Jump to content

ModeenF

Forumdeltagare
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Modéen
  • Ort
    Västerhaninge
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har börjat inse det mer och mer. Planen var väl att kolla här där jag bor om det finns några duktiga svetsare och lämna in delar att svatsas. Kan säkert lära mig svetsa men har lite för höga krav på arbetet :D Tack för tipset om böjarna.
  2. Men dina bilder kan man ju inte titta på.. de ser ju bra ut :) Men just ja grenröret går ju till turbon :) sedan är det "bara" ett rör som går från turbon :)
  3. Men vill eg ha SAAB :). Kanske lättare om man bara fixar så elen fungerar till motorn :) En fråga för er med SAAB motorer (eller andra som inte har FORD) Har ni svetsat delen efter turbon själva eller finns det något företag man kan köpa den delen av? Jag har inte riktigt plats att ha en svets eller tid att lära mig svetsa också :)
  4. Jag har undersökt det lite och svänger där :) kollade I WIS / EPS på vilka delar som finns. En helt annan fråga. Om jag reggar min bil med en motor, kan jag byta till en helt annan motor med samma styrka utan större krångel från myndigheterna? Jag har undersökt detta med saab och det kan vara så att det blir lite svårare än jag klarar av nu. Väljer jag en ford motor har westfield nästan alla delarna och allt är anpassat :)
  5. Hej Nu har jag kommit så långt i mitt planerande att det är dax att ställa lite frågor :) Jag kanske är lite konstig men jag ser mer fram mot byggandet än att den ska bli klar. Men jag har nog 2-3 år innan jag kan beställa ett kit så jag hinner planera och i ett första steg funderar jag på att köpa motor som jag renoverar. När det kommer till vilken typ av kit så verkar Westfiled ha minst strul och minst svetsning (kan inget sånt). B204E verkar vara en motor man lätt kan få upp i 200hp utan större problem men reggas på 150 (eller om det var 154) Så långt har jag noterat att motorfästen måste man svetsa och sedan har många plockat ett annat insug och svetsat om dem. Jag tror att man brukar ha Golf eller Sierra, Escort MK2 bromsar eller liknande, har inte full koll på detta och det är där jag just nu funderar över hur man bäst gör. Då jag vill ha en bil jag kan köra även när det är regnigt, kallt, kanske bara +5 så vill jag ha lite förkortningar på bilen ;), typ ABS, TCS och vad nu mer SAAB hade. (kanske för att det låter coolt också) Så vilka saabr hade vad? såg att SAAB 9-5 från 2002 fick den ESP(Electronic Stability Program), antispinn, antisladd som tillval men då var det B2x5. Jag hade tänkt mig en 9-3 mellan 94-00 (verkar vara sista B2x4) som också har B204E . Har även planer på att plocka en SID också :D Vi börjar så, har fler frågor men kan kolla om det ens är gör bart :). Kanske ska ställa de specifika saab frågorna på SAAB forumet också. //Fredrik
×
×
  • Create New...