Jump to content

axel.baur@gmail.com

Forumdeltagare
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Axel Baur Siby
  • Ort
    Göteborg
  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej, Dags att görs mig av med denna, projektet gick en annan väg. Hoppas den kan komma till nytta för någon annan. /Axel Beskrivning En helt nyihopsatt och oanvänd Zetec 1800 Silvertop med trimdelar säljes. Nyborrat block med nya delar, kolvar med lite högre komp och Kent "fast road"-kammar. Motorn är ihopsatt av Elwa Motors i Stockholm så inget amatörbygge, dock ej provstartad då projektet som motorn var byggd för tog en annan inriktning. Spec i korthet: -Komplett motorstomme (Block/topp) -Nyborrat motorblock -Kolvar med högre komp -Kamaxlar från Kent, "Fast Road" -Prospark Sprut inkl tändning -Suzuki 1100 ITB-brygga (separata spjällhus) -Många lådor med blandade Zetecdelar, insug, spridare mm Motorn kommer från början från en framhjulsdriven Ford, men var tänkt för en bakhjulsdriven bil (Super Seven), så den passar både i vanliga Fordar eller om du vill ha en roligare motor till t.ex. en äldre rwd-ford eller kanske en Westfield. Säljes som ett komplett paket med motor + Prospark + ITB brygga + övriga reservdelar till Zetec 1.6/1.8/2.0 (både silvertop och blacktop) Pris: 7000kr eller bud https://www.blocket.se/annons/goteborg/nybyggd_ford_zetec_1800_motor_med_trimdelar/93975399?utm_campaign=ad-accepted&utm_medium=email&utm_source=transactional
  2. Hehe, låter som det blir mer än glassåkning då...
  3. Jag håller just på att uppgradera från Zetec 1.6 till 2.0, båda med original styrsystem. 1.6 passade bra till T9-lådan som var i, verkar även passa bra till 2.0. Tips är att hålla isär elen till motorn och allt annat då vi fick börja med att ta isär en befintlig kabelstam där allt var ihopväxt. Onödigt om du ändå vill uppdatera senare. 90 hk duger egentligen bra till min glassätar-Pegasus, men 130 hk blir nog ytterligare roligare 😃 Just nu har jag hela Zetec rangen: 1.6 i original, 1.8 med vässade kammar från Kent och då 2.0 i bilen. 1.6 har i 7an gått strax under 1000 mil på 25 år, innan det påstås det att det var ca 1300 mil på mätaren om jag minns rätt. Ville du ha en (eller två 😃) bra motorer i reserv, så säg till. De och ett par lådor 1.8/2.0 delar står i Gbg utan klar framtid. Finns ett eftermarknads-styrsystem där med, minns inte namnet just nu.
  4. Jag får det till 46cm yttermått på bredden. Står de med nuvarande fästvinklar är det från mark till framkantens höjd 22-23 cm. Fästena står då för 5 cm, och de är en bit bak så borde komma ner på 16 cm eller så utan dem. Bra med stöd för låren 😃
  5. Säljer de säten som satt i min 7a när jag köpte den. Då bilen är byggd av en båtbyggare antar jag att sätena är från en motorbåt. Tjock galon och riktigt bekväma. Jag (195 cm, 90 kg) sitter tajt i dem, de håller höften bra på plats. Tyvärr bygger de för mycket på höjden för mig, kommer inte ner som jag vill under vindrutan. 2 st, båda med nackstöd. Finns i Göteborg. Smärre skavanker på yttersidorna, syns inte när monterade. Perfekta för en glassätarbil, att bygga spelstation, lådbilen eller varför inte besöksstolar i garaget (för den som har merplats än jag...) Kom med bud, kul om de får ett nytt liv!
  6. Hej, Jag köpte en Pegasus 7Plus förra året och fick med en del extra som jag nu vill göra mig av med pga platsbrist. Detta säljs som ett paket. Prisidé 9000 kr/bud. Allt finns i Göteborg. Postas på flera ställen. Ursäkta fetstilen nedan, jag skrev texten på annat ställe. På sikt kommer även en Zetec E 1600 säljas, hojta gärna om den kan vara av intresse. En helt nyihopsatt Zetec 1800, aldrig startad. Nyborrat block med nya delar. Kolvar med lite högre komp och Kent "fast road"-kammar. 1800-motorn är ihopsatt av Elwa Motors. Tanken var en gång i tiden att köra med eftermarknadssprut och individuella spjäll. Således finns ett helt nytt Prospark sprut inkl tändning och en lös ITB-brygga från Suzuki 1100, dock aldrig ihopmonterat med 1800-maskinen. Övrigt som medföljer, utöver motor som redan nämnts: Prospark styrsystem 85 BB 9350 Bränslepump 928F-9U524 Brygga för spridare 928F-9U524 Brygga för spridare 928M-9441-GB Packning insug 9388-12B579-BA Luftmassamätare 1 9388-12B579-BA Luftmassamätare 2 938F-12A166-CA Ford Escort VII vinkel 938F-9D280-AC Spridare 2.0 938F-9D280-CA Spridare 938F-9D280-CA Spridare 1.8 938F-TB Spjällhus Ford Mondeo 93AB-12A019-AA Tändmodul 93BB-3E679-AD Motorfäste Ford Mondeo -95, 1.8 93BB-9F763-AM Luftrenare 93BG-14A383-AB Kabelhärva 93BG-14A390-ALA Motorkod? 958M-6090-AA Topplock Ford Mondeo -95 988F-9424-KB Ford Insug 1.8/2.0, med slang elring 83244 ITB-brygga från Suzuki 1100 med separata spjäll SHP-35D101-01 SUZUKI GSX-R TPS Sensor Spjällhus Ford Mondeo Slang Ford Mondeo Engine wiring harness Grenrör Slang kablage spunnen slang Div kabel slang axel.baur@gmail.com 0725-083090 /Axel
×
×
  • Create New...