Jump to content

Fixxe

Forumdeltagare
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Heijel
  • Ort
    Halmstad
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Snygg lösning! Dra en skruv genom originalhålet. De billiga kines ställdonen är ett alu rör med en ca 2cm bit ipressad i änden. Annars riskerar du nog att dra ur den ipressade delen. De är förvånansvärt starka... Har 6-8st exakt sådana liggandes brevid mig på jobbet (ca 700m från dig om du vill se 😉 )
  2. Hej! Har inget direkt att tillföra, mer än vad kul att det byggs en GT40 i närheten! (hitta.se stalkade dig lite och vi bor ju bara 2km från varandra!)
  3. Tjohoo Det är ju bara att cadda upp egna spindlar och fräsa, eller så skär vi dom och svetsar, det kan bli minst lika starkt och lätt.
  4. Såhär såg senaste skapelsen ut... Eftersom man är nybliven småbarnspappa så glömde jag såklart det igårkväll. :( Ja det finns många varianter av grenrörsberäkningssätt. Mitt är väldigt förenklat.
  5. Hej. Första inlägget, men har smygläst här ett bra tag.. Jag har gjort ett excelldokument för att beräkna primärrörslängd och diameter. Den är enbart för 4 cylindriga motorer. Man petar bara in volym, varvtal där man vill ha max effekt, samt vid vilka grader BTDC som avgaskammen öppnar. Uträknaren är gjord för 4-1 rör, men jag har byggt ett par 4-2-1 med gott resultat enligt den oxå. Det senaste grenröret va ett 4-2-1 som satt på min gamla 1,82 liter motor som bromsade ut 232 motorhästar.. Nu sitter jag på jobbet, men kan försöka komma ihåg att lägga upp den ikväll när jag kommer hem.
×
×
  • Create New...