Jump to content

swedishGT40

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    569
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

swedishGT40 last won the day on January 17

swedishGT40 had the most liked content!

Community Reputation

99 Excellent

About swedishGT40

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 11/05/1982

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Västmanland

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Lorenz
  • Ort
    Västerås
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

1473 profile views
  1. Fått någon ordning på dom skakande bromsarna? Värt att sätta en mätklocka mot skivan med upright som fästpunkt, kastar den under 0,2mm så är det OK.
  2. Rördragning av broms och kopplingsrör pågår. Vart påmind hur mycket jag avskyr o bocka 1/4 rör... Tanken är att försöka dölja dem så mycket det går, dvs. Bakom paneler i största möjliga mån
  3. Ny idé för yttre styrled. M14 Uniball och justerstag för att få vettiga längder och justermån med goda marginaler. Massiv frigång på hela 9mm, det är ju oceaner av frigång det 😎
  4. Kvällens fix är profilstöd för tankar och tankband.
  5. står att rostskyddet inte skall tåla UV-ljus, något du märkt av? EDIT: På en GT40 är det inte mycket av ramen som kommer synas, blir lite stag i motorrummet, annars är allting klätt mer eller mindre.
  6. Har börjat fundera på om man inte ska måla chassiet med POR-15 istället för pulverlack ändå, så kan man putsa av det och måla allt förutom svetsarna. MEN, en fråga, läste på tillverkaren att rostkyddsfärgen är svart och tät, så varför ens applicera chassifärgen dom säljer? Någon annan som haft liknande tankar eller provat och har vettiga svar?
  7. Töm tanken, borra hål, fyll med vatten, häll ur allt och känn dig nöjd.
  8. Svarva egna annars 🙂 Jag har köpt brickor likt första varianten jag postade, men undrar nästa om jag inte ska svarva till dem för att få en krage istället för att lättare husera gummiändarna.
  9. Bilden är kanske illa illustrerad, men tanken är att skjuta infästningspunkten för yttre leden rakt innåt mot styrväxeln, dvs. varken framåt eller bakåt. Får väl erkänna att jag glömt bort lite hur Ackermann fungerar och påverkas av förändringar, gjorde beräkningar på detta för länge sen och har placerat ut mina leder på specifika punkter efter dom beräkningar, kanske får ta o gräva lite i gamla dokument igen... (jag som bara ville ha en enkel lösning på att fimpa min förlängning) EDIT: Hittade på mina gamla uträkningar, glöm min förvirrade idioti xD
  10. Idag slog mig en tanke som jag inte vet varför jag inte tänkt på förr, men som nu känns uppenbar. Jag vill ju eliminera den onödiga förlängningen mellan styrväxelns inre led och yttre, men varför skär jag inte bara ut en ny arm till min upright då det ändå är en bultad lösning, och flyttar in punkten ca 50mm? Detta borde ha noll inverkan på bumpsteer då jag inte ändrar några vinklar eller dylikt, bara tar leden närmare centrum av chassiet. Tänker jag rätt?
  11. Denna är för att få full rörelse i leden, finns varianter som är mer som en rördistans också som gummihättorna säkerligen är tänkta för. http://www.mcgillmotorsport.com/rod-end-accessories-metric-sizes-misalignment-spacers-metric/ Jag kommer hamna i samma sits sen, och kommer få pressa ihop brickorna så att gummit öppnar sig mot brickorna innan man klämmer dem på plats, alternativt att trimma av den lilla "struten" som sticker ut på gummihättorna för att underlätta montaget.
  12. Härligt o se Daniel! Stansar man inte in chassinumret under SFRO1? (det var iaf det jag inbillat mig)
  13. Lite mindre uppdateringar. Fästen för diverse bromsnipplar på plats, fästen och stödplattor för tankarna på plats delvis. Återstår o tillverka nedre fästena mot chassiet samt själva tankbanden.
  14. Känns som en frågetävling snart det här 😂 Men ny fråga: Pedalstället har ju samtliga cylindrar med 3/8 uttag, och kopplingsröret har jag fått lära mig ska vara 1/4" för att vätskan ska flöda tillbaka tillräckligt snabbt för det snabba flödet från kopplingen när den går i retur (till skillnad från bromsarna som knappt backar) MEN, finns ju inte 3/8 nipplar för 1/4" rör..... Sitter o letar adaptrar o övergångar för o få ihop det, men då kommer frågan istället. Hur kör ni från kopplingshuvudcylindern? Rördimension o eventuella lösningar för att komma upp i dimension och eventuella problem ni upptäckt om det är så att 3/16 rör är för klent för kopplingen.
×
×
  • Create New...