Besöket hos Mick blev inte riktigt vad som var planerat, vi körde vilse och snurrade runt länge så vi fick tidsbrist och fick koncentrera oss på det man var ute efter vilket var kittet, öppna frågor som kunde äventyra SFRO-besiktingen som Uprights, hjulupphängningar, gummikapslade rodends, justerbarhet hjulvinklar, m.m.
Micks egena bil hade han ner och det var en ren fröjd att titta på den. Kan man få en sån finish så lär jag bli nöjd men då blir det dyrt.
Jag har tex valt att inte ha knockoff fälgar utan går för vanligt 5 bults mönster sen får vi se vad man väljer för stötdämpare och bromsar, bra/dyrt eller billigare och kanske sämre. Men Dämparna blir nog Nitron som har en serie singeltube dämpare som är uppgraderingsbara och ett kit börjar på ca 5-6 tusen upptill ca 20-25 tusen, de används mycket på tex Lotus Elise.
Från Elisen kan man ju ta pedalerna som är mycket rejsiga och även torkaranläggning, visserligen lite dyr, tror att den ligger på 3500 spänn och eventuellt ta hela pedalstället från elisen och vända upp och ner samma med växelreglage där kanske vajrarna blir för korta. Jag byggde om vår Elise från högerstyrd till vänster i vintras så man såg lite på vilka delar som är möjliga att plocka och Elisen med sitt aluminiumchassi är läcker.