Jump to content

swedishGT40

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    395
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

swedishGT40 last won the day on June 27

swedishGT40 had the most liked content!

Community Reputation

58 Excellent

About swedishGT40

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 11/05/1982

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Västmanland

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Lorenz
  • Ort
    Västerås
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har provmonterat och testat rattutslag (notera min fina "ratt" 😁) Resultatet vart traktor! = 4 varv sida till sida. Ska snacka med sellholm som ska göra nya utväxlingen vilket värde som är önskvärt med åtanke på vikt och ingen servo. Plockade ner lite o kapade styrväxelhuset itu, ska svarvas för att kunna förlängas samt snygga till fästen som funkar för mig.
  2. Lite smått på G för att avgöra håltagning i plåten. Fästen för styrväxeln klara, nu ska distans räknas fram bara.
  3. Lyckades klämma in plåten för styrväxeln mellan lite semester 😁 Har inte tagit ut montagehål än då jag inte bestämt hur justeringen för infästningen till styrväxeln ska se ut. Räcker upp/ner? Då är det enkelt, men vill man kunna justera sidled så är det värre, funderar på om man ska köra rörklammer då man har 5mm att shimsa med i sidled pga måtten.
  4. Nu kanske man blir bannad när man lägger upp porr, men vem kan låta bli 😁😁😁
  5. Coatingen sänker även tempen i motorrummet väsentligt, värt att tänka på i dessa bilar. Personligen blir det nog coating in och utvändigt.
  6. Början till fäste för inre rattstångsled på plats. När positionen är säkrad så ska jag sätta förstärkning på den.
  7. Efter lite mätning och tillverkning så åkte fästen på plats för rattstången med 15° lutning som utgångsläge. Äntligen steg i rätt riktning gällande styrinrättning 👍 Just ja, fick ordning på trögheten med justering av rattstången, nu glider den som den ska.
  8. Idag vart det annan fokus. Städning och mer organisering... Men det gav något bra också, fick upp svetsdraperiet och passade på att skapa ett förvaringsutrymme för balkar inuti takets i-balk.
  9. Vem gör inte det? 😄 Sitter och kikar på färdiga rörklammer istället för att tillverka fäste för styrväxeln, och då kikar jag främst på aluminiumserier. Någon som testat hållbarheten i plastmodellerna, sparar man vikt och är det värt det?
  10. Rätt noterat 👍 Svetsade ihop stagen mellan sidorna och stötdämparfästenas stödstag samt infästningen till pedalstället. Ska kolla lite på hur saabs rattväxel sitter, men borde vara ledad punkt vid bakre fästet, vill dock verifiera innan fäste tillverkas och svetsas in. Sitter o ritar på styrväxelplåten nu, funderar på att kanske använda rörklammerfästen för 40mm rör. Mycket billigare och mindre tillverkningstid.
  11. Vad du än väljer så se till att behandla iaf, blanka grejer blir det jobbiga reflektioner i, samt att aluminiumet kommer bli ärjat förr eller senare. Blir snyggt de där Arto 👍
  12. Kom lite smått idag, gångjärn till dörrar, handtag med låsmekanism(ingen låsbygel...), Tanklock externa och interna.
  13. Skönt att det var så enkelt då 😁
  14. Är ett tag innan jag e där. Får se hur jag tacklar belysningen då. Idag kapade jag ur och la om snedsträvan ovan tankarna, denna ger nu plats för tankarmaturerna 👍
×
×
  • Create New...