Jump to content

Örjan Brattberg

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    737
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Örjan Brattberg last won the day on March 24

Örjan Brattberg had the most liked content!

Community Reputation

32 Excellent

About Örjan Brattberg

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Örjan Brattberg
  • Ort
    Ljusne
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Härligt att se Christer
  2. Grattis Magnus Du har haft bra fart på slutspurten mvh Örjan
  3. Grattis Lite marginal var det också. mvh Örjan
  4. Ett bra sätt att få svar är att fråga din besiktningsman från SFRO. mvh Örjan
  5. Hög fart på de kilometerlånga rakorna gav mycket mer än högre fart i kurvorna. En frontspoiler skulle sänka farten något på rakorna och höja i kurvorna.
  6. Tyvärr är våra bilar långt ifrån några fenomen när det gäller downforce. På den tiden var lågt luftmotstånd prio 1. Det som har störst potential är att bygga botten så stor och tät som möjligt och att sen ha en pitch (framåt-lutning) på några grader. Det är också något som inte stör bilens klassiska utseende särskilt mycket. För att ytterligare förbättra downforce så behöver fronten egentligen en spoiler. Man bör dock fråga sig om man inte förstör utseendet. Samma tycker jag gäller bakvinge. Ska man ha en downforcebil så finns det andra ämnen som lämpar sig enormt mycket bättre. mvh Örjan
  7. Eftersom sikten i bakrutan är i stort sett obefintlig så blir de utvändiga allt man har. Provade med Sebring och liknande men den speglade bilden blev för liten för mig så därför blev det ett par större på framskärmarna. Ska också sägas att min syn inte är som i ungdomens dagar. mvh Örjan
  8. Har en gång förstört en originalruta till en äldre bil med vinkelslipen. Håller med Jocke och rekommendrar också ett annat utrymme eller åtminstone ett skydd över. Snyggt aluminiumjobb. mvh Örjan
  9. Med kollektor och dämpare och det går att stänga motorhuven
  10. Snyggt med rundad tunnel
  11. 8 rörgubbar väntar med ihålig blick att bli 2 kollektorer. Den kollektor vi såg tidigare i vinter var fin men byggde för mycket på längden. Mvh Örjan
  12. Ser fint ut Men vad hade du innan? Mvh Örjan
  13. 3 var inte mycket. Hade många ggr fler. Du kan vara nöjd med det resultatet tycker Örjan
  14. Du får tull att lägga till. Mvh Örjan
  15. Härligt att se och höra. Tveksamt om du klarar en bullertest.
×
×
  • Create New...