Jump to content

Fizz

Forumdeltagare
  • Content Count

    109
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

22 Excellent

About Fizz

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Dan Johansson
  • Ort
    Vänersborg
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Såg det här på en byggare jag följer på Instagram... Det är en byggsats från MK, som kör med miata-spindlar... Ska vara M14 på den... http://www.mksportscars.com/models/mk-indy-rx-5-model.html
  2. Jag tänker så att jag köper de där, eftersom jag har planerat att göra flera versioner av bärarmarna, den första blir nog bara två ihopsvetsade muttrar för att hålla spindel/styr-leden och armeringsjärn för själva bärarmen.. Sen när det funkar bygger jag nog en rörbärarm i samma stål som ramen, men som har samma mått på rören den riktiga ska ha... Och sen bygger jag till sist de riktiga i sömlösa rör... Om besiktningsmannen kommer ut och tittar på version två så tänker jag att jag kan byta leden till sista versionen, om det krävs...
  3. Bra fråga, men min enkla matematik får det till att om man har 50+100 mm rörelse, så måste bärarmarna vara längre än 143 mm i infästningspunkterna för att komma under 60 grader rörelse... Låter inte svårt att uppnå...
  4. Typ 30 grader åt varje håll, uppskattningsvis? Frågan är väl vad gummibälgen gillar att bli klämd sådär...
  5. Hur många grader rörelse får man tro? Det ser ju inte så jättelovande ut... 😬
  6. Om man skulle angripa problemet från en annan vinkel.. Jag har ju övre bärarmar, vad är din känsla för att kapa och behålla den yttersta delen där original press-fit spindelled sitter, och passa ihop med den vanliga rör-konstruktionen för bärarmarna på Locost-byggen?
  7. Fick svar från godspeed, de har bara NA-varianten lös..
  8. Frågan är väl bara om man vågar beställa något utifrån att ha sett en bild på internet... 😆 Jag tror jag ska köpa två styrleder, om inte annat så duger de till att bygga "test-bärarmar" med...
  9. Det här är en annan tillverkare (SKF) på den Vitara-leden ovan... Känns lite hugget som stucket hur de gör övergången...
  10. Den jag funderar på att köpa är tillverkad av Meyle och ser ut såhär; https://www.trodo.se/parallellstagsled-meyle-33-16-020-0016
  11. Japp, det är dem... Det finns ju andra tillverkare med, men jag har inte hittat någon som säljer spindelleden löst...
  12. Jag ska försöka få tag på Godspeed i USA, de har ersättningskulleder till deras bärarmar med justerbar camber, vi kanske skulle göra ett gruppköp? Jag ska väl leta vidare också, men m18 och en kona som passar utan att brotscha existerar nog inte...
  13. Tackar! Jag förstår ju att den vassa övergången blir en brottsanvisning när man belastar leden i en annan riktning än den är gjord för, är det viktigare än så kort avstånd som möjligt från center på kulan till själva bärarmen?
  14. Vad kan man tänka är "väldigt lätt bil"? Jag hoppas ju komma ner på 600-650kg... Den där styrleden ovan med m16x1.5 ser väldigt lockande ut..
×
×
  • Create New...