Jump to content

Erik Olsson

Forumdeltagare
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Erik Olsson
  • Ort
    Kumla
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. okej tack så mycket lyckades nys och få trokaren och fungera som det ska... men nu sitter jag bara och fundera över den svart kabeln med grönt stärk gör får nu utslag på den på lägsta fart på torkaren men har min mistaknar att det inte är orgilna spak som sitter i bilen att den här spaken är för sedan och kabel härvan i bilen inte stämmer med spaken efter som det är halv kombie så ska man kunna dra spaken framåt för att torkaren bak ska få en signal vilket jag inte kan göra med den här spaken
  2. Såg nu nära jag logga in för titta om någon hade svar på min förfrågan, att det blev låg upplösning på bilderna jag lada upp, så vill någon ha det med hög upplösning så hjota till så sänder jag ett mail till dig med kopplingsschema jag har rita i BMP format och höger upplösnings där det går läsas allt tydligt som står på det
  3. Hej är det någon som sitter på ett kopplingsschema till vindrutetorkarspaken till sierra tänkte att det säkert felra här som klipet lite för mycket i Sierra el efter som det ganska vanlighet att det donator bil till Locost byggen Jag har en sierra 4X4 is bil med v6 Cosworth BOA i sig som en dag kommer bli donator bil till ett Locost bygge när jag känner mig redo och bygga den..... Saken är den att jag klippte lite för mycket i kablar till lysen osv för jag tänkte att det är väl ganska simpelt det här och självförklarande och dra ny el till lysen, blinkers, vindrutetorkare osv när jag drog ny el till motorn så vill jag separerar och för simpla elen så mycket jag kunde och dela på elen så mycket jag kunde så att motor elen har nu sin helt egen kabel härva så gått det gick och lysen vindrutetorkare kupefläkt osv har sin egen kabelhärva. Allt för utom vindrutetorkarspaken är självförklarande och lätt för mig se hur det ska dras. Men på den spaken finns det en svart kabel med ett grönt stärk på sig jag inte kan förstå mig på vad fan den kabalen gör hur mycket jag en drar och trycker i spaken och försöker mätta mig till med multimeter så får jag inte något utslag på multimeter och jag kan inte få vindrutetorkaren fungera som den ska annars har jag löst allt det andra på smyggyt vis nu med hur elen är dargen För vissa min välvilja att jag vill bli del av det här forumet hjälpa andra och få råd av andra så kan jag dela med mig av ett kopplingsschema jag rita för v6 Cosworth BOA som är simpelt och självförklarande visar hur man tar bort all onödig el när man flyttar den motorn till en annan bil och vill ha manuell låda på den istället för automat Jag kan inte garantera att allt är 100% rätt i mitt kopplingsschema jag rita och gjorde mest för mig själv för att förstå mig på all el till motorn och lära mig själv och förstå mig på motor el.... Men det kan säkert hjälpa någon en bra bit på vägen om det vill leka med en v6 Cosworth BOA
×
×
  • Create New...