Jump to content

swedishGT40

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    326
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

swedishGT40 last won the day on May 8

swedishGT40 had the most liked content!

Community Reputation

40 Excellent

About swedishGT40

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Västmanland

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Lorenz
  • Ort
    Västerås
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Är nog inte riktigt med, men menar du i sidled så är glappet nere till ett minimum. Har fått snurr på svarven idag, ska bultas ner o shimsas bara 👍
  2. Läckert Magnus 👍 Varför byta? Viktigare med funktionen?(hade tanke på sidospeglar med el först, typ rx7 eller mx5) Placeringsmässigt så skulle jag nog lägga dem nära a-stolpen likt bild.
  3. Om man ens är välkommen att köpa dem... Tittar lite på annat visuellt också, är inne på dessa tidsenliga speglar där man löst lite av siktproblemet med konvex lins. E-märkta o klara, inte tokbilliga men överkomligt.
  4. Det är att jämföra med TSC's lås som enligt deras hemsida ska se ut såhär: Men i själva verket ser ut såhär illa: TSC's variant ser ut som en missbildad och förkortad fulversion av det mesta jag sett och är nog tyvärr bortom räddning. Tänkte först att denna går att få till genom ytslipning och allmän översyn, men insåg efter ett tag att dom ju har helt fel proportioner...
  5. Är det bara jag, eller ser det ut som att man med lätthet skulle kunna eliminera flänsarna och därmed få ett rätt så exakt lika lås som originalet? Detta är taget från Hartwell's hemsida, gäller o hitta någon som säljer så man får trilla av stolen av priset antar jag 🙂
  6. Tack för infon, speeding bekräftade samma funktion. Så då är allt korrekt monterat helt enkelt. Klurar lite på ratten och dess lösningar, kommer behöva ha snapoff för att ta mig in i kupén, så det är beställt, dock finns inte snap-off som är godkänt för svenska vägar med PCD 101 som alla GT40 rattar är tillverkare i verkar det som... Någon som har en slimmad och shyyst lösning på detta? Så som det ser ut för mig nu så blir lösningen detta: Saab rattstång -> Saab rattnav(PCD74) -> Snap-off PCD74 ->adapter 13-25mm tjock PCD74 till PCD101 -> 13" ratt med PCD 101 Blir lite mycket "sandwich"-lösning för min smak, men kanske blir bra och är enda vägen om man envist ska ha snap-off med tvåhandsfattning som krävs att den är från SBP? EDIT: lägger till en frågeställning, eller konstaterande snarare. Tittar på att lösa hartwellspännen för huvarna, efter bilder på TSC's spännen så ja, dom lämnar en del o önska om vi säger så. Någon som vet vart och för vilka priser man kan få tag i spännen som påminner om originalen med vettig finish? Behöver alltså inte vara exakta kopior eller rent av originalen, men snarlika och med bra finish.
  7. Jodå, det är nödlösningen om jag misslyckas med det jag vill åstadkomma. Vill få till en lösning där man med enkelhet kan justera både ratt och pedal inifrån kupén. Detta med hjälp av stolsskenor för pedalerna och justerbar rattstång i både djup och höjdled. Tack Arto, det är skönt att vara igång igen, ska installera svarven snart så jag kan svarta lagerhållarna till gångjärnen för bakre huven. EDIT: Förresten, ni som lekt med bromsvågar till pedalställ förut, ska verkligen bronsbussningen till kulleden glida fritt inuti pedalen? Känns som att den borde vara låst i ett spår för att sen när man skruvar vågen så ska lederna till cylindrarna skjutas simultant till vänster eller höger för att trolla med balansen...
  8. Pedalställ ihopskruvat, men vart förlust mot stolsskenorna som inte ville kortas ner... Var en sista del som jag inte kunde lösa nerkortning utav 😐 Kanske får tänka om här, eller hitta ett kortare underrede från start. Tips?
  9. Kapat ur serviceluckan framför rutan, och lättat klart motorfästena.
  10. Chassifästen och tvärbalk klara för insvetsning (balk svetsad) Lite modifiering av stolsskenor och sen fästet till pedalerna så kommer grejerna på plats 👍
  11. Har ritat in balkar för att fästa pedalboxen, blir nog stadigt detta. Fick även in fästena för bakre motorhuven, återstår o mäta in o tillverka plåten som ska plastas in och svarva bussningen med lager. Detta kommer dock senare.
  12. Ärligt stulen design från Thomas, men har ändrat detaljer så som rullager och avstånd lite. 👍
  13. Men det är ju exakt det jag gjort Arto 😁 Stolsskenorna skall sitta ovanför pedalstället mot chassiet 😉
  14. Börjat skissa lite på fästena till pedalstället, men är det någon som har koll på om det funkar att ha stående stolsskenor? Det skulle spara mig utrymme uppåt som det finns dåligt med för pedalstället. Som synes på bild så är det tight uppåt, jag måste jobba med utrymmet för att säkerställa att bromsvätskebehållarna ligger ovanför cylindrarna så att vätskan inte vill backa ur ledningarna. Kan komma att sänka det aningens av nödvändighet.
×
×
  • Create New...