Jump to content

swedishGT40

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    491
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

swedishGT40 last won the day on January 17

swedishGT40 had the most liked content!

Community Reputation

82 Excellent

About swedishGT40

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 11/05/1982

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Västmanland

Profile Fields

  • Namn
    Daniel Lorenz
  • Ort
    Västerås
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

907 profile views
  1. Ja fälgarna är gjutna där, men frågan är om dom borrat dem också för "pin-driven" eller om jänkarna gjort det själva då det är anpassat för deras kit. Oavsett så blir de spännande o se om de passar nu efter rättningen av adaptrarna som numera är centrerade ner till 2/100delar och med rätt centrumhål också.
  2. Nu var det lääänge sedan det hände något vettigt här. Flytten är klar, men inget är uppackat i garaget än. Väntar på att få ordning på värmen där ute så man kan måla o fixa 3fas osv. för att komma igång igen. Men har iaf fått tillbaka mina centrumbultsadaptrar som numera är omborrade med korrekta marginaler. Fan ta jänkarna om det fortfarande inte funkar med fälgarna (att dom också skulle vara felborrade😱)
  3. Var också i samma tankebana som dig Patrik, men var bara o inse att det smidigaste faktiskt är att bygga "klart" mer eller mindre så allt är på plats då det ska göras fästen för alla pryttlar, och sen köra SFRO1, och ta hem, plocka ner och slipa rent chassiet/blästra innan målning. Sen är valet fritt gällande målningsmetod såklart 🙂 Personligen kommer jag pulverlackera då jag fått bra pris på blästring o målning med 50my tjocklek, dvs. pulverlacken kommer inte bli så tjockt så det förstör för mig i toleranser vid fästen.
  4. Glöm inte att klämma gummi mellan pump o stag sen (enklast är att kapa en bit gummislang i lämplig dimension som träs över hela pumpen, men tänk på att det måste vara neoprengummi! ) , annars får du ett otrevligt ljud som fortplantar sig som i en trumma(tanken) och kan låta riktigt elakt om det vill sig.
  5. Ser att du har samma adaptrar som mig. Hade du problem med felaktig hålbild/ej centrerad? Mina är åt skogen fel, och dom är på omborrning nu efter igensvetsning av hål och avplaning i svarven...
  6. scrub är skillnaden mellan däckets centrumlinje mot marken och linjen mellan övre och undre spindeln där den nuddar marken. skall ligga på plus, och helst inte över 50mm.
  7. Mycket matnyttigt i ämnet, tackar 👍 Idag dök spakstället upp, blir riktigt smutt 😁
  8. Lättad motor, lättad förare o lättade bromsar så är du nere mot 1100 ska du se. Sen kan du säkert snåla in på volym av vissa vätskor, batteristorlek o annat 🤣 EDIT: Förresten Magnus, vart köpte du knoppen? Är sjukt sugen på en likadan fast gulf blå/orange. Hittar dem bara i grovgängat dom jag hittar, skulle vilja ha M12x1,25... Får kanske lösa det själv istället i verkstan.
  9. Rent spontant så verkar den lite tung, 40/60 i fördelning är också i det baktyngre laget om man jämför med färdiga kits. Även fast motorn är i alu så antar jag att den stora motor/växellådan väger sitt lilla extra? Jag kommer säkert hamna över 1100 jag med då man ska ha AC och har tyngre bromsar än många andra. Gjutjärnsspisen hjälper inte direkt till. Med det sagt så ligger fördelningen ändå inom rimliga gränser då det blir mer vikt bak för grepp där effekten ska ner och underlättar bromsning.
  10. Låter som att du pillat lite med dessa grejer tidigare. Då har du rätt bra koll på priser och lämpliga komponenter för en lösning då antar jag, något du vill dela med dig för en icke kretskortselektriker? 🙂
  11. Det kitet jag länkade innehåller just den typen av möjlighet till styrning du nämner. Dvs. kraftbegränsning via strömstrypning på "engage" och ändlägesstopp på "release" Sen används tydligen ett relä som ligger an på tändningssignal för att förregla handbroms utan tändning på. Det enda jag ser som konstigt är att jag hittar ingenting om att motorn i linjärdonen har en broms som slår till när spänningen till donet försvinner, vilket borde vara önskvärt för att säkerställa att handbromsen bibehåller sitt läge även om batteriet skulle dö. Har frågat firman om denna bromsfunktion finns på deras don då den känns nödvändig för att inte bilen ska rulla iväg om det blir elfel eller batteritorsk 🙂 Edit: https://www.oemmotor.se/produkter/linjära-ställdon-,-a-,-domkrafter/linjära-ställdon/ld10-_-415599 Denna linjärenhet ser betydligt smidigare ut däremot, då motorn är integrerad direkt i stången (säkert runt en kulskruv i kroppen)
  12. http://www.hollinapplications.co.uk/Disability/Handbrake_Kit.html Fullt tänkbar lösning på handbromsen. Kan placera vart jag vill och det är en enkel och inte överdrivet dyr lösning
  13. Första utkastet på nya designen av bakpartiet. Detta blir fullt borttagbart, och ska även designa växellådsfästena så att det går att plocka bort och montera bakparti samt växellåda separat. Detta kommer underlätta vid montage samt vid ev. skruvbehov, då man kan montera motor och växellåda separat. Återstår att mäta in och säkerställa lite växellådsmått samt kolla om den inritade plåten mot bottendelen av hästskon räcker som urjackning innan jag färdigställer ritningen och sätter kapen i chassiet. Men först ska flytten göras och jag komma iordning igen. Balksystemet är nerbantat till 20 och 25 profiler, plåt kommer nitas under denna nya "triangel" för luftströmmen och hål behöver tas ut för växellådan i denna plåt. (kommer i samma veva som nitning av hela chassiet)
  14. Beror väl lite på vad man är ute efter. Enklare system, eller mer autentiskt, eller toppmodernt 👍
  15. Sjukt sexig kupé. Måste kännas enormt för dig nu på slutrakan Magnus 👍
×
×
  • Create New...