Jump to content

mickersson

Forumdeltagare
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About mickersson

  • Rank
    Newbie

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Mikael Eriksson
  • Ort
    Tormestorp
  • Locost-status
    Har byggt locost
  1. Motorn var helt standard med original styrdon, jag hade en motor till med kammar, separata spjällhus, eftermarknads sprut m.m. men den blev såld ihop med en massa Kadett delar som blivit över. Men nånstans ligger det en bakaxelklump med viscodiff, frågan är var.... Vad gäller bromsskivorna, kan va Scorpio. Det jag kommer ihåg va att de hade rätt bultindelning. Min bror hade hjulinställningsgrejer så jag justerade själv. -1,5 camber och 2mm toe-in. Snap-off monterade jag, som stöldskydd, men OMP var det inte då. /Mikael
  2. När jag tittar på dina bilder ser den ju ut som när jag lämnade den. Möjligen är ratten bytt, ser större ut. Verkar ha hållt sig bra. Jag byggde inte den för bankörning eller liknande utan snarare som en glidare, ett substitut till en MC. Jag återföll till MC träsket efter jag sålt den. Det är inte det lättaste bygget. Jag hade en pensionerad kylarrenoverare till att bygga kylaren, den väger en del. Elen till motorn är kopplad så den går att diagnosticera med Opels Tech1, den orangea lampan på instrument panelen är en motorlampa (check engine). Säkringslådor är från Saab 9000. JohanP nämnde at
  3. Den kardangrejen känner jag inte igen, men jag kommer inte ihåg riktigt. Om jag kommer ihåg rätt så kortade jag bara en kardan i svarven. Den blev aldrig balanserad men det fanns inga vibrationer eller oljud, då hade den åkt på balansering. Däremot ringde den som köpte bilen efter nåt år och undrade om det gick att plocka lådan för att byta kopplingen, den hade tydligen avlidit. Men lådan måste ut ihop med motorn. Det ska också blivit oljud i motorn och vevaxeln var renoverad, hur noga har jag inte koll på. Bilen den plockades från hade gått 21000 mil.
  4. Växellådan bör va en R25 då den kommer från en 4 cyl Omega, shortshiften har jag byggt. Bromsok och huvudcylinder är Saab 9000 (-88 tror jag det va). Skivorna kommer jag inte ihåg. Att handbromsen blev sådär kommer jag däremot ihåg. Styrstången är Sierra. Styrväxeln är en "snabb" Escort MK2 avsedd för rally, den va helt ny. Spindlar och leder svarade JohanP på. Huven hittade jag på för det blev dåligt med plats ihop med original sprut, fick bli en hembyggd "hatt" på spjällhuset. Sen en hembyggd sump, kommer ihåg att det blev en por som svettades lite olja. Jag jobbade på en
  5. Hej! Det är jag som byggt bilen en gång i tiden, ska läsa igenom tråden och försöka svara på frågorna. Var ju inte igår så jag kommer kanske inte ihåg allt. /Mikael
×
×
  • Create New...