Jump to content

Patrik

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Patrik

  • Rank
    Member
  • Birthday 04/18/1967

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Patrik Larsson
  • Ort
    Lenhovda
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

3300 profile views
  1. Tjena... läste din tråd. Har en Pinto stående, lite okänt skick... men gick när den plockades ur. Hör av dig om intresse finns, andra sidan Växjö från ditt håll sett. Med vänlig hälsning, Patrik patrik.larsson@elitfonster.se

    1. guldgroda

      guldgroda

      Tjena!

      Absolut intressant. Vad hade du tänkt för den?

      Mvh

      Gustaf

    2. Patrik

      Patrik

      Hej... tack för ditt svar. Har det lite tjockt idag, så återkommer imorgon. Den har förgasare... /Patrik

    3. Patrik

      Patrik

      Godmorgon... ursäkta sent svar, var å flyttade sonen igår... så det tog hela dagen. Motorn har stått några år i garaget, köpte den av en locost byggare som skrotade en sierra. Sierran hade gått i hans släkt, så det går nog fråga honom hur statusen var då, har lite kontakt med honom då och då. Han är nog med på forumet oxå. Minns inte om det är ett 205 block, men det kan jag kolla. Var vid det tillfället mest ute efter v.lådan, men han ville bara sälja hela paketet. 

      Kan 800:- vara skäligt pris...?

      Med vänlig hälsning, 

       Patrik 073-3311922

  2. Kolla med de som syr båtkapell, de är i regel duktiga på lite speciallösningar. 😃
  3. Joel... Jag har en kortad Volvo kardan... kom å kika om det är något du har nytta av... MVH: Patrik
  4. En besiktningsman sa till mig en gång... att om det finns tveksamheter i samband med besiktning kan man såg bort en bit av ramen, för att kontrollera rörkvalitén. Kanske inte svar på din fråga... /Patrik
  5. Kika hos Olssons i Ellös... www.oie.se
  6. Lämpliga bussningar är alltid svårt att finna... vad är det för mått på 850-bussningarna?
  7. Sugen på Sierra ratten, om du vill skicka den... ;)
  8. Gentlemen...! Tack till Er som gett feedback ang. bultar. En av de större utmaningarna är väl att få till en bra framvagn. Westfield armarna (narrow) verkar vara mer eller mindre identiska med bok armar. Men dessa är väl anpassade för t.ex. Taunus spindlar... i mitt fall är tanken att försöka få dit Sierra spindlar. Dessa tar mer utrymme för övre bärarmen, eller rättare sagt skulle nedre armen vara längre. Har skissat lite på det i CAD:en... ingen exakt vetenskap, snarare en fingervisning om ev. resultat. Lite ruffa siffror... ger det 3 graders camberökning, vid c:a 60 mm. infjädring. I
  9. Hmm... kikade lite på Westfields hemsida, verkar som de använder 7/16" bultar, de bör vara ganska precis 11 mm. Får nog läsa på tum tabellen lite...
  10. Herrar...! För ungefär ett år sedan, köpte jag på mig Westfield armar... via en annons här på forumet. Ambitionen är att försöka gifta ihop dem med Sierra spindlar, vilket inte känns helt omöjligt i skrivande stund. Första åtgärden... blir nog att tillverka någon form av kilar mellan nedre arm och spindelled. Finns ingen möjlighet att få camber just nu... Är det någon som vet vad Westfield använder för bult genom bussningarna...? Invändig diameter i bussning mäter 11 mm. Känns inte ok med M10... Bordsmodell med mått som påminner om en ganska känd modell av ram...
  11. Hej Locost gubbar... Har sneglat på forumet en längre tid, otrolig kunskapsbank att ta del av. Det där med att kona om Sierraspindlar, vållar ofta problem. Tänkte visa ett sätt att lösa det på, därmed inte sagt att det är det bästa sättet... Tillverka en axeltapp som passar i befintlig kona, gänga med t.ex. M8 i änden. Rör eller axelstumpar passas in i övre delen av spindeln. Svetsas ihop med lite förskjutning, så de centrerar hyfsat. Borra därefter centrumhål och rensvarva. Vänd på kalaset och svarva ny invändig kona, moderat varvtal är att föredra. Vid svarvning i gjutgods, b
×
×
  • Create New...