Jump to content

Lars H

Forumdeltagare
  • Content Count

    250
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Lars H

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 12/12/1966

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Skövde
  • Interests
    Bygger 7:a av breddad/förlängd Bokram. Volvo 2.0t motor 160hk och Volvo M47 låda. 140/240 framvagn, Ford Scorpio delad bakvagn. Startade bygget i Feb-06 och hoppas att vara klar till sommaren 2007.

Profile Fields

  • Namn
    Lars Holmqvist
  • Ort
    Skövde
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

3417 profile views
  1. Har en hembygd 7 baserad på Volvo V40 delar i framvagn och FORD i bakvagn, motor var från start en Volvo 2l lågtrycks turbo från V40 på 167Hk, nu med Vems sprut och bättre laddtryck har den ca 230-250Hk..kan vara lite till...växellåda är en M47 låda från 740 turbo bil. Bakvagnen är delad med diffbroms från Ford XR 4i tror jag. Bilen var reggad första och enda gången 2008 och jag har kört den utan problem under sommaren 2008, där efter har jag bott utomlands och har ej varit i Sverige. Jag har svetsat ram och byggt formar för kaross. När jag byggde gjöt jag ca25 st karosser så det finns nog någ
  2. Grattis.................lycka till på bilprovningen
  3. Hej........... SFRO 2 i Skövde ....!!! Vem är det som gör den åt dig?. MVH Lars Holmqvist
  4. ok, vi ses vid biluthyrningen, om det blir problem ringer jag dig....(då har vi fastnat på en pub )
  5. Hej......... Vad besvärligt det har blivit att besiktiga...ursprungskontroll och kontrollbesiktning efter regbesiktning. Jag fixade mina besiktningar i Oktober, ingen ursprungskontroll och bara regbesiktning, bilen är ju en nytillverkning och då ska den inte besiktigas fören 3 år efter regbesiktningen. Kolla på Länsförsäkringar, jag tror jag betalar ca:1750kr helår. Lars Holmqvist
  6. Inte händer det mycket i garaget..................men nu har den fått lite färg. Rutor har kommit på och lite annat lull lul. Ska kompletera med det sista i England till nästa helg (om man kommer från pubben) Det som ska göras med motorn är mest i planerings stadiet så det blir nog inte fören nästa vinter. En Rotrex kompressor är inköpt och nya 600 spridare ska beställas, det ska nog få plastbaljan att flytta på sig. Behöver nog en större bensinpump.......................och så blir det E85 i lådan i skuffen. Lars H :racesmile: :racesmile:
  7. Hej....... Jag har formar för plast till McSorley 7+4 ramar. Noskon och huv är i ett stycke. Det finns även bak skärmar, bygger 300mm utåt. Jag använder 225x45x16 däck och har då kapat skärmarna 30mm (har en Ford Scorpio 7 1/2 tums delad bakaxel utan kortade drivaxlar) Om någon är intresserad skicka ett pm. MVH Lars H
  8. Lars H

    Bakskärmar

    Hej........ Jag har skärmar.......Skicka ett pm med telefon nr så ringer jag dig. Lars H
  9. Hej......... Om vädret tillåter en resa från Skövde till Tjolöholm kommer jag. Jag har skickat en anmälan så vi ses den 25 Maj......... Lars H.
  10. Den backspegel som ska vara placerad inne löste jag med en med sugkopp placerad spegel på instrumentbrädan. Hjula har en för 50kr som fungerade bra för besiktningen. Vid körningen hem från besiktningen lossade den så jag behövde inte spendera tid på att demontera den ens. Det behövs kanske inte men det är bra att slippa dividera med en nitisk besiktningsman om det. Låt de ha så lite som möjligt att krångla med så går nog bilen igenom lättast. Om de vill kommer de alltid att finna något att inte godkänna. Lars H :)
  11. Hej........ Både M47 lådan och motorn är av aluminium. Om du ska använda en "rödblock" från volvo väger den nog ca:230kg med låda.
  12. När jag besiktigade frågade besiktningsmanen om det fans reflex i baklamporna, sedan tog han en ficklampa och kollade, det var den enda kollen. E-märkning frågade han ej om Lars H
  13. Jag använder en Volvo fyra 4204t2. Du kan nog plussa på 20-25 så ligger du ganska närma. Min motor med adapterplatta och M47 låda, tutbo, startmotor och generator väger 178kg. Lars H
  14. Hej Fredrik........... Beställ från Rallydesign och be dem ta med det till mässan 4-5 maj. Då slipper du frakten. Lars H.
  15. Broms skivor i alu är på gång, Vi tillverkade både aluskivor för lastbilar och bilar under ett par år på försök. Två olika typer, en med slitytan i annat matreal som gjuts in. och en typ där man blandar alu med någon typ av karbid eller liknande som ökar slitstyrkan. Vad jag har hört var de mycket bra men för dyra att tillverka. De ska varit bättre livslängd än vandliga skivor. Att lyfta en ventilerad skiva för lastbil som bara vägde ett par kilo i stället för de vi gör i stål som knappt går att lyfta var lite skumt. Vi får hoppas att det kommer ut på marknaden snart så att man kan lätta l
×
×
  • Create New...