Om man kompletterar med lampa enligt länk nedan (position- och fjärrljus) skulle det då bli godkänt? Får man ha två ljuskällor för fjärrljus/helljus på var sida (4 totalt) som det då skulle bli? https://www.lumise.se/extraljus/led-fjarrljus-med-positionsljus-90mm-90mm/p/3003000577/
Jodå, energin att komma vidare i bygget börjar infinna sig… Har beställt turbo och är snart klar med punktering av ”bur”. De flesta delarna till motorn är i garaget också. Räknar (återigen…) med att nu tar bygget fart igen. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej,
Jag ska montera adaptrar till kammarna för att kunna montera justerbara drev, men jag har ingen press. Finns det någon i Borlängetrakten som har en "verkstadspress" som har plats för en kam till en Hayabusa?
Nähäpp…. Blev att limma bussningen som följde med axeln på en ”pinne” i svarven, grovkapa med vinkelkapen och slipa in med en rak tryckluftslip monterad i en stålhållare…vips så har man gjort en slipmaskin av Torshällasvarven! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag fjuttade på ett gäng briketter och la i bussningen. Tillförde sedan luft (syre) med varmluftpistolen tills temperaturen bedömdes vara väl över 800 grader. Slängde sedan ned bussningen i snön för att kyla snabbt. Jag bedömer att hårdheten blev tillfyllest.
En annan fråga:
Har hamnat i ett läge där jag gjort en bussning på utgående axel som ska täta mot packboxen utanför lagret för utgående axel.
Är det, men tanke på läckagerisk, nödvändigt att härda den?
Egna erfarenheter?
Jag tror jag få spinna på idén med att göra ett uttag vid statorn och driva via vevaxeln. Har sett någon rätt smidig lösning på nätet, gäller att hitta en aluminiumklump av lämplig storlek till överkomligt pris att fräsa ur bara…
Pinsamt, men bygget har stått still "ett tag", men är så sakteliga på G igen... Motorbygge pågår och jag söker tips på hur man enklast driver en bilgenerator med en hoj motor (GSX1300R -05). Tänker att en statorkåpa med utgående axel och remskiva?