Jump to content

Schäfer

Forumdeltagare
  • Posts

    29
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Ort
    Gällö
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Från Sierra 4x4: Låda Typ 9 Spindlar m. skivor, ok och axlar fram Nav, skivor, ok och axlar bak Främre diffklump Bakre diffklump (LSD, 3,62) Från Scorpio 4x4: Låda MT75 lite kapad i sprängkåpan Spindlar m. skivor, ok och axlar fram Bakvagnsvagga, nav, skivor, ok och axlar bak Främre diffklump m. oljetråg Bakre diffklump (LSD, 3,62) För klumpiga saker att skicka tycker jag, så det är hämtning på plats i Gällö som gäller. 1500:- per "bil", det är väl ungefär vad man får ge för enbart bakre klumparna annars. Finns även nån rattstång komplett med spakar från Saab ng900, pedalställ från nån bil, nya spindelleder passande spindlarna till 4x4 m.m. Fredrik 070-2903022
  2. Svänghjulet på 9000 är platt på anläggninsytan för kopplingen, och ng900 är det ursvarvat på. Ungefär 4 mm kan nog stämma ganska bra.
  3. Svänghjulen på 900 och 9000 skiljer. En ganska enkel anledning till att det blir olika mått. :P
  4. Börjat svetsa rör nu! Jag har kapat (med min nya fina Jula-kap som fått sig ett Lenkoblad) och svetsat A1, A2, B1, B2, C, D1 och D2. Förlängde både A och D, samt breddade B och C. Vad tror ni om måtten 1200 på B, 950 på D, 850 på B och 650 mellan B2 och C? Har räknat fram och tillbaka några gånger, och jag kommer få runt ca 3 cm på varje sida fritt för bakhjulen med dom däck och fälgar jag tänkt köra med. Räcker det?
  5. Den svarta flärpen är ett gångjärn till bakstycket. I övrigt är sågdelen indentisk. Har hittat en exakt likadan såg, med stativ och allt. Kostade runt 2500 + moms.
  6. Synpunkter så här långt: Rangligt stativ. Lågt stativ. Inställningsmöjligheter. Ska åtgärdas med följande: Bygga nytt högre stabilare stativ. Montera en gradskiva.
  7. Kan nu meddela att Julas större bandsåg, 240-050, är slut i hela Sverige from idag. Jag lyckades få tag på den sista maskinen! :D Det fanns en kvar i hela Sverige, och vet ni var den var? I Östersund. Och jag bor ju strax utanför. Nåt att fundera på? Nääääää.... Vad ska man skaffa för sågblad som är bra då? Bladet som följde med var ju ren Kina-kvalitet på. Lenko kanske?
  8. Bli inte förvånad om försvaret ringer och vill köpa ett gäng... :lol:
  9. Det gör mig inte någonting att dom kommer från en McPhersonupphängning, eftersom dämparna kommer sitta i dom övre länkarmarna.
  10. Hittade till slut en led på närmare håll än jag trodde, även den i Fordfamiljen. Är det någon som har en spindelled till en Escort/Escort express/Fiesta lös och kan kontrollmäta på den? Artikelnummer på http://www.widik.se/ är QSJ1157S.
  11. Kanske ska göra klart för alla att det är 4x4-spindlarna jag är ute efter grejer till. Ska tydligen skilja mot för rwd.
  12. Är du säker på att dom verkligen går att använda då? Tycker man hittar olika mått på leder beroende på var man kollar.
  13. Finns det någon spindelled som passar i Sierra/Scorpios spindlar fram, istället för den som sitter i länkarmen?
  14. Du borde lätt kunna hitta en 2,0t för 7-8000. Miltalen är inte det viktiga i sammanhanget, Saabmotorerna håller bra så länge dom inte är misskötta. En snabbkoll på Blocket visar att det verkar finnas minst två stycken 2,0t för runt 5000:- i Göteborgstrakten. Du kan ta allt från -94 till -98.
  15. Jag kan inte skjuta motorn mer åt höger, då tar främre diffen och mellanaxeln i motorn. Å främre diffen är ingen höjdare att flytta på i sidled om man inte ska skaffa nya drivaxlar. Bygger hellre bredare bil än att skaffa andra axlar osv. Det var i och för sig en helt onödig fråga kom jag på, eftersom jag ändå hade kardanaxeln i garaget och kunde mäta på den. Nu blir tunneln 175 mm från yttersida till yttersida med 25mm rör.
×
×
  • Create New...