Jump to content

zwenzzon

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

zwenzzon last won the day on October 6 2019

zwenzzon had the most liked content!

Community Reputation

10 Good

About zwenzzon

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Anton Svensson
  • Ort
    Kalmar
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

327 profile views
  1. Där missförstod du mig , det var snarare en kärleksfull pik till Rasmus som funderat länge på sina lösningar och vi är nu många som ser fram emot att det blir verklighet av dom. Därför vill vi inte att han ska tänka om där han har bra lösningar. tvärtom, feedback är vad vi har detta forum till? 🙏🏻 Dock så visste jag inte att det var så att man kunde generalisera och säga att det är en lösning som är ”bättre” för alla bilar.
  2. Nu har ju såklart alla sina egna referenser på vad en säsong innebär 😊... De erfarenheter som vi har ifrån dessa lösningar baserat på återkommande empiriska försök (kombinerat med Esther chassin) är att vi absolut inte behöver byta ut ledlager med den intervallen du nämner. Den enda gången vi har behövt byta ett ledlager (bortsett från när en bil blivit krockad..🙄) var när det hade monterats ett lager som uppskattningsvis hade en 50% tunnare lagerdel än dom som vanligtvis monterades på en Esther i Kalmar trakten. Hade man behövt byta med den frekvensen du nämner skulle jag oc
  3. Grattis! Snyggt jobbat, din nivå på byggandet får oss andra att pusha oss lite mer. (Och skämmas😝)
  4. Efter att livet bjudit på ett riktigt mardröms år så är nu motivationen och orken tillbaka. Just nu pågår flytt av fuelrail från toppen till spjällhusen Nya bromsok köptes lokalt, mer om det senare ny batteri/ellåda växer fram Fast road kammar med hårdare Ventilfjädrar från Kent cams är installerade Stack Dashen håller på att bytas ut i förmån för ersättare med dataloggning mm. vet ni någon som är intresserad av en Stack street dash i fint skick med härva och lite givare? Nytt svänghjul från DLI teknik ersätter det tunga, tråkiga ori
  5. Oanvänd med packning . 500 kr eller högstbjudande.
  6. Är det långt kvar till uppstart? När polestar hade haft bilen så var den ställd med toe-out fram. Bilen var då inte särskilt trevlig och eftersom det gick emot Esther racings tidigare preferenser så ställdes bilen om. Om detta beror på konstruktionen på bilen och andra inställningar eller endast på körstilen (som kan skilja markant mellan proffs förare/teori och glada amatörer) det vet jag inte. Nu är bilen otroligt välbalanserad och förmodligen den särklass bästa Esthern (chassi mässigt) som någon av oss här i Kalmar har tävlat med genom åren. Personligen har jag en rättså aggressiv körst
  7. Vad är det för ljuddämpare du har där? Är det någon du kört med tidigare? Letar själv en passande ljuddämpare som klarar dB kraven på svenska banor. Hastigheten innan/under bron är antagligen för dålig då jag inte blivit riktigt nervös någon gång. (Förutom i regn) Men tyvärr har jag varit usel på att logga hastigheter och annat, tar gärna tips på en bra lättarbetad setup för detta.. Filmer finns, möjligtvis inte från kullen. Men även där har jag inte lyckats nå hela vägen fram så jag har inte redigerat eller laddat upp dom någonstans. Tar gärna emot tips på vad man kan använda för mjukva
  8. Lite syskonkärlek i garaget gör att motivationen ökar ytterligare inför nästa år
  9. I somras införskaffades en torrsump ifrån Raceline och äntligen har den blivit monterad! En mycket fin finish och en kompakt och enkel lösning som passar mig perfekt. Dock hade det inte skadat om dom skickat med en kort instruktion för montaget. Men efter rådfrågning här på forumet och lite ”trial and error” så fick även jag ihop den rätt. Nästa steg är nu att mäta in och eventuellt justera kammarna. Detta tycker jag är en bökig procedur på Duratec (när man inte har fräst in kil i veven) Någon som har tips på ett smidigt tillvägagångsätt?
  10. Riktigt fränt bygge !👍 Vart kommer ljuddämparen ifrån?
  11. Spännande! [emoji106] hur gick det med flippfronten? Skickat från min iPhone med Tapatalk
  12. Vad roligt![emoji106] Har du första kvar också? Vad blir det för ram/motor den här gången? Skickat från min iPhone med Tapatalk
  13. Tackar! Ja i version 1 var kombinationen väldigt trevlig. Vid omlackering gjordes misstaget att lacka buren blank svart annars trivs jag rätt bra med nya looken också. Växellåda är type 9 + quaife drevats monterad med hemmagjord adapter mot motor. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  14. Hej! Högtid att starta en projekttråd när man ändå ligger hemma och jämrar sig, insjuknad i förskole pest. Detta är inget nybygge utan en vidareutveckling av en befintlig sjua. Mitt mål med denna tråd är ju att kunna få ta del av all den kunskap och erfarenheter som ni här sitter på. Jag ser gärna att man lämnar feedback och då framförallt uppläxningar om eventuella fel man gör och tips på bättre lösningar. Man vill alltid lära sig nya saker! Bilens historia Detta är en av Teknikens världs f.d. projektbilar. Det är också den senaste färdiga bilen som spotta
  15. Har du oljekylaren mellan utgången på sumpen och tanken då?
×
×
  • Create New...