Jump to content

postmanpat

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    163
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

postmanpat last won the day on September 22 2018

postmanpat had the most liked content!

Community Reputation

41 Excellent

About postmanpat

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 04/24/1953

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Vara

Profile Fields

  • Namn
    Bengt Johansson
  • Ort
    Vara
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

3713 profile views
  1. Jag har en dj...sk tjutande bränslepump från Biltema, en kopia på Bosch 044. Nu vill jag byta ut den mot nå´t tystare och efterlyser förslag. Pumpen sitter utanför tanken och är tryckande, insprut och returledning. När jag ändå är igång med frågandet: finns det bränslefilter som ligger med inlopp högre än utloppet? /bengt
  2. Jag upplevde att hjulet som inte hade nå´n inställning studsade mer vi körning på dålig väg, efter justering av värdet 5 snäpp/klick så blev upplevelsen bättre. Delad bakaxel. Jag har inga värden på fjädrarna, de köptes begagnade för länge sen och förra ägaren hade inte nå´n upplysning att lämna. Har inte vågat tänja på gränserna ännu, bilen blev klar sent förra hösten. /bengt
  3. Jag har SPAX dämpare, och enl. uppgift så har den 14 lägen för inställningar. Vid körning på dålig väg så upplever jag att bilen "studsar". Bilen skall användas för glassätning och kanske nå´n bankörning. Vikt 630 kg utan fet chaufför. Skall dämpningen vara mjukare fram än bak? eller tvärtom? Vid kontroll av den ena främre dämparen så var inget värde satt !! /bengt
  4. Hej Vi valde denna hjälm: https://www.biltema.se/bil---mc/mc/personlig-utrustning/mc-hjalmar/systemhjalmar/systemhjalm-2000042166 Att det blev denna är för att det är enkelt att ta på glasögonen innan jag fäller ner nedre skyddet (för hakan) och visiret. Lätt att fälla upp när törsten faller på, hjälmen har även inbyggt solvisir som går att fälla upp eller ner. Det negativa kan väl vara vikten. /bengt
  5. Anmälda: 1. Kjell Andersson (Ingen körning, men grill och huvudposteringen !) Ha jag blev först ! 2. Mikael Nordin (Körning, eventuellt grillning...) 3. Fredrik Vedde Engzell körning, grillning och huvudpostering. 4. Stefan Sjölin (Körning, eventuellt grillning) 5. Jari Kinnunen (ev. körning, grillning och huvudpostering) 6. Roland Käll (Grillning och Ljud/bullermätning) 7. Bengt Johansson (Körning, grillning och Ljud/bullermätning)
  6. Hej SMA försäkringen gäller väl för själva körningen som är 3/8 ? Eller har jag fel? /bengt
  7. Spak från Carbuildersolution, tänk på att instrumentbrädan inte får vara för tjock. Jovisst blinkas det kanske lite länge, men som min pappa sa "Du skall alltid ta ut svängen" /bengt
  8. Klart du fixar detta, prova på några bitar först. Det finns ju massor av båtar du kan snitta upp runt där du bor. När jag gjorde om min noskon så fäste jag en tunn alu-plåt på finsidan som var betydligt bredare än snittöppningen. Innan monteringen tejpade jag den med brun packtejp -perfekt som släppmedel. Sen är det bara att plasta i snittet och bygga ut, över i ditt fall stolsryggen. Det är klart att det nog blir lite spackling av snittet + alu hålen och en rygg på baksidan Sen får du lacka, om du inte klär stolen. /bengt
  9. Bland det första som jag skaffade till bilen var spjäll från en Suzuki GSXR, de var delbara. Sen har jag köpt delar från: https://danstengineering.co.uk/index.php?route=common/home för att få allt att passa. Företaget har grejor till Renault. Sen behövs koppling av TPS och lufttemp till styrningen.
  10. Nu har det dykt upp ett erbjudande om vägassistansförsäkring. För knappa 400:- spänn om året vill dom försäkra min sjua. Bilen har inte gått 25 mil efter registrering och befinner sig i en utvärderingsfas. Kan inte läsa mig fram till några undantag pga. biltyp. Kan ju tänka mig ett flertal stopp under 2019 då det skall testas. Mitt ordinarie bolag vägrade att teckna försäkring, det blev försäkring genom Bilsport och MC, som har en självrisk på 1000:- för trp av bilen. För 400:- ingår reparationshjälp!!!, trp, boende, hyrbil mm. Kan det vara nåt att teckna? /bengt
  11. Zetec från en Mondeo -99 a. För att få dit type9 krävs: stödlager, koppling för Sierra och anpassad "sandplåt" och en annan startmotor. Du behöver ändra på tråget, då motorn kommer att bli rakställd och för att få lite frigång till asfalten. Har inte erfarenhet med MT75 lådan men tror att det funkar att dra dit den på samma sätt. Det finns flera trådar i detta fantastiska forum hur konvertering mellan Ford delar går till. Zetec motorer får man för skit och ingenting. Sen om du vill få upp klöset så finns det i princip hur mycket grejer som helst. Om nu inte Brexit kommer att ställa till det. Jag har reservdelsnummer för delarna som behövs, det är bara att höra av dig när det är dax. Sitter även på en MT75-låda och diffar. Men är ramen anpassad för alternativ eller är den klar för Ford från början? /bengt
  12. Du har väl inte långt till Mazda 😉, hela Miatan´s motor och drivlina. Själv har jag en Mazda 3 Sport 150 hk, en härlig motor. Är väl en Duratec samma som Ford. I min sjua SHSC sitter det en otrimmad och sliten Zetec i orginal 131 hk, men med insprut från MC och Megasquirt så ligger den på 160 hk. Till det är kopplat en Ford T9 med diff från Ford. Kolla på http://danstengineering.co.uk/ där får du lite uppslag. /bengt
  13. Gött, nu är du ordentligt på G !!! /bengt
  14. Jag använder denna: https://www.burtonpower.com/quaife-quickshift-gear-lever-type-9-5-speed-ford-sierra-qs04.html , flyttar inte spaken bakåt men det blir "kortare" lägen. Är nöjd så här långt. /bengt
×
×
  • Create New...