Jump to content

swedishGT40

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    446
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

swedishGT40 last won the day on November 9

swedishGT40 had the most liked content!

Community Reputation

75 Excellent

About swedishGT40

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 11/05/1982

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Västmanland

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Lorenz
  • Ort
    Västerås
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bokad på söndag 🙂 Lite dåliga visningstider tyvärr, men bara o genomlida
  2. Hittade svinbilliga uniballs på banggood, så nu är det bara o invänta dem för o kunna tillverka "stötdämpare" till chassiet senare. Får väl roa mig med o köpa en bit alustång att gänga till sen som justerpinne. Roade mig med att leta alternativ till inre styrleder också. Har på test beställt hem 2st olika modeller från ford sierra. Hoppas på tillräckligt lång gängdel för att kunna kapa ner dem lite så ska jag kunna kassera min passbit med lite tur. Gör om gör rätt som det heter.
  3. Ordnat fattning på justerhylsorna till främre bärarmarna ikväll. Återstår liknande operation för bakre.
  4. Vackert Arto. Det där är sånt jag kommer behöva pilla med längre fram och uppskattar verkligen dina fina genomgångar 😁
  5. Hej Magnus, kul att även du kikar in och postar lite här 🙂 jag har försökt läst på allt jag kunnat och teoriserat med diverse "proffs" inom detta då denna bakvagn är tämligen komplex. Jag valde att lägga båda stagen parallellt och i samma vinkel för att agera som en svingarm och inte bygga in någon antisquat i det hela. (Dock finns möjligheten då jag har flertalet monteringshål som tillåter övre armen att ligga horisontellt och undre kan stegas upp/ner efter önskemål) Om detta blir rätt tänkt i slutänden återstår att se, men hoppas det blir bra. Annars får jag väl bygga om 😅
  6. Chassiet nere på "ride height" och framvagn är under montering.
  7. Vill minnas att det vart helt perfekt t.om. 😁
  8. Styrväxel och leder klart 👍 Ganska exakt 2 rattvarv sida till sida 🙄
  9. Då vi utgått från samma grund så har jag noterat samma "problem" Men som du säger så MÅSTE inte tråget ligga i underkant chassi. Nu kommer jag inte ihåg exakt, men tror den ligger 2cm ovanför underkant eller så, och då ligger lådan bra bakåt 🙂
  10. Känns som att lösningen du skapat kommer vara en sån där "plocka ner varannat år och byt slitagedelar"-lösning. Dvs. inte den bästa, men du har redan panelat, så att bygga en box runt är uteslutet, så förstår ditt val av lösning. Kanske finns någon här som har en klipskare lösning, men jag kommer inte på någon sådär på stört iaf 🙂
  11. Kom o tänkte på en sak Arto. Har du säkerställt att gummislangarna inte ligger emot varandra? Nu är rörelserna såklart små, men risken kanske finns att gummina kommer gnugga mot varandra och därmed så skapar du en otät inre slang på kortare tid? Dvs. du förkortar livslängden. Värt o fundera på iaf.
  12. Nu är äntligen skarvstyckena tillverkade 👍 Skruvade den ena sidan på plats lite snabbt, blir bra de där.
  13. Kom på mig självt lite, har ju gamla kuggstången kvar från växeln. Den är nu uppkapad och svarvning/gängning pågår 😁
×
×
  • Create New...