Jump to content

ulwe

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    133
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

ulwe last won the day on January 22

ulwe had the most liked content!

Community Reputation

47 Excellent

About ulwe

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Ulf Westberg
  • Ort
    Älvängen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Platsen var begränsad, så 4 till 1 alldeles för korta, med 40% skillnad i längd ihop i en kort kollektor ( i tändföljd efter varandra) med fjäderbelastad koppling. 4 liter tom plåtburk 1.5 eller 2 mm plåt kommer inte ihåg.... lindad med ett ark supervärmebeständig matta, till V-bandsklämma ut i sidepipsen. Hemmagjorda sidepipes förresten, 2.5 tum perfrör och 4 tum rör utvändigt, ett lager rostfri ull närmast perfröret o ett lager mineralull. Hittar inga bilder på just burken, sorry.
  2. Besiktade cobra med sidepipes för länge sen, kom precis under nivån. Men motorvägsfart krävde hjälm eller hörselkåpor. Till slut tog jag tag i det och byggde två resonatorboxar innanför karossen, 4 liter i varje. Funkar så att pulserna får en chans att "svälla upp" så när dom går vidare till piporna har dom en chans att fungera som just ljuddämpare med ett jämnt flöde. Motorn var på 5 liter, V8.
  3. ulwe

    Wingnut

    Då är traversen använd, gjorde en lättvikts hissanordning och två taljor från Biltema bidrog med löphjul till trissorna. Skoj att äntligen ha karossen i position på ramen! Påbörjat formar till bakre hjulhus, testar att göra negativ direkt, finishen är inte så noga på dom.... Någon i närheten som har rör liggande, di 8 Dy 14? Skulle behöva en meter, handlarna är stängda fram till augusti.
  4. Nej, hittar inte vad jag använde för nåt. Bara att det var en Sikaflex mellan kaross och ram, för tätning. Förresten otroligt att gratishemsidan jag gjorde 1996 fortfarande lever, mer reklam nu men ändå: http://www.angelfire.com/scifi/ulfcobra/
  5. Använde liknande sån body i hjulhusen, funkade utan anmärkning i 1500 mil. Anledningen att ha det är mera att skydda lacken på insidan, så den inte punkteras och låter polyestern ta upp vatten.
  6. ulwe

    Gas till MAG

    Va, kostar det så mycket??? Jag har en 5L tub, tror det är mison 18, kostar 700 SEK att byta den och då är var 6:e byte gratis.
  7. ulwe

    Wingnut

    Då har det hänt en del. Först en test med vacuuminjicering med epoxy + kolfiber, gjorde en likadan platta med handupplagd polyester + glasfibermatta. Samma styvhet, men epoxy + kolfiber vägde 40% mindre och var betydligt tunnare. Så för fronten valde jag injiceringspolyester och glasfiber, men använde också upp de 10m2 kolfiber jag köpt. Hexagonerna som syns är Soric distansmaterial. Efter 29 timmar nonstop jobb var den klar, mellan 03.00 och 07.00 letade jag en vacuumläcka, hur jag än gjorde så blev det inte helt tätt. Gick bra ändå, -0.85 bar och fyllde bra, läckan drog inte in luft i f
  8. Tpau, håller med, dom skulle jag ta också för utanpåliggande montering. Kruxet är... hur ska jag förklara... handtagsdelen sitter i en försänkning och jag vill ha catchen utanför, och fångas omvänt.
  9. Letar huvlås, svårt att hitta något snyggt och trovärdigt stabilt, vanliga excenterlås kanske? Någon som vet hur Triumph mottagardel ser ut i karossen? Handtagsdelen har rulle och en krok som fälls ut på mitten?
  10. Ja, framförallt kronkursen har varit dålig länge nu. Frakten tar jag med Jetcarrier, funkar bra. Men du gjorde ju en kanondeal där, grattis!
  11. Jag köpte Tilton 75 från Jegs, dom hade en bra "clevis" också, till pedalen, vettiga priser.
  12. ulwe

    Wingnut

    Tack! Efter fräsning så behövs handputs, och det är mycket enklare att putsa / rikta på en konkav form. Om jag använt dyrt formbygge material så är det ett gångbart alternativ att göra formen direkt, men den XPS jag använt är 200 kg/m3, billigt men lätt att putsa för mycket. Små radier som i negativa formen är utvändiga går jättebra att snygga till, och de radier som sen är utvändiga på färdig detalj likalunda. Men kommer nog att prova att fräsa negativet direkt, t.ex. utsida eller insida dörr, har några skivor med 500 kg/m3 liggande.
  13. Det ser ut som du mäter in pinjongvinkel, bra i så fall. Motor/vxllåda o pinjong ska vara parallella, men inte nödvändigtvis i linje. Lite vinkel ska tydligen vara bra för minskat slitage, våra bilar är ju inga långmilare så man märker nog ingen skillnad iofs...
  14. Jeeezus, det är långt in i torpedväggen, det. Utnyttja det som en feature a la Bugatti 35, fäll in fördelaren i instrumentbrädan så kan man ändra tändförställningen on the fly!! Övre röret vid framvagnen verkar stoppa urmontering också? Kämpa på!
×
×
  • Create New...