Jump to content

postmanpat

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    141
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

postmanpat last won the day on September 5

postmanpat had the most liked content!

Community Reputation

31 Excellent

About postmanpat

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 04/24/1953

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Vara

Profile Fields

  • Namn
    Bengt Johansson
  • Ort
    Vara
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

3419 profile views
  1. postmanpat

    Tändningslampa som lyser

    Här har jag handlat: www.startmotor.se
  2. Nu blir det inte aktuellt med nå´n "omregistrering" då bilen blev godkänd av kontrollorganet. Besiktningen gick enbart på SFRO protokollet. En mycket smidig besiktning. Men ... frågan hänger ändå i luften. /bengt
  3. Hej Nu är det dags för reg.besiktning. Då det saknas besiktningspersonal i Vara funderar jag att lasta bilen och göra det på annan ort. Om nu inte bilen "går" igenom, kan jag då visa upp den på konkurrerande besiktningsföretag? Hittar ingen information om detta någonstans. Jag förstår om det kommer att kosta och att de säkert vill jävlas med långa väntetider. Men är de skyldiga att ta emot mig? /bengt
  4. postmanpat

    SHSC

    Tjoho , nu har protokollet från SFRO2, kommit. Jag vill berömma gänget i SFRO som gör det möjligt för oss amatörer att bygga fordon. För min del har jag fått hjälp av besiktningsmannen med goda råd och tekniska lösningar. När det har varit besvärligt har han uppmuntrat till att göra klart. Tack Uno. Nu är det tid att boka reg.besiktning så att det blir några mil innan vinterklädseln skall på. Här i Vara så finns det just nu inga besiktningsfolk så det kommer väl att dra ut på tiden. /bengt
  5. postmanpat

    Oljefälla

    Köper oljefälla till Ford Zetec svarttopp motor. /bengt 070-5430023
  6. Klart du kan och skall. Jag har gjort detta i flera år nu, alltid lika kul. Glöm inte bort att Kinnekulle har mycket att se, fina slott och god mat. /bengt
  7. 1. T#bias B#rndtson med vanliga brask lappen tröska 2. Fredrik Pousard 1 på grillningen 3. Kjell Andersson 1 på grillningen (ingen körning ) 4. Jari Kinnunen 1 på grillningen 5. Ingen körning, 1 på grillning (Per Westrin / Stinrew) 6. Anders Öhman 1. på grillningen 7. Anders Nilsson 1 på grillning 8. Herr. Cederblad. 1 på grillningen 9. Erik Jorpes - hinner inte till grillen tyvärr. Men kommer när tuppen galer på morgonen 10. Anders Karlqvist 1 på grillningen 11 Andreas Rauherz 1 på grillningen 12. Fredrik Vedde Engzell  0 på grillingen kommer på morgonen. 13. Bengt Johansson 1 på grillningen (ingen körning) 14. Roland Käll 1 på grillningen (ingen körning)
  8. postmanpat

    Mcsorley 442

    Jag har bakskärmar se: http://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/13512-bakskärmar-blinkersspak-och-shims/ /bengt
  9. postmanpat

    Ingen återstyrning

    Jag får ingen återstyrning. Har Sierra spindlar med vridbar/ställbar svamp. Caster är vid mätning ca 7 grader. Styrstången kärvar inte i knutarna. Jag börjar tro att styrväxeln kärvar, den kommer från Ford Cortina och är kortad för att passa i geometrin. Jag behöver ha hjälp med kontroll av styrväxeln och framvagnen. Nå´n på forumet som kan hjälpa en vilsen bilbyggare? /bengt
  10. postmanpat

    SFRO2 för SHSC

    Nu är SFRO2 besiktningen gjord på min SHSC, byggd för att köpa glass och kanske lite bana. Några Fordar har fått släppa till donatordelar. Anmärkningarna var de väntade bla. högt ljud och veka skärmfästen. Svårast att få till blir återstyrningen. Det är alltid försent att börja bygga, min bil har tagit mig nästan 5 år för att komma så här långt. /bengt
  11. postmanpat

    Bakskärmar, blinkersspak och shims

    upp
  12. Som sagt, kylfläkten går hela tiden, så fort jag drar på huvudströmmen så startar den. Även när jag har kopplat ur givaren. Motorn är en Zetec blacktop och styrningen MS2 extra med förinstallerad utgång för kylfläkt och uppmärkt i härvan. Kylfläkten körs via relä. Jag har kopplat så här: 85 från styrboxen, 87 till fläkt, el till säkring och sen ihopbyglat till 86 och 30. Jordat till ram ute vid fläkten. Inställningen i TunerStudio och i boxen. Fläkten skall gå på vid 92 och stänga av vid 88 grader, så vill jag ha det, men nu snurrar den hela tiden. Vad har jag gjort för fel? /bengt
  13. postmanpat

    Rymligaste Seven bilen?

    Jag har förarsäte som går att flytta ca. 10cm. Underredet sitter på nedre ramrören. Passagerarsätet är fastmonterat. Stolarna är byggda i aluminium. Har även en Snap-off ratt, allt för att komma ner i bilen. Pedalstället bakåtflyttat. Är 178 cm lång men väger för mycket och är i pensionär = kroppen saknar smidighet. Chassit är McSorley 7+4. /bengt
  14. postmanpat

    Bussningar till A armar

    Rallydesign.co.uk , superflex.co.uk , rallyshop.se mm. Så här gjorde jag: Hylsan som bussningen skall in i: Invändigt mått=32,1 mm, längd på hylsan=35mm, tjocklek=3mm Själva bussningen: hål för bult 12mm, inre rör längd=46mm, yttre rör längd=35,2mm Bussningens utvändiga diameter har jag inte koll på, allt sitter på bärarmarna och ingen i reserv. Bärarmarna sattes upp i hydraulpress, smörja, och pressa på. Bussningarna köpta på Skruvat, bult följde med. Bussningarna är för Volvo 850. Sen är det upp till dig om du vill åka "styvt" eller glasskörning med gummibussningar /bengt
  15. postmanpat

    Bakskärmar, blinkersspak och shims

    Blinkers/Reglage spaken såld. Shims och skärmar kvar. /bengt
×