Jump to content

rallyelwood

Forumdeltagare
  • Content Count

    164
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

rallyelwood last won the day on March 14 2017

rallyelwood had the most liked content!

Community Reputation

14 Good

About rallyelwood

  • Rank
    fd. elwood

Contact Methods

  • Website URL
    http://hoftware.com

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Interests
    fordon, tåg, musik, teknik i allmänhet, natur, kulturhistoria

Profile Fields

  • Namn
    Henning B
  • Ort
    Liljevalchshagen
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Åtta länkarmar, eller dags för resten i hjulupphängningen Fram övre Fram undre Bak övre 1, 2, 3 ... 8! Hylsa får plats för camberjusterare
  2. 3,5 länkarm, eller jäklar vad stor den blev Grovborrade camberjusteringshylsor Plopp! Camberjusteraren passar fint Och här provmonterat på en spindelled Märkning "Binky-style" (utan svarven, då) Jag ser dubbelt? 2 länkararmar, undre bak Här har vi halvan, övre bak Åh, så 3:an, undre fram Perspektivet blir ett annat i verkligheten, upplevs större än på ritningen ---- När "allt" i hjulupphängningen är punktat blir det provmontering...
  3. Länkarmar blir till, eller Åter efter ett längre uppehåll Förstärkningar i bakre spindeln som svetsas i senare För att placera hållare för länkarmsplattan (främre undre länkarm) i jiggen Bockade främre undre länkarmsplattor Jigg till bänkkapen för att kapa många bussningsrör smidigt Bussning och yttre bussningsrör passar i länkarmsfästen 22 st yttre bussningsrör 24 st bussningar Bussning-närbild Diverse länkarmsdelar Notchar länkarmsrör (den borrmaskinen höll inte hela vägen , att montera rörnotchen i pelarborrmaskinen var mycket, mycket bättre ) Mallar ut för bakre övre länkarm En bit kopparrör skyddar insidan av yttre bussningsröret Främre undre länkarmsplatta monterad i jiggen Bakre nedre länkarm tar form Första röret notchat för bakre övre länkarm Kan nog bli bra detta (bak vänster)
  4. Hydroscands 1900-rör uppfyller SFRO:s krav, enligt vad jag kan se. Utdrag från: EN10305-4: https://www.dropbox.com/s/rzve0xthflxuu1f/10305.pdf?dl=0 Översättning mellan DIN och EN finns i SFRO-boken, om jag inte minns fel.
  5. Nu händer det synliga saker i garaget. Bakspindlarna är punktade, så när som på två förstärkningsplattor i det övre "benet". Vi har haft en diskussion med vår SFRO-man angående toe-justering i bakvagnen. Vårt förslag (se tidigare inlägg) kan ge tendenser till caster-förändringar och han föreslog istället schimsning av lagerhållaren, ut vid spindeln, vid behov av justering. Vi kommer gå på det senare. Dels på grund av argumentet ovan, dels på grund av att det blir enklare konstruktions- och produktionsmässigt. Svetsning pågår. Använd jigg. Ser ut att passa... Dags för nästa spindel. Färdigpunktat. En lite plåtram. Hållare för länkarmsplatta (vid spindelled). Färdig jigg. Detalj.
  6. Intressant läsning. Jag har kört T1R på min Saab den senaste säsongen, både gata och bana. På gata fungerar de bra. Jämfört med R888 (GG) som jag kört på banan för några säsonger sedan så känns T1R betydligt sladdrigare (vaeare däckssida) om jag inte ökar trycket ordentligt från gattrycket. Nu är ju Saaben dubbelt så tung som en 7a, så kanske inte helt relevant...
  7. Vad är det dimensioner på rören? Vad är det för bredd på huvudbågen? Vilken stålkvalitet? Hoppas du kan svara, tack på förhand.
  8. Länkarms- och bakspindeljiggarna är alldeles strax klara: Jigg för undre länkarmar (både fram och bak). Basplatta för jigg till undre länkarm fram ritas ut. Bakspindeljigg klar (nästan). Bakspindel löst placerad i jiggen. Fyra jiggar mer eller mindre klara, bara en kvar att göra.
×
×
  • Create New...