
pierre
Forumdeltagare-
Content Count
41 -
Joined
-
Last visited
Community Reputation
10 GoodAbout pierre
-
Rank
Advanced Member
Profile Information
-
Kön
Kille
Profile Fields
-
Namn
Pierre Dahlberg
-
Ort
borgholm
-
Locost-status
Bygger locost
Recent Profile Visitors
201 profile views
-
Så mjuk blir den inte och visst den nya billacken är ju inte lika känslig som den gamla gällande stenskott men jag kommer själv lägga mjukgörare i klarlacken på de utsatta ställen där stenskott förekommer som bakskärmar och front invändigt i skärmar kommer jag göra som vi skrivit och även där med mjukgörare men med svart 2k pu .
-
Försök få tag i mjukgörare och blanda i ca 20procent i färgen annars kommer den chippa bort då massan är mjukare , mjukgörare bör alla billackeringar ha så någon halv dl bör räcka gott
-
Tankar kring att bygga egen tank
pierre replied to Vidar's topic in Bränslesystem, Insprutning & förgasare
Tack men jag skrev till fel eller rättare sagt det hamnade på din tråd av misstag. -
Kan du kolla längden på din låda vid tillfälle , behöver ha måttet för att se var lådan hamnar i ramen
-
Det är ju bara att prova , så länge man inte får läckage så är det nog helt ok PS det finns ju flata rör om det är dåligt med plats .
-
Tankar kring att bygga egen tank
pierre replied to Vidar's topic in Bränslesystem, Insprutning & förgasare
En helt annan fråga, har du möjlighet att mäta avståndet från början till slut på din växellåda R25 , håller på med min kardantunnel och har inte hämtat min låda än men har moroten på plats. Tack på förhand // Pierre -
Det jag märkt med flexrör är att de efter tid börjar läcka då det gäller bil samt blir sladdriga, jag hade nog försökt med rör i första hand . Antar det är denna typ du menar https://www.esska.se/shop/Avgasslang-till-600degC-rostfritt-stal-inner-O-20-300-mm-glasfiber--719270000050-9450?adsource=gs&hlid=719270252055&gclid=EAIaIQobChMIv933-Iih7gIVzEiRBR0nyA0zEAQYCiABEgJRGfD_BwE&ref=google-shopping&hc_fcv=YAMuthCHAtRgKru2~M-AihhA4AUsFME-Fzzzzzzzz~M-AihgM4AnIA_U-Zzzzzzzzz
-
Funderar på att skaffa en tjock oljekyl och sätta längst fram i nosen vilket ger mer oljevolym eventuellt även flytta filtret och skaffa högvolymsfilter, då jag flyttade filtret på min båtmotor blev det nästan 3 dl mer olja som låg i slangarna och i det större filtret. Då oljan kyler är jag lite skeptisk till om det verkligen räcker till med kortad sump, ni som kört med den vet väl hur tempen blir en var dag i t5:an
-
Då har man linat upp motorn i ramen så man kan börja göra motorfästen samt svetsa om rören man fick kapa
-
Ser fint ut, jag kommer nog bygga om mina sidor så min slang utgående från vattenpumpen får plats istället för att bygga om pumphustet då mina sidor är i glasfiber ,
-
Kollade lite mot min huv och då jag har motorn i höjd enligt bild går den fritt , såg även problemet med vattenpumpens utlopp vilken hamnar mitt i ramen men vem har sagt att allt ska vara lått och gå smidigt 😄
-
Det ser ut som den sitter rätt så högt , ska mäta mitt chassie då jag kapade tvärstaget på vänstersidan där oljefiltret ligger och kommer flytta det typ mellan din röda magnet på bilden och ditt nedre bärarmsfäste för att på så sätt få mer utrymme mellan motor och balk. Ska ta en bild sedan
-
😃 Helt perfekt , så ska det se ut !!
-
Jag antar ditt cassie är högre än mitt för hos mig hamnar rambalken i mitten av oljefilterhållaren för att jag ska få igen min huv
-
Man får ändå korta men det ska vara lättare då det är raka kanter