Jump to content

swedishGT40

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    914
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

swedishGT40 last won the day on May 4

swedishGT40 had the most liked content!

Community Reputation

190 Excellent

About swedishGT40

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Västmanland

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Lorenz
  • Ort
    Västerås
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

3447 profile views
  1. Det blir inte ens billigare att designa själv om man bara räknar material och kostnad för svets, slipning och inköp av en kap.(Alltså räknar bort din egen tid) Det är just det att du kan designa själv som är lockelsen om man är lagd så anser jag.
  2. Jag skulle säga att det är fullt genomförbart då designen idag redan består av yttre bottenbalkar som löper längs med chassiet. Du skulle kunna biffa upp dessa rejält, och banta ner övrigt ramverk ordentligt (se till att störtbågen går ner till rambalken) Kanske t.om. skulle kunna gå att tjäna vikt på det viset om man är listig. I rött skulle kunna vara balkramen, resten skulle kunna bantas ner ordentligt.
  3. Kan bara instämma, läckra säten med modernare utformning, men även designmässigt i stil med originalen. Dom vill man ha minsann 🤤
  4. Färdigställt fäste samt axeltapp för armen som ska dra växelföraren ut/in. Tidigare arm ska fastställas bra läge på och sen färdigställas(den som faktiskt lägger i växlarna) Återstår o tillverka lagerhållare för båda funktionerna, sen kan man nog torrköra mekaniken.
  5. Vajer, kör med Toyota MR2 spakställ. Om jag tänker rätt så blir logiken dock fel, så får vända på armen, eller låta vajrarna sväng o komma bakifrån för o få det rätt vid lådan. Har inte grottat ner mig i det än dock, får se vart de landar. Likt bild nedan:
  6. Började med något roligare istället för lysena. Vart en av komponenterna till växlingsmekaniken. Bara 7 kvar nu för o kunna växla 😆
  7. Pulat med lite annat medans jag undersöker delar till torkarlösning. Kortade ner justerskruvarna 15mm och fick fram punkten för kulleden jag använder som pivotpunkt för lyktorna. Återstår o fixa plåtarna som ska hålla justerskruvarna mot karossen, men det känns krångligt, och har blivit något jag gärna skjuter på tyvärr 😆
  8. Matten var inte med mig idag. 170 min och 630 max är ytan jag har för rentorkning. Borde ha 400mm torkararm och 450mm blad. Men av vad jag kan se så är urgröpningen i huven gjord för 110graders svep, känns inte helt optimalt, men kanske bli bra ändå då rutan är så välvd åt ytterkanterna och man kanske inte ens borde försöka torka där? Edit: kanske kan klämma ur 120° max, vad har ni kört för svep och rak eller vinklad arm på era byggen? Edit2: löste problemet, nu är armen installerad o klar🤣
  9. Fixade expandernitar till kåporna bakom lykthusen idag, sen har jag borrat styrhål för att få samma position på takspindeln när man tar bort den för lack. Det jag undrar lite över är vilken sida man vill ha torkarna parkerade på, borde vara till höger väl? Hittar nämligen ingen 330mm lång arm från holden.co.uk. Finns det bra firmor för kromade armar o torkare här hemma som dessutom säljer lucas torkarmotorer? (Får inte plats med en direktdriven enhet)
  10. Tack Magnus, får kika på ett sådant alternativ istället för en lucas enhet också. Idag har jag förberett tankrören, så nu ska dom till svetsaren och bli klara. Nitade även in muttrar i fläktkåpan i förberedande syfte.
  11. Det såg smutt ut, vilken bil kommer den ifrån, och hur långt svep har du? Vill uppnå 140-160° svep tänkte jag om det är möjligt med rutan och en vinklad arm.
  12. Nån som har lite koll på vart de flesta stuvar undan sina lucas torkarmotorer i bilarna?
  13. Idag vart en lite annorlunda dag i garaget. Jag städade ur lite grejer som inte hörde hemma där, såg till o få upp lite sortimentshyllor på väggen, satt upp krokar för att hänga hjuldollys på väggen, och driftsatte kompressorn och fick upp slangpaket och verktygen som hör till på väggen. Helt enkelt en kväll där jag skapade några kvm yta till i garaget och slipper ha lika trångt. Detta innebär att jag äntligen kan blåsa ut allt glasfiberdamm som skapats under vintern.
  14. Låter som en bra plan Arto, ut o kör nu 😁
  15. Sidospeglar på plats. Vred dem lite inåt för att få mer praktisk nytta av dem, återstår o se om det blir slutliga positionen (inte lika snyggt som montering i linje med karossen, men praktiskt) Startade också med tankpåfyllningsrören idag.
×
×
  • Create New...