Jump to content

swedishGT40

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    598
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

swedishGT40 last won the day on July 14

swedishGT40 had the most liked content!

Community Reputation

104 Excellent

About swedishGT40

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 11/05/1982

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Västmanland

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Lorenz
  • Ort
    Västerås
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

1759 profile views
  1. Någon som har lite vettiga bilder på alla vajrar o rör som mynnar ut ur tunneln mot motorrummet? Försöker få lite inspiration till min egen layout.
  2. Handbroms på plats o provkörd. Återstår lite detaljer, någon svetssträng etc. Men nu funkar den iaf, styrkort nästa. MOV_1480.mp4
  3. Kom hem lite grejer idag, och passade även på o färdigställa stolarna och justera positionen på rören under sitsen. Nu är det svetsat o klart och stolar/bälten är en avbockad punkt.
  4. Snälla rätta upp dymotejpen så den blir horisontell, mitt ordningssinne får frispel 😅
  5. Ska du använda body så använd för guds skull inte dyngan som hagman tillverkar. Köp Teroson eller likvärdig kvalitét istället. Kan VARMT rekommendera Terosons produkter, dom är lätta att applicera och greppar bra, och TORKAR till skillnad mot hagmans skräp.
  6. Säljer nu av mina drivaxlar som inte kommer komma till användning i bilbygget. Passar Corvette Z06 7.0 2006-2013. Kan skickas, men köparen står för frakten. /Daniel 070 - 114 11 15
  7. Stolar håltagna hos sadelmakare. Återstår för mig o fixa hål i stommen, sen montera o dubbelkolla att röret under sätena vart bra placerad i förhållande till håltagningen.
  8. Låsblecken borttagna, nu ser det ut enligt nedan istället och är numera klart.
  9. Något vettigt inköpsställe då? Electromen slår på moms o svindyr frakt, så då är den lika dyr som den mer avancerade MC200 controllern (men den är från staterna, o lär ge dubbla momsen o importavgifter o frakt etc.) Har mailat OEM Motor, men vi får se hur sugna dom är på att sälja till privatpersoner.
  10. Denna börjar ligga på lagom enkel nivå, men ändå ha det som begärs. Såg inte att det gick att ställa hur in/utgång fungerar, är den av typen att den måste ha kontinuerlig signal för att driva motorn? (som det ska vara från SFRO's krav)
  11. ett tjockare nylontyg som limmas i hjulhuset kanske? Finns ändå inget som kan rosta av fukten som stängs inne i "mattan" Många premiumbilar som har så original.
  12. Minns att du körde fjäderlösningen, men jag skulle önska mer reglerbarhet. Hittade denna smutta lösning https://www.e-motioninc.com/v/vspfiles/assets/images/MC200-201 Operation Guide 2017.pdf dock väldigt dyr lösning...
  13. Fästena numera bortkapade, snyggare o mer praktisk lösning kommer inom kort. Men jag skulle vilja vända lite fokus till elektrisk handbroms igen, jag har nu beställt hem en enhet som jag ska husera framför spakstället. Den är liten och kompakt och håller låg vikt, så det finns inga nackdelar kontra en spak längre.(och den är speccad som självlåsande) MEN, jag skulle vilja löda ihop en egen styrning, men vet inte vart jag ens ska börja leta efter lämpliga kit eller designer för denna styrning. Man vill ju ha svarsignal om den är till eller inte(relä), och man vill ha ställbar strömbegränsning för att kunna ställa hur hårt den drar åt. Säg inte en Arduino tack, utan är ute efter stand alone kretskort som INTE ska programmeras.
  14. Fick svar från SFRO. Inga låsningar behövs, räcker gott med vettiga slangdragningar. Fördel om man klamrat slangen för att förhindra att den kan fastna någonstans. Så ikväll åker fästena, o klammer ska designas in istället.
  15. Har börjat med låsningar för bromsslangarna. Lösningen känns lite sisådär faktiskt. Blir bara svårare att komma åt o dra ordentligt istället 🤔 Vad säger SFRO om detta? Vill minnas att det är dom som kräver låsning för slangarna ute i hjulhuset så att inte något kan fastna i slangen o vrida kopplingen. Har jag fel?(hoppas det, då kapar jag bort bläcken direkt)
×
×
  • Create New...