Jump to content

Marcus Hedström

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Marcus Hedström last won the day on September 30 2019

Marcus Hedström had the most liked content!

Community Reputation

23 Excellent

About Marcus Hedström

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Marcus H
  • Ort
    Lidköping
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej Söker bakre naven från en Sierra Cosworth 2wd, hoppas någon har 🙂 Mvh Marcus
  2. Kan tipsa om Bäverli Hills i Filsbäck mellan Lidköping och Kinnekulle. Mycket bra omdömen på tex Booking.com Skulle inte bli förvånad om det går att ordna parkering i garage eller åtminstone under tak, ring o kolla. /M
  3. Det kostar en slant tyvärr, mellan 15-20’kr om man köper en bra pump o svetsat tråget själv. Men går åt oljekyl, massa kopplingar, slangar, filter förflyttare, oljetank.Sikta på bra kvalitet om du inte vill att bilen ska ”pinka revir” (läcka olja) 😜 Måtten är c-c på rören så lämna lite marginal.
  4. Noskonen sticker upp 200mm över ramen, så total höjd är ca 550mm att rymma en motor. Huven sluttar naturligtvis lite uppåt osv.. Bifogar några bilder där du ser tråget hänger nedanför och ventilkåpan sticker upp ovanför. Lösningen är torrsump och ett 45mm hög scoop.
  5. Inga problem👍🏻 Höjden på ramen är 350mm och det överstreckade linjerna är sådant jag tvingats bygga om för att få plats med motorn. Utgångsläget har för min del varit positionen för växelspaken.
  6. Hej Här kommer en skiss, hoppas den kan hjälpa dig.
  7. Bland annat Ja, både uppåt och neråt och tight att få plats med torrsumpspump, men det går. Sen vill jag kunna plocka ur motor o växellåda i ett paket, inte behöva skruva isär för att lyfta ur bilen. Sen tillkommer kortning balansering av kardan, special drivaxlar vilket är dyrt. Går man upp till 108mm knutar så ryms inte dessa i navhållarna bak då dessa är avsedda för 100mm knutar, oxå ngt att tänka på. Siktar man på Ford så blir livet lättare, finns anpassade kardaner o std drivaxlar att köpa/renovera. Rådet är att hitta en Ford 7,5tum diff o växla fabrikat på drivlinan före o efte
  8. Hej Jag bygger oxå Zero, fast en GT. Fick helt enkelt inte plats med ben/knän i std varianten trotts att jag bara är 187cm. Ramen håller god kvalitet, men kan behöva stärkas upp på sina ställen. Om man som jag bygger med komplett drivlina (exkl nav o spindlar) från Honda S2000 så medför det en hel del extra jobb som oxå kostar en del tyvärr, blir mkt special och kräver torrsummp och litet scoop på huven. Resultatet blir dock en motor o vxllåda, diff som sitter som en ”smäck”, inga problem att få till perfekta höjder o vinklar. Bygger man som Emil här på forumet med Ford pr
  9. Kul initiativ! Tyvärr är ”rörhögen” i Lidköping ännu inte körbar. Hoppas det blir en tur nästa år oxå🙂 //M
  10. Hej Sök på ”Rullbälte bak” på Autokatalogen.se som är Autoexpertens reservdelskatalog online, där hittar du vad du söker. Kan rekommendera kvaliteten! /Marcus
  11. Bromsarna är anpassade för att kunna användas med 13” fälgar.
  12. Skulle även gärna byta mot annat ”bra o ha” till bygget.. tex 2,5” ljuddämpare eller backspeglar för en Sjua.
×
×
  • Create New...