Jump to content

Toobb

Forumdeltagare
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Toobb

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Tobias Flmg*rd
  • Ort
    Norrköping
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

545 profile views
  1. Nja inte helt sant. Jag har godkänd dispans 20kW/100kg utan att ha katalysator 🙂 edit: och jag har inte mutat nån eller dragit någon avancerad vals i min ansökan 😆 skrev bara inget om katalysator...
  2. Hej! Det verkar finnas dubblett på forumet eller nått? Vet inte hur jag hamnade där men denna url'en var ju inte helt rätt 😅 https://forumtest.locostsweden.se/index.php Kanske är gamla nyheter och något jag missat...
  3. Hej! Har ni tips på en smidig oljesticka(och rör) som även går att använda i andra bilar än den är avsedd för 😀? Jag har Saab B235 där jag inte riktigt är nöjd med hur oljestickan tätat emot tråget, har någon form av Ford sticka idag. Ni som byggt med Saab motorer, hur har ni löst det? Jättetacksam för all input! MVH Tobias
  4. Kul! 😁 Kommer den komplett med hjulupphängning osv? Vad blir det för spis?
  5. Hej! Jag har en pallvagn/mekvagn som jag behöver bli av med! Oklart vilken maxvikt den klarar men min superseven på ~500kg funkar fint 🙂 Står i vägen så avhämtning så fort som möjligt är önskvärt! Pris: Ge mig ett bud men kanske 500kr? En låda öl? In action!
  6. Hej igen, Har tittat på hur jag kan få dit bältena på min Westfield. Ramen är av ett något äldre snitt (har köpt den begagnad) där bältes rullarna ska sitta bakom bakplåten, likt detta: Kan inte se några direkta fel att göra på detta sätt om jag tolkar SFRO boken rätt ? Alternativet jag funderar på är att göra likt dem nyare ramarna där bältesrullarna sitter vid golvet bakom stolarna mao svetsa dit ett nytt fäste bara. MVH Tobias
  7. Hej! Jag söker 3-punktsbälten passande en Westfield Seiw. Allt av intresse! Med vänlig hälsning, Tobias
  8. Kapar tråden och kastar in ytterligare en bältesfråga! 🙂 Är ett 6-punktsbälte ett godkänt alternativ?
  9. Grym respons! Det tackar jag för! @daromer - har Saab spis i min med 😊 Har varit inne på ett Odyssey 680 / Red Top 20 men det kanske funkar lika bra med ett lämpligt MC batteri?
  10. Denna variant har jag missat! Får bli på det sättet 😄 Fortsätter denna följetång - hur grov ledare brukar det behövas till generatorn? Tyvärr saknar den märkning men har Toyota anslutning om det säger något 🙂
  11. Stort tack för er respons! Kommer justera och kasta upp en ny revision! 🤓 Anledningen till så många relän var att jag gjorde det lätt för mig och enbart drog en PLUS till knapparna brädan och enbart tändtrådar tillbaka till respektive relä. Starten ska dra 210 A och kabeln jag köpt ska enligt ÅF klara 240 A och kabellängden är cirka 1-1,5m. Har lite huvudbry med ovanstående 35mm2 dock. Hur har ni gjort med uppdelningen av "batterikabeln" (i mitt fall 35mm2 från batteriet)? Från huvudbrytaren behöver jag ju gå till - startmotor , generator och till huvudsäkring. Var
  12. Hah nej precis 😁 Programmet jag använder är AutoCAD så med andra ord inget gratisprogram.
  13. Hej, Tänkte snart ge mig på att dra elen på min sjua och skulle vilja be om lite feedback på mitt elschema. 🙂 Har stulit vitt och brett från allt jag kommit över och anpassat det efter de funktioner som jag vill ha. Hur tycker ni det ser ut? Vad ska jag ändra? (Detta är ju en överkurs så det sjunger om det men arbetar med elprojektering så det kändes som ett måste 😆 ) MVH Tobias ÖVERSIKT SÄKRING OCH RELÄ.pdf
×
×
  • Create New...