Jump to content

ulwe

Forumdeltagare
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

ulwe last won the day on November 16 2017

ulwe had the most liked content!

Community Reputation

7 Neutral

About ulwe

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Ulf Westberg
  • Ort
    Älvängen
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Svetsade klart mittendelen på ramen, innan jag fortsatte med fram o bakdel. På så sätt var ju mitten redan färdigslagen.....
  2. DET vill jag också ha svar på! Har svetsat det mesta, bara rundrören i huvudhöjd återstår. Har diagonalmätt mycket + hjälp med en rundstrålelaser PLL360 som är riktigt bra värde för pengarna. Sen händer det ju grejer när man helsvetsar, hade som mål att svetsa symmetriskt, så det åtminstone blir lika fel både vänster o höger sida.....
  3. ulwe

    P3000E

    Kul att se, följer detta! Hade också en idé om P1800 innan jag tog egen-design-spåret. Kan inget om BMW-axlarna, finns många teorier på nätet om 40/60, 50/50 eller 60/40, själv tycker jag det vore bra med mer än 50% droop så man inte lyfter innerhjulen helt vid kurvtagning, fast kränghämmare tar ju detta oxå. Vad tror du om att bredda karossen i mitten ca 15 cm, och behålla axlarna intakta??
  4. ulwe

    Huvudsäkring?

    Hmm, du borde ha pump och fläkt på varsitt relä, och separat säkring på varje sån större last. Om det redan är så, kan det ju vara en intermittent dålig jord nånstans??
  5. ulwe

    Tube roller.

    Hmm, det kunde man ju gjort! Hittade i morse hur en dyna skall se ut för fyrkantsrör, skall va en upphöjning i mitten på "drivande hjulet" (insidan av böjen) så att det kollapsar lite inåt. Som jag gjort, expanderar röret på insidan o krymper på utsidan. Så insiderollern hade bredden 20.2 från början, efter ett rör är den nu cirka 21 mm. Det gick tungt! Men det är fortfarande fyrkantigt dock.
  6. ulwe

    Tube roller.

    Nu med komforttillbehör, ratt!
  7. ulwe

    Tube roller.

    Planen för denna är bara att få "störtburen" lite längre bort från huvet, så rören följer takformen bättre.
  8. ulwe

    Tube roller.

    Har grejat med en hembyggd tube roller, fick ihop den såpass så man kunde göra ett första test. I Youtubeklippen jag hämtat inspiration från, är detta det första man gör, en ratt för att slippa halvtumshandtaget. Det är dock mer fysiskt än van man ser på youtube, det var svettigt detta!
  9. ulwe

    -- Rox --

    Starkt jobbat! Du var en inspirationskälla när jag började på mitt bygge, har bara hållit på i ett år....
  10. ulwe

    Wingnut

    Fattar vad du menar, såhär blir fördelningen bättre i båda ändar, OCH ger en anledning att ha några lätthål, bara en sån sak!!!
  11. ulwe

    Wingnut

    Menar du vid pilen?
  12. ulwe

    Wingnut

  13. ulwe

    Wingnut

    Det har du ju alldeles rätt i, bra svar.
  14. ulwe

    Wingnut

    Stötdämparfästen, nedre är klart. Men övre? På 7orna lutar dämparen mycke, för att få en kort infästning? För att använda fjäder o dämp bättre, mer vertikalt stående, men uthänget blir cirka 75 mm. Kan man räkna med att sidokrafterna är måttliga, mest drag/tryck? Övre delen blir gjord i vinkeljärn 45x30. Bump/droop är 50/50% nu, har sett diskussioner med 40/60 och 60/40, vet inte vad jag ska tro på!!!! Rött är infästningen på bilderna.
  15. ulwe

    Toyo T1R, R1R och R888

    Bra info!
×