Jump to content

postmanpat

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    152
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

postmanpat last won the day on September 22 2018

postmanpat had the most liked content!

Community Reputation

39 Excellent

About postmanpat

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 04/24/1953

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Vara

Profile Fields

  • Namn
    Bengt Johansson
  • Ort
    Vara
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

3528 profile views
  1. postmanpat

    Tips på Spjällhus

    Bland det första som jag skaffade till bilen var spjäll från en Suzuki GSXR, de var delbara. Sen har jag köpt delar från: https://danstengineering.co.uk/index.php?route=common/home för att få allt att passa. Företaget har grejor till Renault. Sen behövs koppling av TPS och lufttemp till styrningen.
  2. Nu har det dykt upp ett erbjudande om vägassistansförsäkring. För knappa 400:- spänn om året vill dom försäkra min sjua. Bilen har inte gått 25 mil efter registrering och befinner sig i en utvärderingsfas. Kan inte läsa mig fram till några undantag pga. biltyp. Kan ju tänka mig ett flertal stopp under 2019 då det skall testas. Mitt ordinarie bolag vägrade att teckna försäkring, det blev försäkring genom Bilsport och MC, som har en självrisk på 1000:- för trp av bilen. För 400:- ingår reparationshjälp!!!, trp, boende, hyrbil mm. Kan det vara nåt att teckna? /bengt
  3. postmanpat

    Projekt Zero

    Zetec från en Mondeo -99 a. För att få dit type9 krävs: stödlager, koppling för Sierra och anpassad "sandplåt" och en annan startmotor. Du behöver ändra på tråget, då motorn kommer att bli rakställd och för att få lite frigång till asfalten. Har inte erfarenhet med MT75 lådan men tror att det funkar att dra dit den på samma sätt. Det finns flera trådar i detta fantastiska forum hur konvertering mellan Ford delar går till. Zetec motorer får man för skit och ingenting. Sen om du vill få upp klöset så finns det i princip hur mycket grejer som helst. Om nu inte Brexit kommer att ställa till det. Jag har reservdelsnummer för delarna som behövs, det är bara att höra av dig när det är dax. Sitter även på en MT75-låda och diffar. Men är ramen anpassad för alternativ eller är den klar för Ford från början? /bengt
  4. postmanpat

    Projekt Zero

    Du har väl inte långt till Mazda 😉, hela Miatan´s motor och drivlina. Själv har jag en Mazda 3 Sport 150 hk, en härlig motor. Är väl en Duratec samma som Ford. I min sjua SHSC sitter det en otrimmad och sliten Zetec i orginal 131 hk, men med insprut från MC och Megasquirt så ligger den på 160 hk. Till det är kopplat en Ford T9 med diff från Ford. Kolla på http://danstengineering.co.uk/ där får du lite uppslag. /bengt
  5. postmanpat

    Projekt Zero

    Gött, nu är du ordentligt på G !!! /bengt
  6. postmanpat

    type 9 växel länkage, lägen, förlängning

    Jag använder denna: https://www.burtonpower.com/quaife-quickshift-gear-lever-type-9-5-speed-ford-sierra-qs04.html , flyttar inte spaken bakåt men det blir "kortare" lägen. Är nöjd så här långt. /bengt
  7. postmanpat

    Brotch.....

    Jag har brotschen, men vill inte lämna den ifrån mig. Du får gärna ta med dina spindlar och komma upp och göra jobbet hos mig. Jag bor 10 mil norr Göteborg utmed E20. /bengt 070-5430023
  8. postmanpat

    Hjulspindlar Ford sierra

    Jag har dom, samt brotschen som behövs om du skall använda Transit-led /bengt 070-5430023
  9. postmanpat

    Bakskärmar, blinkersspak och shims

    Skärmar och shims kvar, mera delar till salu: Kortad Cortina styrväxel, kräver översyn 250:- + frakt Sugande bränslepump, Professional Products 1071, ny 250:- +frakt Nya backspeglar 200:- +frakt EDIS 4, Escort 93:a 300:- +frakt /bengt 070-5430023
  10. postmanpat

    Esther Seven #31

    Det är trångt i kardantunneln, men du måste ha plats för kardanfångare. Det var ett krav från SFRO1. /bengt
  11. postmanpat

    SHSC

    Nu är SHSC besiktigad och klar, redo för roliga dagar på våra vägar. Koden T12BF är införd i tilläggsbladet, nu vill det till att leva länge. Bilen är byggd som "glassätarbil" med i huvudsak delar från Ford. McSorley 7+4 ram. Jag har inte lagt ut så mycket om bygget på forumet, men tänker att ge lite synpunkter av alla de fel som jag gjort, fortsättning följer... Jag är jäkligt glad att jag har fått till en bil. /bengt
  12. postmanpat

    Tändningslampa som lyser

    Här har jag handlat: www.startmotor.se
  13. Nu blir det inte aktuellt med nå´n "omregistrering" då bilen blev godkänd av kontrollorganet. Besiktningen gick enbart på SFRO protokollet. En mycket smidig besiktning. Men ... frågan hänger ändå i luften. /bengt
  14. Hej Nu är det dags för reg.besiktning. Då det saknas besiktningspersonal i Vara funderar jag att lasta bilen och göra det på annan ort. Om nu inte bilen "går" igenom, kan jag då visa upp den på konkurrerande besiktningsföretag? Hittar ingen information om detta någonstans. Jag förstår om det kommer att kosta och att de säkert vill jävlas med långa väntetider. Men är de skyldiga att ta emot mig? /bengt
  15. postmanpat

    SHSC

    Tjoho , nu har protokollet från SFRO2, kommit. Jag vill berömma gänget i SFRO som gör det möjligt för oss amatörer att bygga fordon. För min del har jag fått hjälp av besiktningsmannen med goda råd och tekniska lösningar. När det har varit besvärligt har han uppmuntrat till att göra klart. Tack Uno. Nu är det tid att boka reg.besiktning så att det blir några mil innan vinterklädseln skall på. Här i Vara så finns det just nu inga besiktningsfolk så det kommer väl att dra ut på tiden. /bengt
×