Jump to content

Purex

Forumdeltagare
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Ola Siggelkow
  • Ort
    Ronneby
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tydligen använder T5 46 pulser och min enkla anordning oav om jag räknar rätt kommer inte funka pga av för lite pulser. så jag får gräva vidare i ämnet och kolla hur jag ska få en riktigt hastighetssignal som kan funka. Möjligen om r25-R28 lådan får ut rätt våg och antal pulser som behövs för att T5 vill fungera. men då tillkommer säkert nåt som inte stämmer ex med utväxling på växlarna å bakaxeln, om allt det spelar roll. det slutar säkert med att jag loopar signalen från TKn istället, snabbast men kanske inte det bästa sättet för att bibehålla alla funktioner.
  2. Hej, har ett ev bekymmer. precis bytt ut motorn i min Robin Hood mk3 från Saab 2.3i till 2.0t T5. nu behöver Trionic 5 hastighetssignal för att funka korrekt, om man inte Loopar RPM signalen som får bli sista utvägen. Jag har idag en Acewell ACE-3853 färddator med magnetpulsgivare. sitter ingen triggerskiva som vissa givare använder sig utav, för isåfall kunde jag räkna ut utväxling på diffen gånger tänderna på skivan och få fram pulser/varv, som T5 vill ha. Nu är denna typen för hjulmontage men sitter monterad på ”kardanaxeln”. Så om jag tänker rätt, så snurrar ju magneten 1 puls per varv. 1puls x 3.92utväxling bakaxel = 3.92. Ska det då stå 3.92 i T5? Har någon här installerat en sån/liknade färddator och gett T5 rätt antal pulser och hur räknade du ut det?
×
×
  • Create New...