Jump to content

ulwe

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

ulwe last won the day on January 15

ulwe had the most liked content!

Community Reputation

12 Good

About ulwe

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Ulf Westberg
  • Ort
    Älvängen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ser riktigt bra ut det där, lägger den i planeringsmappen. Hur tjockt skikt lägger man? Rinner det eller tixotropt?
  2. ulwe

    Toppar 5.0 HO

    Om det fortfarande är aktuellt, har 2 toppar från en 94-95 cratemotor (225 hkr) liggande + rullkammen.
  3. ulwe

    Wingnut

    Och så blev pedalerna, gott att den delen är klar nu. Kompletterat med pedalgummin från Audi A2/A3.
  4. Såg den igår under "rekommenderat" på Youtube, kul bygge som tagit tid (känner igen mig!)
  5. ulwe

    Wingnut

    Länk till en sjua med 1UZFE-drivning, super8! https://www.youtube.com/watch?v=LtEn7rdqLTs
  6. ulwe

    Wingnut

    Dags att uppdatera, pedalställ på gång. Tilton 75 till kopplingen, original Lexus till broms. Skaffade rodlänkar, stoppringar, cylindriska bultar från Wiberger igår, hade bronslager och FL204 lager sen tidigare.
  7. ulwe

    Wingnut

    .... och några cad-bilder.....
  8. ulwe

    Wingnut

    Nu har det sista (?) ramröret satts på plats, julhelgen ägnades åt rundrörskrökning för att få dit ovandelen av kupe´n. Såå nöjd, dags att gå tillbaka till pedaler och placeringarna där.
  9. Ett hörn? Hemma här skulle den ta upp 2 hörn + långsida + gavel!!!
  10. Kapade nosen och punktade fast röret, nu sprack det redan vid 20 - 25 grader. Kan också bero på att det mesta i fixturen är krokigt nu, men det är dags att tänka om. Det blir raka rör nu, så jag kommer framåt. Men, det var ändå kul att prova detta.
  11. Ja, har inte plats i svarven att göra en större dyna än 125 mm ämne... Tack för alla tipsen! Har funderat på att bygga på med svets i gröna området, för att minska utrymmet för rynkorna. Vad tror du om det? Måste vara slätt men enkelt att kolla med en rörstump. Sista utvägen för fasthållningen är att sätta några svetsar på rör/hållare.
  12. Är på väg att kasta in handduken nu. Inser att alla de delar proffsen använder i sina maskiner har berättigande..... Hansol, trubbade ner dornen litegrann och backade den några mm, tar bort mer på nosen i morrn. Gjorde en ny delbar rörhållare, körnade inuti för mer grepp och en spännring före den för mer fasthållning. Det började glida när vecket kom på insidan. Resultat på bilderna, man kanske ska se det positivt att jag gör en 90 graders rörböj med 0 radie invändigt?? 🤣
  13. ulwe

    500 Maxi

    Nu ser jag också! Fränt! Har du låtit motorn bli genomvarm när du provar varvräknaren? Låter som "hunting idle", ECU:n är från hojen eller eftermarknad? Är nån sensor inte inkopplad? Tomgång är det svåraste att justera in, regleringen har inget motstånd att jobba mot. När jag hade Haltech på förra bilen, kunde man se på datorn att den räknade hemmasignalen rätt, hade 60-2 tandhjul så ECU:n visade 57 117 57 117 när allt var OK. Hallgivare är alltid bättre än induktiva givare, viktigt med rätt avstånd/luftgap på induktiva givare.
  14. Kuldorn, min våta dröm, visste inte att dom heter så, mandrel javisst men kuldorn, med det som sökord hittade jag Herber med en bra fel-guide. Dagens försök resulterade i detta, megaflopp . Dornen låste sig inuti röret trots massor av vaseline, yttre stödskenan fick därmed för högt tryck, så det blev veck på insidan och till slut sprack det på utsidan. Planen är nu att göra en ny fast hållare och urtag för den nya på ett nytt ställe på trissan. Inser också att om jag slipade fram formen på dornen skulle det bli bättre, så den verkligen ser ut som en sked och inte spetsig, som svarven ger.......
  15. ulwe

    500 Maxi

    Gott ljud! Skulle det va bild också, ser inget.....
×
×
  • Create New...