Jump to content

Lappen

Forumdeltagare
  • Posts

    1
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Klart det inte är en dum ide! Tänk dig när du kommer på din första seventräff, rullar av den från kärran, startar den, alla tittar snett, sedan åker du ifrån dem på vridet... Vad något "ska" vara är ju helt ointressant. Vad är coolast? Killen som går sin egen väg eller de som flyter med strömmen? ;) Nåja, för att ge dig något matnyttigt då. VAG har varit så finurliga att alla motorer och lådor skall passa ihop. Nu stämmer inte det till hundra procent men i många fall. Ett exempel är väl kanske att ta en 110hk motor från passat/a4/toledo/vilken som och en växellåda från Volvodieslarna. (Volvo kunde inte göra egna dieslar på den tiden utan köpte VAG). Att jag väljer just den motorn är för att den i grund och botten är samma motor som satt i Golfen på sjuttiotalet. Mer eller mindre är detta saker som håller för både stryk och många mil. Nackdelen är avsaknaden av gaswire (iaf i A4:an -00, har en sådan så jag vet). En annan bakhjulsdriven VAG är annars en LT31. Kan vara ett alternativ med. Som jag har fått det förklarat för mig så ska iaf alla VAG motorer passa på alla VAG växellådor. Vet en som åker V8 från A8 i sin audi 80 quattro med orginal växellåda. Och går gör det. Sedan handlar det såklart om hur mycket som måste modifieras. (//Lappen
×
×
  • Create New...