Jump to content

ulwe

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    128
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

ulwe last won the day on January 22

ulwe had the most liked content!

Community Reputation

46 Excellent

About ulwe

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Ulf Westberg
  • Ort
    Älvängen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ulwe

    Gas till MAG

    Va, kostar det så mycket??? Jag har en 5L tub, tror det är mison 18, kostar 700 SEK att byta den och då är var 6:e byte gratis.
  2. ulwe

    Wingnut

    Då har det hänt en del. Först en test med vacuuminjicering med epoxy + kolfiber, gjorde en likadan platta med handupplagd polyester + glasfibermatta. Samma styvhet, men epoxy + kolfiber vägde 40% mindre och var betydligt tunnare. Så för fronten valde jag injiceringspolyester och glasfiber, men använde också upp de 10m2 kolfiber jag köpt. Hexagonerna som syns är Soric distansmaterial. Efter 29 timmar nonstop jobb var den klar, mellan 03.00 och 07.00 letade jag en vacuumläcka, hur jag än gjorde så blev det inte helt tätt. Gick bra ändå, -0.85 bar och fyllde bra, läckan drog inte in luft i fronten. Börjar greja med en stålställning, gångjärn och låspunkter nu. Insåg också att kaross o flipfront är otroligt bulkigt att hantera, byggde en travers. Sedvanlig google-forskning gav bara en vettig träff, Skeppsholmen 1700-tal, ja jag gjorde traversen i trä. Funkar faktiskt, den ska bara ta 50 - 60 kg. Återstår att fixa lyfteriet och eventuella linor att flytta den med så sidförflyttning blir parallell, fast ett kvastskaft funkar tills vidare.
  3. ulwe

    Huvlås Triumph?

    Tpau, håller med, dom skulle jag ta också för utanpåliggande montering. Kruxet är... hur ska jag förklara... handtagsdelen sitter i en försänkning och jag vill ha catchen utanför, och fångas omvänt.
  4. Letar huvlås, svårt att hitta något snyggt och trovärdigt stabilt, vanliga excenterlås kanske? Någon som vet hur Triumph mottagardel ser ut i karossen? Handtagsdelen har rulle och en krok som fälls ut på mitten?
  5. Ja, framförallt kronkursen har varit dålig länge nu. Frakten tar jag med Jetcarrier, funkar bra. Men du gjorde ju en kanondeal där, grattis!
  6. Jag köpte Tilton 75 från Jegs, dom hade en bra "clevis" också, till pedalen, vettiga priser.
  7. ulwe

    Wingnut

    Tack! Efter fräsning så behövs handputs, och det är mycket enklare att putsa / rikta på en konkav form. Om jag använt dyrt formbygge material så är det ett gångbart alternativ att göra formen direkt, men den XPS jag använt är 200 kg/m3, billigt men lätt att putsa för mycket. Små radier som i negativa formen är utvändiga går jättebra att snygga till, och de radier som sen är utvändiga på färdig detalj likalunda. Men kommer nog att prova att fräsa negativet direkt, t.ex. utsida eller insida dörr, har några skivor med 500 kg/m3 liggande.
  8. Det ser ut som du mäter in pinjongvinkel, bra i så fall. Motor/vxllåda o pinjong ska vara parallella, men inte nödvändigtvis i linje. Lite vinkel ska tydligen vara bra för minskat slitage, våra bilar är ju inga långmilare så man märker nog ingen skillnad iofs...
  9. Jeeezus, det är långt in i torpedväggen, det. Utnyttja det som en feature a la Bugatti 35, fäll in fördelaren i instrumentbrädan så kan man ändra tändförställningen on the fly!! Övre röret vid framvagnen verkar stoppa urmontering också? Kämpa på!
  10. ulwe

    Wingnut

    Ja, om jag går kolfibervägen på fronten, så skulle man ju lägga distansmaterial för att hjälpa upp det. Kolfibern har ju en chans att va stark nog runt gångjärnspunkterna med mer lokala stålförstärkningar. Då blir det ju MYCKET lättare. Caddandet sker i PTC Wildfire2.
  11. ulwe

    Wingnut

    Alu är attraktivt men har ingen TIG, eller TIG-kunskap.
  12. ulwe

    Wingnut

    Nån sorts stödstruktur behövs nog under flipfronten, det är över 2 meter mellan gångjärnen nere i framkant och lås / styrpinnar bak. Även support så inte mitten på huven sjunker ihop en varm sommardag. Båda bilderna har 15x15x1.5 rör, den ena väger 9 kg, den andra 12 kg. Rostfritt är ju rätt för inplastning, men skulle väl kunna räcka med rostskyddsfärg på vanliga rör?
  13. ulwe

    Wingnut

    Bara 3 månader att göra formarna till fronten, det går bra nu. Tog loss dom ikväll, enkelt, enda överraskningen var de mängder statisk elektricitet som uppstår när dom släpper.
  14. ulwe

    Wingnut

    Fram är det BMW E32/E34 och bak blir det nog till slut nån Biltemalampa, skaffade LEDlampor från Strands men är tveksam om dom verkligen blir snygga, nr 800959 / 800960.
×
×
  • Create New...