Jump to content

rstking

Forumdeltagare
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Staffans
  • Ort
    Sävar
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tack så mycket, det kanske blir så ;)
  2. Jag har ett motorpaket som jag tänkte sälja, sitter i en bil nu som också är till salu: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=4&t=65769 Motorn är en Zetec 2,0 från en Mondeo -98 gått ca 17.000mil, nybytt kamrem bortplockad ac och styrservo. generator monterat nere på avgassidan. Växellådan är en MT75 från en Sierra -89, funktion OK men backen svår att få i ibland. Megasquirt 2 v3 med extrakod, launch control, flatshift och switchable maps. Generator och startmotor följer med. Koppling och svänghjul är orginal zetec. Finns 1,5 mil utanför Umeå. Pris: 8000kr eller bud dannemann_@hotmail.com
  3. Jag var också inne på att köra orginal styrsystem på min 2,0 zetec, men i slutändan köpte jag megasquirt och har inte ångrat det en sekund!
  4. Nu, efter att jag har monterat min bränslepump, så har jag läst att den ska egentligen ligga under lägsta nivån i bränsletanken. Hur noga är det egentligen? Jag har provat köra pumpen (en Bosch 044) för att kolla efter läckor i systemet, men jag tyckte det fungerade bra. Jag är inte så sugen på att bygga om pump/filter/slangar osv. Frågan är ju om det kortar livslängden på pumpen eller nåt? I dagsläget sitter den i överkant på bränsletanken, ca.20cm från tankens botten. Synpunkter mottages med tacksamhet!
  5. Jag fick en "basemap" från engelska Mtechautomotive, som ska vara till en Zetec blacktop. Jag har inte provat den själv, men behöver nån en utgångspunkt så funkar den säkert. 2009-11-26_20.06.42.msq
  6. Angående kopplingsschemat ovan; vad är det för relä till ISCV, det ser ju annorlunda ut än dom andra? För en som är grön då det gäller bilel, så blir jag lite fundersam...
  7. Okej, kanske får prova den lösningen istället. Vad skulle ni rekommendera för reläer och säkringshållare? Går det med Biltema 40a relä?
  8. Har kommit på att ett färdigt reläkort skulle underlätta min installation av MS, så har du ett liggandes, hör av dig! dannemann_@hotmail.com
  9. Tack för hjälpen, det här är guld värt för en som står och kliar sig i skallen :P Men angående termostahuset igen, om jag inte fysiskt rymmer orginal termostahus, finns det nåt annat alternativ än retroford/raceline eller snickra ett själv?
  10. Hur har ni gjort med termostathuset som kör med Zetec motorn? Är det en sån här som gäller?: http://www.retro-ford.co.uk/shop/content/zetec-water-manifold-z008 Eller finns det andra (läs billigare) alternativ?
  11. Jo, det var planen från början att köra med MS...och så lär det väl bli också. Kan man använda alla orginal givare då eller får man byta ut nån?
  12. Hej, är det nån som vet om en databox från en tidigare "zetec silvertop" kan användas med en senare blacktop motor? Är det nåt annat man behöver isåfall, t.ex. LMM kanske? Hur är det med generatorn, hade dom tidigare silvertop voltregulatorn inbygggd i databoxen också? Tacksam för svar, har letat överallt men inte hittat nåt vettigt
×
×
  • Create New...