Jump to content

OskarP

Forumdeltagare
  • Posts

    1
  • Joined

  • Last visited

Reputation

2 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Oskar Prytz
  • Ort
    Åtvidaberg
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. MNR Super Vortx - Hayabusa BEC Super 7 496kg race ready + bensin 200hk sughästar 11500rpm För att se en video av bilen: https://youtu.be/dW4kExAUQxw Mycket fina vägegenskaper. 0-100 runt 3 sekunder. Ett otroligt trevligt ljud och gasrespons. Besiktigad, godkänd och fullt körbar i vanlig trafik. (SFRO kommentarede att detta var den absolut bästa bilen med motorcykelmotor de någonsin stött på). Och självklart mycket kompetent på bana. Byggd på bara nya delar. Två stycken ECUer. En 100hk för gatbruk och en 200hk för bankörning. Gott om vridmoment och bra kopplingskänsla gör bilen lättkörd, vilket annars är den vanligaste kritiken för bilar med motorcykelmotorer. Extrem bil som erbjuder mycket körglädje, med ett vikteffektförhållande som gör den svårslagen i acceleration och när det börjar svänga är det inte mycket som har en chans. Prestanda i förhållande till pris är helt oslagbart. Chassi: MNR Super Vortx (deras finaste och lättaste chassi som är välbeprövat och vunnit många tävlingar) Pushrods fram med aluminium cranks Länklager använda i hela hjulupphängningen Ovala rör i a-armarna för minskat luftmotstånd LSD diff Mekanisk backväxel Raceleda R16 billet 4-kolvsok i aluminium och aluminiumspindlar fram Aluminum 2-kolvsok bak Motor: Hayabusa Gen2 1340cc (köptes ny) Nova racing torrsump Davies Craig elektrisk vattenpump med elektronisk styrning Quick shift star Mekanisk paddelväxling (mycket trevligt, känslan av att växla på riktigt utan att släppa ratten) Flatshifter system (installerat men aldrig använt, gör att man kan hålla fullt vid uppväxlingar och blippar automatiskt gasen vid nerväxlingar) Tig-svetsade rostfria headers Övrigt: Race Electronics Dash2 instrumentering AEM bredbandslambda Tillett kolfiberstolar Sabelt 6 punktsbälten Aluminiumbult på alla lämpliga ställen Compomotive fäljar med Toyo R888 däck Helt klart min drömbil, men måste nu tyvärr sälja den pga av husköp. Köpte den som ett rullande chassi 2015, registreringsbesiktigades 2016-09-12 och sedan dess har jag fortsatt förfina bilen. Mätarställning: ~100 mil Super Seven, Lotus Super 7, Caterham, Locost, Racingbil, Tävlingsbil, Trackdaybil, Banbil, Banracing, Banracingbil, Sportbil
×
×
  • Create New...