uppgift hade gått 600 mil vid monteringen. (1600-maskinens lägre effekt krävdes för ursprungliga besiktningen). 5-växlad ford typ-9 växellåda. Taunus/CortinaMkIII bakaxel med 3.77 utv. Spax justerbara coilovers. Revolution 5-spoke 15x8". Trummor bak och skivor fram med ford M16-ok. Kort Escort styrväxel. OMP moccaratt. En helt nyihopsatt Zetec 1800 finns vid sidan av, aldrig startad och aldrig monterad i bilen. Nyborrat block med nya delar. Kolvar med lite högre komp och Kent "fast road"-kammar. 1800-motorn är ihopsatt av Elwa Motors. Tanken var en gång i tiden att köra med eftermarknadssprut och individuella spjäll. Således finns ett helt nytt Prospark sprut inkl tändning och en lös ITB-brygga från Suzuki 1100, dock aldrig ihopmonterat med 1800-maskinen. Bilen är påställd och säljs såklart nybesiktigad. Jag besiktigar så snart klimatet tillåter. Superbillig försäkring genom "Bilsport&MC". Vi pratar pris om du är intresserad. Lasse Falk. O7O3-267O1O Förra veckan - en sväng runt kvarteret i snön. :) Fin inredning! Sommarutflykt.
  7. Oootroligt skoj. :D En riktigt rolig bana. Det går helt klart att ha riktigt kul med enkla medel. Som Sthlmare är man inte bortskämd med att kunna åka bana en kvart hemifrån. :racesmile: En härlig blandning av folk och bilar. Eftersom Sjuan står i garaget fick jag hålla tillgodo med Exigen... Det gick ju det med... :rolleyes:
  8. CRS, Svenska Renaultklubben bad mig att göra reklam för sin banträff på Gotland i maj där de bjuder in 20-30 "externa" bilar. Det blir en lättsam träff med betoning på trivselkörning, så jag tror att den passar sjuor rätt bra. Dessutom är ju GR en riktigt trevlig bana. Det finns en inför-tråd på rejsa.nu. http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53954 Anmälan sker genom att maila till Peter Bergqvist enligt inbjudan nedan. Så här skriver de i sin inbjudan: mvh / Lasse Falk
  9. Tekniken spökar lite... Och pga att Magnus som driver forumet är sjuk och därför inte har möjlighet att fixa till det f.n. tar det eventuellt ett tag att få snurr på det igen.
  10. Vi tycker delvis olika. (Undrar vem som tycker olika... Lite oklart eftersom jag inte citerar...) :rolleyes: Klart att man inte lusläser hela klabbet två (eller fler) gånger. Men bra att få en indikation på vad/vem man svarar på/diskuterar med. (Speciellt om det är andra inlägg inklämda mellan det man svarat på och svaret man skrivit. Helt klart ett måste med citering i ett sånt läge anser jag.) I fallet med mitt inlägg i Micaels tratt-tråd hade jag ju även som brukligt är editerat ner min citering av Micaels inlägg till det jag svarade på just för att skapa maximal tydlighet. Som man givetvis bör göra. Jag är av åsikten att citering trots allt ofta är befogat, men ska användas med sunt förnuft. Dock får jag naturligtvis försöka anpassa mig till gängse praxis när jag postar här på forumet. :P Vill passa på att ge en eloge för hur detta forumet drivs/sköts. Funkar kalasbra tycker jag. :notworthy: Även om jag inte skriver så mycket på grund av att jag är i en "passiv sju-period" just nu så läser jag regelbundet med stor behållning. :D
  11. Hej, Jag kanske egentligen inte med mina ringa bidrag till det eminenta locostforumet har mandat att "ifrågasätta" modereringen här på forumet, men eftersom jag själv agerar moderator på ett annat välkänt liknande forum kan jag inte låta bli att fråga lite... Blir ju lite nyfiken. :rolleyes: Undrar varför ni helt i onödan editerar inlägg med hänvisning till "onödig citering"? Jag tycker det är alldeles utmärkt om man citerar tidigare inlägg, eller relevanta delar av inlägg tidigare i tråden. Flitig citering ökar tydligheten och risken för missförstånd minskas klart. Tänkte på mitt inlägg i Micaels tratt-tråd... http://forum.locostsweden.se/index.php?s...ic=5283&hl= Inte för att det spelar någon roll i just detta fallet, men en annan gång kanske jag känner att min postning hade förvanskats och kunnat missförstås... Förstår inte riktigt vitsen med ändringen... mvh / Lasse Falk :P
  12. Japp, du får rapportera. :) Vilka mått har du fastnat för?
  13. Hmmm... Vilken trevlig website du fått till. :notworthy: Fina bilder. :racesmile:
  14. Ursäkta om jag halkar in här på ett bananskal. :unsure: Attitude har ju vad jag förstått för avsikt att bjuda in Locost MK på sina banträffar även i år när det passar... Och Lazzat MK söker partners... Att inte fler Sevenåkare har besökt Lazzats slalomcup "RS-Challenge" tycker jag f.ö. är konstigt. De få Sevens som deltagit har i princip regerat.
  15. Falk

    Kraniel Kör Caterham

    Ni kollar väl in www.kraniel.com oxå...? :thumbsup:
×
×
  • Create New...