Jump to content

Fredrik Svedjefält

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Fredrik Svedjefält last won the day on July 31

Fredrik Svedjefält had the most liked content!

Community Reputation

38 Excellent

About Fredrik Svedjefält

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Svedjefält
  • Ort
    Åtvidaberg
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

152 profile views
  1. Här vill jag göra ett instick med en fråga, varför ska man ha S och IG kopplat till generatorn jag har bara kopplat L och B+ och det laddar och verkar fungera. Är det något jag har missat? Kommer inte lampan tändas vid uteblivande laddning? Hoppas det är ok med lite trådkapning men det kom väldigt lämpligt.
  2. Hur tror ni att dom ställer sig till en Westfield med FW kaross om man vill ha T12BF. Gustaf Ridderstolpe sa att det inte skulle gå, om det inte var någon annan som har fått igenom det just med Westfields FW kaross som man kunde använda sig av bilder och kopior på som argument till ett godkännande.
  3. Jaha då var SFRO2 gjord torskade på ljudet och viktförhållandet tyvärr. Tjänstevikt borde hamna på ca 690kg. Ljudet sa Gustaf R (i Västerås) direkt när han provade bilen första gången att jag skulle få problem med ljudet (insugningsljudet) senare, så jag funderade lite och frågade om han hade en 25L oljedunk som jag kunde skära sönder och det hade han så jag skar ut en sida på den och tog isolermattan i golvet på passargerar sidan och vek ihop den 3 gånger la den utanför filtret och plastlocket över det som stack ut ur motorhuven, fick ner ljudet väldigt mycket med det, men bara till 90dB så det sprack . Lite problem med viktförhållandet nu men med väldigt bra hjälp från Gustaf så kanske jag löser det med dispens på 20kW/100kg och ett bromsintyg på motorn. han tyckte förövrigt att det var en väldigt rolig bil att köra och ett fint bygge, det känns ju bra. Nu ska jag försöka tillverka en en luftbox med filter en bit ifrån och ljuddämpad låda. Vikten på tom bil (ca10-15L soppa) måste vara bra för en Seven med bilmotor.
  4. Imorgon bär det av till Västerås för sfro2 och ljudprov, hoppas det går bra och inte allt för mycket att fixa till regbes. Det är lite nervöst faktiskt.
  5. Dämpare från Westfield nya standard justerbara endast fjädrar på dämparna fram, bak saknas. säljes billigt 4000:- exkl. eventuell frakt https://parts.westfield-sportscars.co.uk/suspension-braking/rear-suspension?product_id=114
  6. Nu har jag bytt dämpare och fjädrar fram, ser lite bättre ut nu med höjden jag fick hem mina sidoblinkers också från Diodhuset Ev. blir det sfro2 och ljudprov i veckan.
  7. Är det någon som fått en godkänd T12BF runt Linköping, Västervik eller Vimmerby? Jag är ju på gång snart med besiktning av min Velox VII.
  8. Så ja, tillbaka till vardag och inte minst till garaget. Grejorna från England skickades idag fick jag mejl om. måste byta dämparna innan jag bokar SFRO2 och kan gå vidare med besiktning. Bilder på det jag gjorde innan semestern monterat catchtank till vevhusventilation Liten habrovink mellan kollektor och ljuddämpare Tillverkat ett fäste till ljuddäparen Pluggat orginal spridar hål Tillverkat en plåt som ser klen ut men det är en 1.5mm RF plåt, den blev fullt tillräckligt stabil Den här veckan tog jag mod till mig att börja såga upp hål för luftfiltret, det var ju det jag ville slippa hade jag tänkt . men efter mycket små steg öka hålet med sågen så blev det så här. Blir kanske inte så dumt ändå.
  9. Nu har jag försökt hållit på i garaget så mycket jag har kunnat en tid, har bara inte orkat följa upp med rapporteringen. väldigt mycket småpill med saker som har tagit tid så som integrerat kabelstammen till motorn med bilens kabelpiska med andra ord lindat upp hela piskan från Westfield rensat sånt som jag inte behöver och kopplat in ecu med säkringar och relä och sedan lindat ihop alla kablar igen. Har fixat en catch tank till vevhusventilationen, monterat ljuddämparen och fått tillverkat en liten mellanbit från kollektorn till ljuddämparen. Fått alla slangar och kopplingar täta (dom som har fuktat och läckt lite gran). Jag hade som mål att hinna med att få bilen registrerad till Sportbilens dag i Västervik 17-18/8 men tar nu semester i två hela veckor. har iallafall kunnat provköra och den går som en peng, lite låg bara, har fel dämpare fram kommer nya Protech. Trevlig sommar på er!
  10. Jag har denna. https://webshop.trendab.com/under-motorhuven/bransle-avgas-delar-racing/linjar-tryckregulator-for-insprut-an6
  11. ja han fastnade vist på bild lite. Utan honom hade jag inte fixat ihop detta, han har varit till väldigt stor hjälp i tre kvällar nu.
  12. jäklar va kul! https://www.youtube.com/watch?v=2G4q--aD_E8 Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp video, hoppas detta fungerar!
  13. Ja det är inte värt att gå händelserna i förväg. Det var ju inte riktigt tanken att det skulle börja så här, inte riktigt locost. Specialslipade kammar efter spec. från Micke på Trendab, stålstakar, smidda Cosworth kolvar, balanserat vevparti, lätt portad topp, Mira frästa race säten specialstål från Trendab, Jennvey insug, KMS 45mm spjällhus, Maxx styrsystem. Nu är allt kopplat, behöver lite hjälp med inkoppling av ECU bara, har inte kunskap för att veta riktigt vad jag gör när det kommer till det. som tur är har jag bra kontakter som kan hjälpa mig. annars är det bara vätskorna som ska i och vrida på nyckeln. Tänkte jag lägger upp en film vid första start, ska bli jätte spännande.
  14. nu kan du skylla på bilen om du skulle vissla på tjejerna
  15. Grattis! Alltid kul med uppmärksamhet, ingen körning på strippen?
×
×
  • Create New...