Jump to content

Challe

Forumdeltagare
  • Posts

    142
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About Challe

  • Birthday 06/07/1973

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Charles Holmberg
  • Ort
    Kristianstad

Recent Profile Visitors

4,720 profile views
  1. hur länge kan en accusump ge tryck när det faller i sväng naturligtvis beroende på storlek men på ett ungefär. hur stor accusump har du Kilkenny. Var kopplar man in den. MVH Challe
  2. Har följt ditt bygge måste säga att det är en riktigt välbyggd bil och ett riktigt bra hantverk. När du byggde ditt förra tråg såg det lovande ut tyckte jag i alla fall. Vet inte hur du tänker göra nu vore intressant om vi kunde komma fram till ngt tillsammans eftersom vi har samma spec på motorerna. Ett par frågor hur mycket olja rymde ditt gamla tråg med plan botten. Tror du att det har med att göra att motorn lutar åt höger sett från föraren så att oljan har lättare för att pressas upp i motorn vid vänstersväng. Du monterade en kan runt tråget på förra modellen den kanten skulle jag vilja göra bredare så att oljan inte kastas upp i motorn på samma sätt. Sen vet jag inte om jag har rätt för mig men jag kortade min pickup lika din och då blir väl resultatet att den kryper mer till vänster om cc i tråget och detta blir till fördel i högersväng. Min tanke är att försöka centrera pickupen bygga själva behållaren i sumpen mer centrerad och sedan montera en plåt som leder ner oljan mitt i tråget med ett hål på ca 120 mm i diameter detta för att oljan inte skall kastas upp i motorn lika mycket. >Sen finns det en perforerad plåt som artikel på volvo som placeras mellan sump och bottendel för att få oljan att lämna veven så snabbt som möjligt denna verkar intressant. Har du någon aning om hur mycket olja som pumpen ger i minuten vid olika varvtal med tanke på hur ofta den omsätter oljan ca 4 liter. Jag skall göra en skiss och lägga upp hur jag tänker. Och riva ner turbon och sumpen och komma igång för detta är trist.
  3. Hej alla Har precis avverkat en dag på Knutstorp med mycket körning och detta resulterade i ett turboras 30 min innan dagen var slut. Har problem med fallande eller inget oljetryck alls i vänster sväng. Har en volvo motor b 230fk med kortad sump behöver verkligen hjälp från någon med erfarenhet att tipsa mig om ur tråget skall se ut så jag inte sabbar fler delar eller den nya turbon. Har svetsat u formade väggar runt pickupen för att hindra oljan men detta hjälper inte tydligen. Snälla kom med något som funkar. Tackar MVH Challe Som jag skrev tidigare så har jag bytt till Protech coilovers detta kapade varvtiden med 1,5 sek blev riktigt bra kan rekomendera dessa nu skall man bara lära sig justera dom så kan det bli riktigt bra.
  4. Har varit på denna dag tidigare år 4 år tillbaka med bilcentrum i Kristianstad. Dom har valt att inte arrangera detta i år så därför har vi gjort det. Hoppas att vi får se lite sjuor där från klubben det vore kul. MVH Challe
  5. Hej alla lägger ut en inbjudan till en bandag för alla som är intresserade fordonstyp valfri men såklart skall den vara lämplig för bana. all info finner ni i pdf en MVH Challe TRACKDAY 13 MAJ 2013.pdf
  6. Fråga hade inte du tillverkat en sump med nästan plan botten med mellanväggar med rörliga luckor i fick du problem med den varianten. MVH Challe
  7. Ok men får man inte problem om man inte har tätningar typ gummibälgar när man har ledlager vet inte om bilprovningen säger ngt men läste ngt när dom regbesiktigade bilsports golf. Ändrar du dina fästen på bilen eller fyller du ut med svarvade distanser.Vad är din synpunkt med för och nackdel för 1,9 eller 2,25 fjäder. mvh Challe
