Jump to content

ulwe

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    148
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

ulwe last won the day on January 22 2020

ulwe had the most liked content!

Community Reputation

61 Excellent

About ulwe

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Ulf Westberg
  • Ort
    Älvängen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ulwe

    Wingnut

    Julledighet är bra, har ägnat den åt att få färg på "störtbågen" och karossfäste baktill, båda är nu fastplastade. Så nu var det dags att få fronten inprovad och fortsätta med den stödstrukturen under. Passningen så här långt är över förväntan, iom att karossen är handupplagd med huggen matta och fronten har glasfiberväv/kolfiberväv som är injicerad. Längd, bredd och linjer vid hjulhus matchar!
  2. Hej, ser bra ut! Hur gör du, tjocklek på plåt, kvalité, plast/gummihammare? Värme vid rundbockningen? Såg på TV:n hur Caterham-folket tog på tvål på plåten. värmde tills tvålen ändrade färg innan dom knackade runt den snabbt.
  3. ulwe

    Wingnut

    Dörrlås, har trimmat ner originalets 5 funktioner till 1, öppna inifrån, nu får det plats med några mm marginal. Tänker ha door poppers och fjärr för att komma in.
  4. ulwe

    Wingnut

    Då är kylarfästen klara, och intrimning av plasten börjar bli klart.
  5. Plockar upp denna gamla tråd, någon som använt balkskruv? Fattar inte om det blir en M-gänga av den??? Börjar nog med att prova Biltemas lilla variant ändå, nackdelen med den är ytbehandlingen, inomhusbruk.....
  6. Oj, dom hade, bra! Lycka till. Jag räknar med att få byta fjädrar 2 - 3 gånger, men det är långt dit, ha ha. Med den farten du håller är du nog snart där.
  7. Stötdämpare, köpte via Libell AB, Protech. Fördelen är att du kan välja travel, fjäder, och justerbar dämpning. Byter man fjäder så är det bra att kunna ändra dämpningen, det hänger ihop..... Jag kunde välja bulthål diameter, men om dom har upp till 18 mm??? Det är grovt! Men ditt färdiga kit ser ju attraktivt ut, dom korta kommer att kunna ta vinkeländring väl? Toppskruven tillåter nog det.
  8. ulwe

    Wingnut

    Då är fläktkåpan ur formen, blev rätt bra, blir bättre med epoxispackel på kanterna. Riktigt lätt och mycket styvare än jag kunde tro, är gjord med epoxi och 2 sorters glasfiberväv och några inlägg av distansmaterial.
  9. Hittade det i boken, 450 mm från höftkulan!! eller 520 mm från dynan för 4/5/6 punkts bälte.
  10. Lättvikt!! Jag hamnade på 236 kg, fast det är med rör i taket och en motorrums-brace. Hur är din vridstyvhet? Jag nådde 8000 N/grad med kupen klädd i 1 mm aluplåt.
  11. Det där behöver jag också kolla på, har hela tiden tänkt att övre fästet ska vara utåt. Blir ju betydligt mera clean så där! Hur med höjden på övre fästet, i nivå med axel / nacke??
  12. På 90-talet byggde jag cobra med Jaguar fram o bak, har för mig att jag flyttade in bärarmarna fram totalt 220 mm och använde Image splitfälgar, 15" med 3" utåt och 5" inåt. Såg vettigt ut men har ingen koll på vad styrradien egentligen blev..... Kuggstång från Fiat Uno som kortades 75 mm. Corvette är nog ett bättre, modernare alternativ, ja.
  13. ulwe

    Wingnut

    9 glasfiberdelar trimmade och klara, 8 formar väntar på att plastas i helgen plus en eftersläntrande fläktkåpa som måste ha tvådelad negativform tyvärr. Fast fördel då att gelcoaten hamnar på synliga ytan i slutändan. Medan färgen torkar så var jag inne på Grabcad och tog hem ett litet turboaggregat, måste tänka på nåt annat i det här glasfibermaratonet 🤣
  14. Tänk på att kolla vad generatorn levererar på "tomgång", ofta säger databladen bara toppeffekten vid maxvarv. Man vill inte se laddlampan börja blinka en varm sommardag i en 2-timmars kö.
  15. ulwe

    Wingnut

    Mer formar på gång, nu är det främre hjulhus och kanal till kylaren. Fläktkåpa när fläkten väl anlänt, Spal 16", 28A. Kylaren blev en Mishimoto till Toyota Supra. Luftburksformen är ett test, om det går att spetta ur skummet utan att slå sönder glasfibern. Aceton eller bensin funkar nog också, men söligt? Tänker dra packtape runt den så man kan se tydligt var gränsen går, ha ha. Har irriterat mig på penselränder när formarna grundas o lackas, skaffade en elektrisk spruta i veckan, resultatet blir faktiskt vettigt för hur jag använder det här, behöver bara en någorlunda yta som går at
×
×
  • Create New...