Jump to content

2fast4u

Forumdeltagare
  • Posts

    293
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Namn
    Ove Sponton
  • Ort
    Gisekvarn
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

8411 profile views
  1. Det är en enfasare. Kolla så du verkligen är upp-proppad för 16A och verkligen kan dra det. Det är trist om man inte kan svetsa i garaget utan att behöva slå av alla elementen i huset på samma fas ...
  2. Locost? Njae, snarare i en HiCost i så fall ...
  3. Fördelen med skruvade fästen för en kittillvarkare är att kunden enkelt kan skruva dit nåt annat. Flexibilitet. Vet du att du ska använda Sierradiff så svetsa på du.
  4. Leverantören ska kunna berätta vilken temp materialet vill ha. Utgå från det och gör ett svep i närheten med 5graders steg och se hur det blir. Det är inte säkert att 3Dprinterns uppfattning om temp stämmer med verkligheten. För kallt ger dålig vidhäftning, för varmt ger ojämnt trådigt resultat. Lägg dig mitt i intervallet. Sen kan man labba med massvis av parametrar som hastighet, hur mycket den ska backa vid flytt och så vidare. Mycket pill i början. Håller man sig sedan till samma material från samma leverantör så behöver i alla fall inte jag hålla på och joxa med inställningarna. Damma av den och skriv ut bara.
  5. I början var det mycket kalibrerjockande och provande av utskriftsparametrar, men när det väl satt så är det väldigt rakt på med min. CADa, skiva och skriv ut utan nåt speciellt krångel.
  6. Det finns massor av småsaker på en bil där en 3Dprinter gör nytta. Exempel på saker jag skrivit ut är blinkersspak, ljus och tutspak, p-klammor, täcklock av olika slag och så vidare.
  7. Nu är det klart va? Hur blev det?
  8. http://www.mecmove.se/lankhuvud/tatningar.asp
  9. Mittmotor och letar stel bakaxel??? Hur tänkte du bygga egentligen?
  10. Jag gillar ditt arbete med att snygga till kanter och mjuka till alltihop. Det tar totalt bort känslan av ett plattjärnsbygge. Mycket stiligt! :thumbsup:
  11. Jag har inga R1-pinaler kvar, om det var det du frågade efter.

    Ove

  12. Hej på dig!

    Sten från Götet här, har du några baffelplåtar och "reducering" kvar?

    Ring gärna mig på telefon 0705 411355

    MVH STEN

  13. Harmonisera camberkurva fram/bak, kraftcenterhöjd fram/bak ska filas på för att få förutsägbar balans i bilen, spårviddsförändringar under fjädring ska vara minimal.
  14. Läs omkring i den här tråden http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=84839 så kan du hitta inspiration. Mittmotorbil med tank bakom stolarna.
×
×
  • Create New...