  8. Har sett dina inlägg om desssa frågor tidigare och du verkar påläst på ämnet. Är du intresserad av att hjälpa mig med detta man måste inse sina begränsningar. MVH Challe
  9. Ska du byta ut dina protech dämpare eller bara fjädrarna.Har du haft problem med dom eller ska du bara uppgradera. Kör du 1,9 eller 2,25 tum fjädrdar. MVH Challe
  10. tackar för ditt svar det sitter 225 ib fram på min tunga bil så den känns mjuk kan jag säga. Förstår att jag inte får något svar utan teknisk spec på bilen. Hoppades att någon kunnig skulle säga skicka info till mig så fixar jag din uträkning mot en gentjänst eller ngn annan kompensation. Men såklart kan jag berätta vad det är för bil. dd7 med volvo snurra tung! 825 kg med mig och vätskor vägde bilen på lantmännens våg. h fram 202 vf 203 vb 252 hb 223 detta när jag väger hjulen separat. Användandet av bilen är mer bankörning än glidarkörning så lite mer aggresiv körning är tänkt. mvh Challe
  11. Goddagens alla kunniga skulle behöva hjälp av någon kunnig som kan räkna ut vilka fjädrar jag skall använda på min sjua. Har läst på lite på nätet men känner att jag behöver hjälp med detta av någon med erfarenhet och kunskap. MVH Challe.
  12. Hej jag vill byta mina dämpare och fjädrar och vill få tag i någon som kan detta och gärna i sverige.Problemet jag har är att dämparna fram bottnar och fjädrarna för mjuka. Bak hänger nog på sista versen justeringarna går inte att ställa längre.Så jag vill uppgradera men har inte rätta kunskapen för att gå ut på nätet och bara beställa ett set. Någon som vet en bra kontakt är jag tacksam för info. MVH Challe
  13. Hej alla Skulle vilja ha lite tips på fungerande moddning av sumpen på b 230 fk.Jag har kapat tråget och kortat pickupen monterat lite plåtar runt pickupen men får inte det att bli stabilt. Bättre men inte riktigt bra tappar trycket i skarp vänster,Har sett tråg som är plana alltså där man inte har knutan kvar utan har gjort samma höjd hela vägen sen monterat plåtar med luckor,Detta ser bra ut men har inte hört om det fungerat klanderfritt. Är det någon som vet något som fungerar riktigt bra.Eller tips på ngt annat som funkar. MVH Challe
  14. En bana mellan taxi rakan och själva flygrakan där vi kör... Mycket svårt att förklara, ska se om jag hittar en film som en i förreningen gjorde: Detta är inte exakt hur vi ska köra nu, detta gjordes när vi kom på idéen om det. Banan ska sopas och blir därför lite bredare men i stort sätt så här med 8:or att köra i... /Andreas Carkings
  15. BIVARÖD FLYGFÄLT UTANFÖR KRISTIANSTAD MELLAN HJÄRSÅS & KNISLINGE I NORDÖSTRA SKÅNE Lördagen den 17:e september kör vi 201m med tidtagning och startgran! Söndagen den 18:e september blir det Mini-Track Challenge halva dagen på förmiddagen och konbanetävling resten av dagen på eftermiddagen. Priser för att köra är 200kr. På konbanan tillkommer en tillfällig PR-licens på 150kr eftersom denna klassas som en tävling inom SBF, Svenska bilsport förbundet. Denna licens krävs ej för körning på Mini-Track Challenge & 201meter eftersom detta är ett test tillfälle. 201 METER Lördag 17/9 kl.10-17 Pris: 200kr MINI-TRACK Challenge Söndag 18/9 kl.9-13 Pris: 200kr KONBANETÄVLING Söndag 18/9 kl.14-18 Pris: 200kr + 150kr licens (Om man betalt & deltagit i Minibanan räcker en kompletterande licensavgift för konbanan) OBS! Anmälan görs på forumet www.carkings.se Minst en trafikförsäkring på körande fordon på Minibanan krävs & körning sker på egen risk! Samtidigt kör HLMK drifting! På kvällen inbjuder vi till grillfest på området för deltagare + en respektive. Varmt välkomna! CARKINGS Vid eventuella frågor: Andreas ordf Carkings 0735456051
×
×
  • Create New...