Jump to content

MikaelG

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    44
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

MikaelG last won the day on July 24

MikaelG had the most liked content!

Reputation

20 Excellent

About MikaelG

  • Birthday 08/30/1971

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Skåne

Profile Fields

  • Namn
    Mikael Gundlach
  • Ort
    Skåne
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

452 profile views
  1. Hej! Hade tänkt att använda Hydraulrör R30*3 ST37,4 E235N EN 10305-4 Brottgräns är 340 N/mm2 och Sträckgräns är 235 N/mm2 och Förlängningen är 25%, till mina bärarmar, så då ligger jag på rätt sida enligt SFRO boken om jag tolkar den rätt ? Hittade materialet hos EMC i Helsingborg. mvh Mikael
  2. Hej ! Det har hänt lite under sommaren, har fått monterat rattstång med stödlager och knutar ner till styrväxel. Även provat in pedal ställ, tycker det känns bra. Och inte minst monterat in swirl tank, lite bling får man ju ha !
  3. Hej ! Antar att du har kollat på Fördelarlocks adapter T5 Kit https://www.l-m-r.se/p/volvo/850/tandsystem-1105/fordelarlocksadapter-t5-kit.html som flyttar till framsidan, men som du säger så har du ont plats där också. Vet om ett eftermaknadssprut som använder orginal kabel härva, Hell Moose Performance LLC en kille i USA som har byggt ett system baserat på megasqurt pro3 ,har för mig att det ligger på ca 13-14000:-. Vad jag har läst på Facebook har han inga klara just nu. Och då slipper du orginal fördelare och kan köra med tändspolar. Om din orginal kabel härva är hård eller sprucken finns det en kille i Holland som tillverkar nya till ett bra pris, (ny härva hos Volvo ligger på ca 8000:-!) samt du kan få lagt till extra kablar i kabel härvan till de givare du behöver lägga till för att få ett eftermarknads sprut att fungera hans pris ligger på ca 295 euro https://www.elbertbos.nl/index.php/en/ mvh Mikael
  4. Borde bli betydligt mindre turbulent luft i förardelen, kan inte se om den ligger jäms med instrument kanten.
  5. Gillar dina framlampor, var har du hittat dom? mvh Mikael
  6. Hej ! Börjat provmontera ratt axelagg samt styrväxel för se lite vad som fattas. Som det är nu, har jag två knutar en direkt på rattaxelagg och en nere vid styrväxel, det fattas ca 10-15cm axel mellan min mellan axel och ratt axel agg. Funderar om jag ska letta upp en kort mellan bit som är rak eller en med knut, använder Mazda 323/Mx-5 axlar, vet att Maxda 323 har en kort mellan bit men det är frågan hur kort den är, får väl gå till skroten och leta lite, i bästa fall får jag korta den lite. Vore tacksam på förslag. //Mikael
  7. Läste i ett annat forum där man tryckte in marint fett efter man monterat gummi kodisen över uniballsen, för att förhindra att vatten tränger in till uniballsen lager yta. Och att vid en årlig service, byte man ut fettet.
  8. Hej ! Då var de stora delarna på plats på främre chassit, även monterat kylare. Börjat så smått med bakre chassi, sedan blir det hjul upphängning bak att bygga gig mm. Härligt att se vad man har skapat!
  9. Hej ! Nästan klar med främre delen av chassit, jäklar med skarvar det blev. Ja nu får det bli lite semester! Det som saknas är stöd till kylare och ett tvär stag, men väntar på kylare ifrån England om den kommer ? innan jag kan montera de stagen.
  10. Har fått gjort en hel del, nästan klar med centrum delen av bygget, nästa steg blir främre delen av chassit. Bara några svetsar kvar, och självklart tog gasen slut!
  11. Gött med många bilder på bygget, var du du för dim på bakre skivorna samma som fram skivorna 290mm ? Samt ifrån vilken model kommer broms oken ifrån ? mvh Mikael
  12. Bygget går framåt, om bara jobbet hade slutat att ringa hela tiden på helgen så hade man fått något gjort. Jaja fick monterat sned strävare till störtbågen, bättre än inget.
  13. Då var de på plats. Hade inte lyckats utan min tredje hand / stativ.
×
×
  • Create New...