Jump to content

Prmr

Forumdeltagare
  • Posts

    25
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Prmr last won the day on June 6 2019

Prmr had the most liked content!

Reputation

14 Good

About Prmr

  • Birthday 03/19/1978

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Peter Meijer
  • Ort
    ö-vik
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

760 profile views
  1. Vad vill du ha bilder på?
  2. Hej! Bilen finns kvar, parkerad för hösten! Mvh/Peter
  3. Enklast är väl att parallellkoppla led:en med den gamla lampan och låta den hänga bakom instrumentpanelen, den lyser ju ändå bara innan motorn startat eller om det är något fel på laddningen. Jag försökte damma av mina gamla elkunskaper och räkna ut vilket motstånd som behövs, En kontrollmätning på min befintliga lampa gav 32 ohm som då borde vara på 4,5w Nya dioden är på 0,25w så då borde jag bara behöva simulera 4,25w för att uppnå samma effekt som den befintliga lampan, inte för att +-0,25w lär spela någon roll. (12v*12v)/4,25w=33,88 ohm Hittade ett trådlindat 33 ohms motstånd på Elfa klassat för 10w som borde göra susen. https://m.elfa.se/sv/tradlindat-motstand-33-ohm-arcol-hs10-33r/p/30115711?track=true Hoppas på att bli rättad om jag är helt ute och cyklar! [emoji51]
  4. Jo även laddningslampan blir led fast parallellkopplad med ett motstånd för att få laddningen att fungera! Bara för att få samma sken på alla lampor på instrumentbrädan.
  5. Ny instrumentbräda börjar ta form! Vill få plats med ett par mätare till och nya Led-lampor+brytare. Blir en 3mm aluplåt som jag tänkte lacka med krymplack. Behöver jag rugga plåten innan eller fäster färgen bra ändå?
  6. Min var besiktigad en månad innan regbesiktningen och då ramlade T12BF-koden in direkt iaf.
  7. Nu är även jag medlem i tryck å pys klubben! Turbon monterad och provkörd, dra åt skogen vad roligt när det rör på sig. [emoji16] Kontaktytan på 195:orna är inte tillräcklig på dom första tre växlarna om jag sitter ensam i bilen, med passagerare så biter den sig fast på trean iaf. [emoji57]
  8. Tackar! Ibland ska man ha turen på sin sida! [emoji57] Skickat från min iPhone med Tapatalk
  9. Då var regbesiktningen avklarad och bilen förärad med koden T12BF. Jag nämnde för besiktningsmannen att jag nog måste göra en kontrollbesiktning efter för att få koden på papperet. Men han protesterade och påstod att om det är gjort en kontrollbesiktning inom 12mån så borde den ”gälla” (inte 24mån som det står på transportstyrelsens hemsida) Så utan kontrollbesiktning efter står det nu T12BF i transportstyrelsens app och det saknas datum för nästa besiktning, precis som det ser ut på flera andra T12BF-fordon som jag tjuvkikat på. Som senaste besiktning står det datum då den besiktigades för ca en månad sedan. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  10. Nu är regbesiktningen bokad. Hoppas på att kunna skryta med en ny bokstavskombination efter den 24/6 😏 Funderar dock på hur det är med frågan om kontrollbesiktning före/efter? Som jag uppfattar det så räcker det med en godkänd kontrollbesikning som är max 24 månader gammal. Eftersom den är besiktigad i våras så borde det räcka, eller?
  11. Då var det dags att starta en tråd om mitt nya inköp! Bilen är en Westfield byggd av Stisses Garage i Motala 2009. Enligt uppgift byggde dom 2st samtidigt (om nån har info om den andra så är jag nyfiken) Vet inte så jättemycket om den, ännu! Zetec 2,0 Typ9 låda Link G4 Storm styrsystem Fick även med ett bolt on turbokit, med en Garrett TB28 och vattenkyld IC. Planerna är först att lära känna bilen, kanske putsa lite! Nästa steg blir att få igenom bokstavskombon T12BF, för att därefter montera tillbaka turbokittet. Bilen är mappad med turbon av Tobias på Witune i Arboga och ska leverera ca200whp. Låter lämpligt mycket tycker jag!
  12. Tackar! Det blev en Westfield, ska försöka få upp en tråd snart! Skickat från min iPhone med Tapatalk
×
×
  • Create New...