Jump to content

postmanpat

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    176
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

postmanpat last won the day on August 23

postmanpat had the most liked content!

Community Reputation

50 Excellent

About postmanpat

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 04/24/1953

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Vara

Profile Fields

  • Namn
    Bengt Johansson
  • Ort
    Vara
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

3885 profile views
  1. Nu är SHSC besiktningsbefriad, först regbesiktning och nu en godkänd kontrollbesiktning. Men satan vad kall resan till besiktningslokalen var. /bengt
  2. Ja, spjällaxeln ser sån ut. Men TPS har en passning som går emot "skruvmejsel" axeln. Efter att kollat på alla givare och dess anslutningar bla. mätt upp TPS kurvan utan att kunna finna nå´t hack i givarens signal, den stämmer fint genom hela öppningsfasen. Efter att ha granskat en halvfull flaska, det behövs inte många graders lutning för att få vätskan att försvinna från flaskhalsen. Så återigen på problemet med "hackarirondell", under körning på vår banträff tidigare i höst så trodde jag problemet var löst. Men något har förändrats. Lösningen blev att sänka höjden på tryckpumpen och tillverka en slanganslutning med större volym. Blir att klura ut under vintern för att nå bästa lösningen. Tack all för hjälp med TPS problemet. /bengt
  3. Som en skruvmejsel, rör sig medurs. Om jag byter från original till annan räknar jag med att få bygga anpassning med bla. en spjällaxel som passar i båda ändar. På Protoparts finns en Bosch TPS som visar att den kan klara spjällaxelns vridning åt båda håll. Man ändrar bara mellan + och - beroende vilket håll axeln vrids. Kan det den funka?
  4. Har suttit nästan hela dan med att leta efter originalet, lönlöst och och svindyra var dom som inte passade. Om jag istället väljer en Bosch sensor, passar den då, oavsett vilket "håll" spjällaxel går?
  5. Jag måste byta ut min icke fungerande TPS som har suttit på en Suzuki brygga, vad kan jag byta till? Räknar med att få mecka med anpassningen. För det finns väl ingen som har nå´n till försäljning? /bengt
  6. Men...var det drivaxeln som gick att dra ur från stubbaxeln eller var det hela stubbaxeln som lossade från diffen?
  7. Hittade detta program: vsusp /bengt
  8. Nya bakskärmar, Edis 4, små speglar, kortad styrväxel Ford. /bengt 0705430023
  9. Det kanske är skillnad på original och Biltema kopia? I filmen för 044 är både pumpen och den stora fästplattan isolerad med gummi-mellanlägg, och det är lika med Walbro`n
  10. Liten film om ljudet Enorm skillnad Walbro GSL962. Var lite svårt att få tag i rak slanganslutning - blev England´s beställning
  11. Nä, inga separata tändspolar. Så här ser det ut: Jag får inte heller någon signal från styrboxen som är MS2 Extra, ändå finns port och tråd till detta. Är kass på bil-el, men kan skruva fast en skruv. /bengt
  12. Jag har Acewell 7659 och får inte till varvräknaren. Tar signalen virad runt tändkabel, har prövat alla inställningar och olika varv runt tändkabeln men den bara fladdrar. Har även prövat med motstånd och mikrofonkabel där jag jordat kapslingstråden. Ni som har Acewell, hur har ni lyckats? Har en Zetec Blacktop. /bengt
  13. Jag har en dj...sk tjutande bränslepump från Biltema, en kopia på Bosch 044. Nu vill jag byta ut den mot nå´t tystare och efterlyser förslag. Pumpen sitter utanför tanken och är tryckande, insprut och returledning. När jag ändå är igång med frågandet: finns det bränslefilter som ligger med inlopp högre än utloppet? /bengt
  14. Jag upplevde att hjulet som inte hade nå´n inställning studsade mer vi körning på dålig väg, efter justering av värdet 5 snäpp/klick så blev upplevelsen bättre. Delad bakaxel. Jag har inga värden på fjädrarna, de köptes begagnade för länge sen och förra ägaren hade inte nå´n upplysning att lämna. Har inte vågat tänja på gränserna ännu, bilen blev klar sent förra hösten. /bengt
×
×
  • Create New...