Jump to content

pierre

Forumdeltagare
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Good

About pierre

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Pierre Dahlberg
  • Ort
    borgholm
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

367 profile views
  1. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16785 där har du i stort sätt all information du behöver . Biltema har både matta , plast , härdare och gellcoat samt glöm inte aceton och slippapper // Pierre
  2. De går ner helt enkelt helst om du laddar på dem , körde på min 900 1,4 i ladd och den höll inte länge 0ch i min 9-3 häller garrett gt 1752 runt 16000 mil innan haveri. en td04 tror jag blir optimalt då de laddar mycket mjukare och skulle tro att en sjua blir snabbare och lättare att köra då
  3. Vad är det för turbo du har t25 ? Jag har en helt ny turbo till 9000 men kommer nog inte nyttja den utan köra med td04 istället
  4. Verkar vara en opel kadett 1973 - samt lotus elise nedre kulled så med andra ord inga problem 😃
  5. Jag har läst någonstans att pressade spindelleder inte är godkända och då jag har dessa "bild" så blir det att bygga om så frågan är om det är volvo 940 som är det vettigaste valet
  6. Så mjuk blir den inte och visst den nya billacken är ju inte lika känslig som den gamla gällande stenskott men jag kommer själv lägga mjukgörare i klarlacken på de utsatta ställen där stenskott förekommer som bakskärmar och front invändigt i skärmar kommer jag göra som vi skrivit och även där med mjukgörare men med svart 2k pu .
  7. Försök få tag i mjukgörare och blanda i ca 20procent i färgen annars kommer den chippa bort då massan är mjukare , mjukgörare bör alla billackeringar ha så någon halv dl bör räcka gott
  8. Tack men jag skrev till fel eller rättare sagt det hamnade på din tråd av misstag.
  9. Kan du kolla längden på din låda vid tillfälle , behöver ha måttet för att se var lådan hamnar i ramen
  10. Det är ju bara att prova , så länge man inte får läckage så är det nog helt ok PS det finns ju flata rör om det är dåligt med plats .
  11. En helt annan fråga, har du möjlighet att mäta avståndet från början till slut på din växellåda R25 , håller på med min kardantunnel och har inte hämtat min låda än men har moroten på plats. Tack på förhand // Pierre
  12. Det jag märkt med flexrör är att de efter tid börjar läcka då det gäller bil samt blir sladdriga, jag hade nog försökt med rör i första hand . Antar det är denna typ du menar https://www.esska.se/shop/Avgasslang-till-600degC-rostfritt-stal-inner-O-20-300-mm-glasfiber--719270000050-9450?adsource=gs&hlid=719270252055&gclid=EAIaIQobChMIv933-Iih7gIVzEiRBR0nyA0zEAQYCiABEgJRGfD_BwE&ref=google-shopping&hc_fcv=YAMuthCHAtRgKru2~M-AihhA4AUsFME-Fzzzzzzzz~M-AihgM4AnIA_U-Zzzzzzzzz
  13. Funderar på att skaffa en tjock oljekyl och sätta längst fram i nosen vilket ger mer oljevolym eventuellt även flytta filtret och skaffa högvolymsfilter, då jag flyttade filtret på min båtmotor blev det nästan 3 dl mer olja som låg i slangarna och i det större filtret. Då oljan kyler är jag lite skeptisk till om det verkligen räcker till med kortad sump, ni som kört med den vet väl hur tempen blir en var dag i t5:an
  14. Då har man linat upp motorn i ramen så man kan börja göra motorfästen samt svetsa om rören man fick kapa
×
×
  • Create New...