Jump to content

postmanpat

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    180
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

postmanpat last won the day on August 23

postmanpat had the most liked content!

Community Reputation

51 Excellent

About postmanpat

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 04/24/1953

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Vara

Profile Fields

  • Namn
    Bengt Johansson
  • Ort
    Vara
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

3978 profile views
  1. För att få till återstyrningen så måste du upp i de graderna. Det får till följd att stötdämparens fjäder slår i bärarmen, jag gjorde nya "runda" bärarmar för att komma runt problemet. Om bakre bärarmar och dess mått läs vad martin_ts skriver i Projekt SuperFive. Jag kunde inte röra drivaxlarna fram o tillbaka vilket gav knutras på alla fyra knutarna. Lösningen blev att korta drivaxlarna. /bengt
  2. Kan du röra drivaxlarna fram o tebax? Jag gjorde fel vid byggandet och hade inget spel - alla knutarna gick sönder. Fick ta ett beslut; bygga om, köpa korta drivaxlar eller korta drivaxlarna. Jag kortade drivaxlarna. Nu funkar det. /bengt
  3. Stannum är kanske inte vad du söker, men är ett alternativ. /bengt
  4. Nu är SHSC besiktningsbefriad, först regbesiktning och nu en godkänd kontrollbesiktning. Men satan vad kall resan till besiktningslokalen var. /bengt
  5. Ja, spjällaxeln ser sån ut. Men TPS har en passning som går emot "skruvmejsel" axeln. Efter att kollat på alla givare och dess anslutningar bla. mätt upp TPS kurvan utan att kunna finna nå´t hack i givarens signal, den stämmer fint genom hela öppningsfasen. Efter att ha granskat en halvfull flaska, det behövs inte många graders lutning för att få vätskan att försvinna från flaskhalsen. Så återigen på problemet med "hackarirondell", under körning på vår banträff tidigare i höst så trodde jag problemet var löst. Men något har förändrats. Lösningen blev att sänka höjden på tryckpumpen och tillverka en slanganslutning med större volym. Blir att klura ut under vintern för att nå bästa lösningen. Tack all för hjälp med TPS problemet. /bengt
  6. Som en skruvmejsel, rör sig medurs. Om jag byter från original till annan räknar jag med att få bygga anpassning med bla. en spjällaxel som passar i båda ändar. På Protoparts finns en Bosch TPS som visar att den kan klara spjällaxelns vridning åt båda håll. Man ändrar bara mellan + och - beroende vilket håll axeln vrids. Kan det den funka?
  7. Har suttit nästan hela dan med att leta efter originalet, lönlöst och och svindyra var dom som inte passade. Om jag istället väljer en Bosch sensor, passar den då, oavsett vilket "håll" spjällaxel går?
  8. Jag måste byta ut min icke fungerande TPS som har suttit på en Suzuki brygga, vad kan jag byta till? Räknar med att få mecka med anpassningen. För det finns väl ingen som har nå´n till försäljning? /bengt
  9. Men...var det drivaxeln som gick att dra ur från stubbaxeln eller var det hela stubbaxeln som lossade från diffen?
  10. Hittade detta program: vsusp /bengt
  11. Nya bakskärmar, Edis 4, små speglar, kortad styrväxel Ford. /bengt 0705430023
  12. Det kanske är skillnad på original och Biltema kopia? I filmen för 044 är både pumpen och den stora fästplattan isolerad med gummi-mellanlägg, och det är lika med Walbro`n
  13. Liten film om ljudet Enorm skillnad Walbro GSL962. Var lite svårt att få tag i rak slanganslutning - blev England´s beställning
×
×
  • Create New...