Jump to content

postmanpat

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    156
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

postmanpat last won the day on September 22 2018

postmanpat had the most liked content!

Community Reputation

40 Excellent

About postmanpat

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 04/24/1953

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Vara

Profile Fields

  • Namn
    Bengt Johansson
  • Ort
    Vara
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

3633 profile views
  1. Spak från Carbuildersolution, tänk på att instrumentbrädan inte får vara för tjock. Jovisst blinkas det kanske lite länge, men som min pappa sa "Du skall alltid ta ut svängen" /bengt
  2. Klart du fixar detta, prova på några bitar först. Det finns ju massor av båtar du kan snitta upp runt där du bor. När jag gjorde om min noskon så fäste jag en tunn alu-plåt på finsidan som var betydligt bredare än snittöppningen. Innan monteringen tejpade jag den med brun packtejp -perfekt som släppmedel. Sen är det bara att plasta i snittet och bygga ut, över i ditt fall stolsryggen. Det är klart att det nog blir lite spackling av snittet + alu hålen och en rygg på baksidan Sen får du lacka, om du inte klär stolen. /bengt
  3. Bland det första som jag skaffade till bilen var spjäll från en Suzuki GSXR, de var delbara. Sen har jag köpt delar från: https://danstengineering.co.uk/index.php?route=common/home för att få allt att passa. Företaget har grejor till Renault. Sen behövs koppling av TPS och lufttemp till styrningen.
  4. Nu har det dykt upp ett erbjudande om vägassistansförsäkring. För knappa 400:- spänn om året vill dom försäkra min sjua. Bilen har inte gått 25 mil efter registrering och befinner sig i en utvärderingsfas. Kan inte läsa mig fram till några undantag pga. biltyp. Kan ju tänka mig ett flertal stopp under 2019 då det skall testas. Mitt ordinarie bolag vägrade att teckna försäkring, det blev försäkring genom Bilsport och MC, som har en självrisk på 1000:- för trp av bilen. För 400:- ingår reparationshjälp!!!, trp, boende, hyrbil mm. Kan det vara nåt att teckna? /bengt
  5. Zetec från en Mondeo -99 a. För att få dit type9 krävs: stödlager, koppling för Sierra och anpassad "sandplåt" och en annan startmotor. Du behöver ändra på tråget, då motorn kommer att bli rakställd och för att få lite frigång till asfalten. Har inte erfarenhet med MT75 lådan men tror att det funkar att dra dit den på samma sätt. Det finns flera trådar i detta fantastiska forum hur konvertering mellan Ford delar går till. Zetec motorer får man för skit och ingenting. Sen om du vill få upp klöset så finns det i princip hur mycket grejer som helst. Om nu inte Brexit kommer att ställa till det. Jag har reservdelsnummer för delarna som behövs, det är bara att höra av dig när det är dax. Sitter även på en MT75-låda och diffar. Men är ramen anpassad för alternativ eller är den klar för Ford från början? /bengt
  6. Du har väl inte långt till Mazda 😉, hela Miatan´s motor och drivlina. Själv har jag en Mazda 3 Sport 150 hk, en härlig motor. Är väl en Duratec samma som Ford. I min sjua SHSC sitter det en otrimmad och sliten Zetec i orginal 131 hk, men med insprut från MC och Megasquirt så ligger den på 160 hk. Till det är kopplat en Ford T9 med diff från Ford. Kolla på http://danstengineering.co.uk/ där får du lite uppslag. /bengt
  7. Gött, nu är du ordentligt på G !!! /bengt
  8. Jag använder denna: https://www.burtonpower.com/quaife-quickshift-gear-lever-type-9-5-speed-ford-sierra-qs04.html , flyttar inte spaken bakåt men det blir "kortare" lägen. Är nöjd så här långt. /bengt
  9. Jag har brotschen, men vill inte lämna den ifrån mig. Du får gärna ta med dina spindlar och komma upp och göra jobbet hos mig. Jag bor 10 mil norr Göteborg utmed E20. /bengt 070-5430023
  10. Jag har dom, samt brotschen som behövs om du skall använda Transit-led /bengt 070-5430023
  11. Skärmar och shims kvar, mera delar till salu: Kortad Cortina styrväxel, kräver översyn 250:- + frakt Sugande bränslepump, Professional Products 1071, ny 250:- +frakt Nya backspeglar 200:- +frakt EDIS 4, Escort 93:a 300:- +frakt /bengt 070-5430023
  12. Det är trångt i kardantunneln, men du måste ha plats för kardanfångare. Det var ett krav från SFRO1. /bengt
  13. Nu är SHSC besiktigad och klar, redo för roliga dagar på våra vägar. Koden T12BF är införd i tilläggsbladet, nu vill det till att leva länge. Bilen är byggd som "glassätarbil" med i huvudsak delar från Ford. McSorley 7+4 ram. Jag har inte lagt ut så mycket om bygget på forumet, men tänker att ge lite synpunkter av alla de fel som jag gjort, fortsättning följer... Jag är jäkligt glad att jag har fått till en bil. /bengt
  14. Här har jag handlat: www.startmotor.se
  15. Nu blir det inte aktuellt med nå´n "omregistrering" då bilen blev godkänd av kontrollorganet. Besiktningen gick enbart på SFRO protokollet. En mycket smidig besiktning. Men ... frågan hänger ändå i luften. /bengt
×
×
  • Create New...