Jump to content

Toker_gt40

Forumdeltagare
  • Posts

    11
  • Joined

  • Last visited

    Never

Reputation

0 Neutral
  1. Angående corvair baklysen. det funkar inte tyvärr, dom är ej e-märkta iaf inte de NOS lysen som jag lade vantarna på. Om du vill så kanske jag kan skicka dem eller nåt sånt. Fast det kanske var corvair årsmod 62 som jag hade, kommer inte ihåg nu.
  2. CV knutar är väl mindre känsliga för vinklar än de gamla knutkorsen, om inte annat kommer ju denna bil inte färdas så långt varje säsong. så det dröjer nog ett tag innan knuten blir sliten. förresten jag kan inte förstora bilderna, jag kommer till postimage.org när jag klickar på dem.
  3. Hej Örjan. Motorn har använts i en gt 40 med den där tändningen. (om du vill kan du få namnet på den personen via PM.) Startmotor och svänghjul samt adepterplattan är som följer: Adepterplatta: Gox original med hål lite här och där. Svänghjul: Gox original. (marginellt lättare än bm viktor 😲 ) Balansering: Genomfört på en lokal motorslip 28oz obalans (Duktiga gubbar så det är nog det som är bäst utfört när det gäller den delen av bilen.) Krans: Audi 2.3e kommer inte ihåg motorkoden just nu. Startmotor audi 2.6e (ABC) men det sitter samma startmotor på de flesta gamla audi v6or. Koppling: audi 2.5tdi samma som sitter original på vxlådan Urtrampningslager: audi passande till kopplingen. stödlager i svänghjulet: audi original till kopplingen. det lager som svänghjulet skulle ha haft passade inte då en viss filur råkat svarva lite för mycket på just mitt svänghjul. 😲
  4. det vart en avancerad lösning på länkaget må jag säga, hoppas det blir en skön känsla i det hela till slut, det är ju det viktigaste med växlelänkaget finns inget värre än bilar där länkaget fjädrar eller glappar så all känslan försvinner.
  5. rören har sina konstiga böjar för att dem ska vara lika långa, ungefär iaf. 4:ans rör ska vara lika långt som 1:ans då blir det lite omvägar på röret. men som sagt dom var ju inte tänkta att sitta på i all framtid, därav finishen, tror det skulle kunna bli mycket bättre med lite slipning. Rören är gjorda med rondell och tigersåg, inte lätt att få fina snitt med den utrustningen, så det vart som det vart. pillade ungefär 40 timmar med dom där rören. Kollektorerna är hemma snickrade också. trevligt att det blir jobbat på bilen. synd bara att det blir så lite gox kvar. Eller så kanske det är något positivt.
  6. man får nog tänka som såhär: tanken är typ en meter lång den är placerad i fordonets körriktning, vilket kommer innebära att soppan kommer halka fram och tillbaka i tanken, för att få ordning på detta bör man nog ha någon typ av baffles som dom säger i det andra forumet på det andra språket.. Om man ska ha sådana måste man stoppa in grejor i tanken detta blir svårare om man har en rostfri tub. Så där har man en fördel för alutanken. Blir man påkörd i sidan tillräckligt hårt kommer alla tankar att spricka eller bli så söndertryckta att bränslet vill ut någonstans, så jag misstänker att man blir duschad oavsett vilken typ av tank man har. undra hur det blir om man gör så att själva bafflen blir en förstärkande integrerad del av tankkonstruktionen?
  7. om du inte får något spel mellan ventil och lyftare... Alltså detta låter lite mystiskt är det inte mellan ventilen och vippan det inte är något spel? Om så är fallet ligger felet längre bak i kedjan i lyftaren t.ex. Kanske skit i den eller ngt liknande
  8. r30 har lite väl korta ben. Men annars är det inte helt fel, det är i stort sett en un1 utan 5:e växeln, jag hade en r30 låda en gång och den hade 1:1 på 4:an och 4.11 i slutväxeln. om du inte vill åka så mycket fortare än 180km/h funkar den.
×
×
  • Create New...