Jump to content

Mattias Lindvall

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    149
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Mattias Lindvall last won the day on January 4 2017

Mattias Lindvall had the most liked content!

Community Reputation

12 Good

About Mattias Lindvall

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 12/24/1972

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Mattias Lindvall
  • Ort
    Västervik
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nä, så insatt är jag inte tyvärr. Vet inte vilken årsmodell jag har heller. Högg på en annons så finns det olika så måste jag ha haft tur då. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  2. Svarade i den andra tråden du frågade i men kopierar in texten även här. Jag har en 7,5tums viskodiff från Scorpio med tillhörande axlar och de passar ihop med trumbromsarna från Sierra. Höll på att leta ihjäl mig innan jag förstod, jag trodde man var tvungen att byta den yttre axeln utanför knuten men det passar som sagt ändå. Skickat från min iPad med Tapatalk
  3. Jag har en 7,5tums viskodiff från Scorpio med tillhörande axlar och de passar ihop med trumbromsarna från Sierra. Höll på att leta ihjäl mig innan jag förstod, jag trodde man var tvungen att byta den yttre axeln utanför knuten men det passar som sagt ändå. Skickat från min iPad med Tapatalk
  4. Här har det visst varit låg aktivitet, tur att det inte har varit lika lågt kring bygget. Har köpt på mig lite lampor både fram och bak som det börjar bli dags att passa in, men även massa godis till motorn som ska bli kul att ta tag i, det känns som ett typiskt vinterprojekt. Byggde ju ett verktyg för att bocka till rutramen, det har visst kommit till stor nytta på resten av bygget. Samma radie återkommer visserligen men det får väl bli mitt signum då. Lägger in lite random bilder så det verkligen har hänt🧐 Ska fortsätta idag med att klä lite plåt och påbörja infästningar för bakskärmar. Bakänden är mer klar än vad bilderna visar så jag ska ta lite mer kort om minnet är med mig sen. Skickat från min iPad med Tapatalk
  5. 1. T#bias B#rndtson med vanliga brask lappen tröska 2. Fredrik Pousard 1 på grillningen 3. Kjell Andersson 1 på grillningen (ingen körning ) 4. Jari Kinnunen 1 på grillningen 5. Ingen körning, 1 på grillning (Per Westrin / Stinrew) 6. Anders Öhman 1. på grillningen 7. Anders Nilsson 1 på grillning 8. Herr. Cederblad. 1 på grillningen 9. Erik Jorpes - hinner inte till grillen tyvärr. Men kommer när tuppen galer på morgonen 10. Anders Karlqvist 1 på grillningen 11 Andreas Rauherz 1 på grillningen 12. Fredrik Vedde Engzell  0 på grillingen kommer på morgonen. 13. Bengt Johansson 1 på grillningen (ingen körning) 14. Roland Käll 1 på grillningen (ingen körning) 15 lars andersson 1 körning 1 grill 16 Mattias Lindvall 2 på grill Skickat från min iPad med Tapatalk
  6. Så här ser det ut på min: Bussningar som tillåter rörelse i sidled, om jag stummar den sen har jag inte bestämt men under byggtiden har det varit guld värt att kunna flytta den lite i sidled för att centrera klumpen och ta hänsyn till att båda drivaxlarna får glappet som behövs vid infjädring. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  7. Jahopp...... Nu tar vi nästa bekymmer Den manicken byttes till den här manicken Dvs 7 tum bort och visko 7,5 dit. Problemet är att den högra drivaxeln är mer eller mindre stum i sidled. Vänster går att juckla så det ska räcka och bli över hela fjädringsvägen. Det är kanske bara att buffa över diffen till vänster kan man tycka, och det är nog så det blir men innan jag gör något mer så behöver jag veta att jag är på rätt spår för det innebär ganska mycket kapande och svetsande. Kom gärna med tips och idéer........ Bonus vore om jag fick tips om mitt värmepaket också, verkar inte som jag får riktig rundgång där, får värme i alla slangar förutom den undre till paketet....... Men det löser sig nog över tid, diffen stör mer......... Skickat från min iPad med Tapatalk
  8. Har du ingen mekanisk verkstad i närheten som kan fräsa en specialare till dig? Alternativt går det att låna på en Volvoverkstad om man har lite flyt och rätt kontakter. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  9. Hittade en tråd som behandlade just detta, jag har nog kopplat lite fel. Får kolla över det nån kväll, sen ska pappskivan bort naturligtvis men det hade nog inte hjälpt igår. Tack för svar iaf, fantastiskt forum det här, jag skulle inte klara mig utan det/er en dag[emoji1320] Skickat från min iPad med Tapatalk
  10. Har från början sagt att jag ska provköra med en fantaflaska som tank, idag kom den dagen........ Dock har jag ett problem som säkert kan kallas för nybörjarmisstag. Motorn trycker ur sig kylvatten, tycker nog att de flesta slangar är varma så jag hoppas jag har fått tillräcklig rundgång. Har ni några idéer ni som är mer vana bilbyggare? https://vimeo.com/201457679 Skickat från min iPad med Tapatalk
  11. Snyggt..........som resten av bilen iofs[emoji1303][emoji1320] Skickat från min iPad med Tapatalk
  12. Tack detsamma och Gott Nytt till alla andra lågkostnadsbyggare [emoji1320][emoji1307][emoji851][emoji1307][emoji1320] Skickat från min iPhone med Tapatalk
  13. Nu fick vi ett livstecken iaf, synd att det inte finns nåt golv. Men vem vet, dagen har ju bara börjat[emoji41]https://vimeo.com/197480833 Skickat från min iPhone med Tapatalk
  14. Inspirerande[emoji1303] Tror jag gör samma sak inom kort. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  15. Detsamma[emoji1320][emoji1320] Skickat från min iPhone med Tapatalk
×
×
  • Create New...