Jump to content

ypzilon

Forumdeltagare
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Ted Duell
  • Ort
    Göteborg
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. Idag blev min nuvarande hobby-bil helt oväntat såld, det är ju ingen nackdel för ett ev. locost-bygge. =)
  2. Vill tro att denna adapterplattan borde funka: http://www.smt.nu/volvo-240740940-passat-dieselturbodiesel.php Så vitt jag vet så har alla äldre (åtminstonde 1974~2003) 4-cyl "big block" samma håldelning mellan motor & låda. För att längsmontera en tvätställd 1,8t (eller tvärtom) så byter man tråg och pickup till oljepumpen, borde gå att ordna även med äldre motorer. Har iof en 1,8t också, men jag gillar min 2,0. Att jag dessutom har ett mappat MSnS och turbokit till den gör inte saken sämre. =)
  3. Fördelen med "ditt" koncept är att motorn hamnar på rätt ledd (även om det går att lösa den längsmonterad), att jag dessutom redan har rätt vxllåda och drivaxlar gör det inte sämre. Däremot känns kylning och växelreglage lite omständligare (även om du verkar ha löst reglaget bra). Sugen på att göra som Robinryd och inhandla lite läkt och provbygga lite.
  4. Jag har funderat ganska länge på att bygga en locost. Största problemet verkar vara att bestämma sig för vilken väg man ska gå. En VW 2,0 16v står som en stark kandidat i garaget, men resten? Har funderat på 442-ram med växellåda och bakaxel från 940 och spindlar från 140. Men även mittmotor (ungefär som Spyder VX / janne85) med ovan nämda motor och tillhörande växellåda hade varit kul. Så, hur bestämmer man sig? =)
×
×
  • Create New...