Jump to content

Kristoffer-Robin Lotze

Forumdeltagare
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About Kristoffer-Robin Lotze

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Kristoffer-Robin Lotze
  • Ort
    Rimbo
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Inte omöjligt... får provklämma lite på bussningarna och se hur mycket det går att trycka ihop dom. 🙂 Vad är det för materialspec på dom?
  2. Hade ju varit guld men jag behöver innerdiameter på 36 mm. Ska inte vara lätt tydligen. 😂😭😭
  3. Lite surt att behöva köpa 6 meter rör när jag behöver typ 35 cm som hylsor till bussningarna i framvagnen. För jag tar för givet att det behöver finnas materialspec osv. även på dessa små rörstumpar.
  4. Har du något modellnummer eller liknande så det går att fuskläsa lite specar? 🙂
  5. Ja dåså! 🙂 Utrymme finns... i värsta fall får jag höja golvet och köpa låga stolar så jag får samma sitthöjd som nu. (Blir ju liksom inte nån originalrenovering som kommer bli älskad av vw-folket ändå. 😄
  6. Hade lite funderingar på Astro men där verkar det bli värre med bromsarna. Planen är att använda 330 mm- skivor och porsche 6-kolvsok.
  7. Jag har spindlar till Grand cherokee 2015 (tror jag det var). Modellen med individuell fjädring fram. Dom andra har ju stel axel fram så inte så lyckat att använda såna kanske. GC-spindlarna är enligt mig lite muppigt utformade men dom kanske funkar när jag väl mätt och räknat lite. Annars får jag försöka hitta vettiga spindlar från nån annan bil med 5/127.
  8. Ett ljus såhär i vintermörkret! 😀 Jag hade inte skrotat/slängt larmboxen, bara lagt den i en låda och glömt bort den. Jag har dessutom hittat kopplingsschema på larmet så det finns en möjlighet att få det att funka igen. I övrigt är jag klar med rensningen av elen... blev mycket bra-att-ha-grejer. 😂Får snygga till när det väl närmar sig montering av det. Så nu börjar framvagnsfundering. Måste mäta-läsa-räkna och se om jag kan använda spindlarna från Grand cherokee. Annars har jag ett problem. Vad tycker Sfro om att man bygger egna spindlar?
  9. Absolut enklast för min del blir att använda nämnda abskrans i framspindeln. Annars får det bli nån sån lösning... synd att det inte finns färdig givare i växellådan. 🙂
  10. Det har jag. Tänkte försöka använda mig av det... så då kan jag egentligen "bara" mata in abs-pulsen direkt på instumenthuset på den vanliga insignalen?
  11. Se där ja! 😀 Då ska det letas lite. Du råkar inte veta var det brukar sitta i bilen? Ska ändå hälsa på delplocken nästa vecka. Bak finns ingen möjlighet tyvärr... Ingen abs på gamla cheva vans. Gällande optimering blir det till att börja med original 170 hk. Får se om boxen rasar så det måste in ny programvara. 😈😂
  12. Fick lite panik gällande startspärr och larm men blev lugnad av Lupus. Återigen tack! 🙂 Nu har hjärnan tagit sig vidare i T5-träsket och hamnat på hastighets-signalen. Försöker läsa mig till men har inte hittat nån info så jag frågar här istället: Mina framspindlar kommer med stor sannolikhet ha abs-kransar och givare men ingen abs i bilen. Skulle det gå att använda sig av dessa för att få till signal till både mätaren och T5?
  13. Stjärtsmör!!! Jag rensade ur elsystemet lite från donatorbilen (Saab 9000 2,3t -95) i fredags och tänkte mig inte för ordentligt (jag skyller på min utbrändhet!😭). Tänkte gul kontakt = Airbag så boxen åkte med till skroten och i fredags kom då avbitaren fram. Alldeles för sent insåg jag att det inte alls var airbag utan larmet. Första tanken var: Surt, det hade ju varit nice att kunna montera det i nybygget. Nu när jag kollar runt på lite forum och hemsidor börjar paniken komma... kommer jag överhuvudtaget få igång motorn? Går det att programmera bort startspärr? Funkar det att "bara" koppla in rätt kablar? Får det bli en kombination av inkoppling/hopkoppling av kablar och programmering?
×
×
  • Create New...