Jump to content

stuff

Forumdeltagare
  • Content Count

    141
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

stuff last won the day on October 19 2017

stuff had the most liked content!

Community Reputation

13 Good

About stuff

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Christoffer Persson
  • Ort
    Gävle
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Är det inte mer praktiskt med en 2- eller 4-pelarlyft då? Inte så flyttbart kanske men om bilen mest ska stå upphissad till taket så får du ju ändå inget användbart utrymme under bilen om du har en saxlyft.
  2. Inte nödvändigtvis. Visst, ska man gasa på bana eller busköra på slingriga vägar och tänker sig scenariot att man ska rulla hela bilden, ja då känns det ju tryggare med bur. Ska man däremot bara ta en lugn tur ner till kiosken, utan hjälm och får en liten kyss av Agda som inte höll avstånd eller missade högerregeln så kan du faktiskt krossa skallen mot ett illa placerat bur-rör. Så helt självklart är det inte. Åtminstone när det handlar om gatregistrerade bilar där man ibland åker utan hjälm och med vanligt 3-punktsbälte.
  3. Tack för svar. Då hinner man ju med lite shopping under hösten
  4. Lånar den här tråden. Någon som har handlat från England nyligen och har koll på hur det ligger till i nuläget? Kan man fortfarande shoppa på som tidigare med "EU-vilkor" eller har det hunnit ske någon förändring där mer tullar o liknande?
  5. Borde fungera fint med nålprägling. Jag körde en manuell variant där jag skrev ut numret i typsnittet dot matrix och handknackade sedan varje punkt med en körnare. Helt ok med min sfro-besiktningsman. Besiktningsmannen ville gärna att jag satte chassinumret på två olika ställen på ramen. Ena stället skulle gärna vara dolt i normalfallet så att man måste demontera någon del för att se det. T.ex en märkning i motorrummet och en märkning som döljs av tanken. Detta med tanke på ev stöld där bovarna försöker slipa bort numret
  6. Har fortfarande orginalinsuget med orginal förgasare och orginal anslutningar så vet inte om jag kan hjälpa dig så mycket där. Om ingen annan här har koll på gängorna i misab-insuget så får du tyvärr riskera att det slabbar lite vatten och plocka ur pluggen/bulten och mäta
  7. Vattnet kommer ut ur blocket mitt emellan insugskanal 2 och 3 så det skulle kunna vara den stora bulten precis nedanför texten 2990 OM ditt insug har kanal där. Jag drog slang bakåt därifrån. Rundande baksidan på blocket och sedan under avgasgrenröret ner till vattenpumpen. Mitt bakom blocket satte jag ett T-stycket där jag anslöt en slang till expansionskärl som placerades på torpedväggen.
  8. Har du satt dit bältesfästena på bågen ännu? Vill bara tipsa om att dubbelkolla höjdläget på det fästet innan du svetsar fast det. Där bör du sätta dig på plats och med rätt stol och jämföra mot höjden på din axel. Lätt att det hamnar för lågt ner annars så att bältet lutar tvärt nedåt/bakåt bakom axlarna. I mitt fall med stoppad stol på skenor och med relativt lång överkropp så fick fästet hamna på ute på huvudbågen och typ 10 cm högre än din punkt B. Jag lät tillverka en gängad hylsa likt den på din bild som svetsades in i ett hål i bågen. Coolt med 3d-printade detaljer. Har du andra de
  9. Finns mycket smått å gott där. Övre och undre spindelled, bussningar till länkarmar, bränslepump, bränslefiter, btr, tanklock, huvlås. Mätare till instrumentpanelen eller nån digital dash. Bakljus med hållare (var noga med e-märkning bara). Finns också färdiga undre länkarmar beroende på hur mycket du vill "gena" Willwood-bromsar om man vill biffa upp bromsarna
  10. Ang kardanfångare så kan jag tipsa om en lösning som jag själv valde. Jag körde på denna enkla produkt (som iofs inte är särskilt svår att göra en egen variant på). https://danstengineering.co.uk/index.php?route=product/product&search=prop&product_id=836 Svetsade dit ett par extra vertikala rör på ett par väl valda ställen i kardantunneln där jag sedan monterade dessa med genomgående bult. Gillade denna lösning som blir väldigt tight och enkelt demonterbar om kardanen behöver plockas ur
  11. stuff

    El konverterad cross

    När jag ser formen på elmotorn och batteripacken så slås jag av idén att ta en glidare och placera dessa i en V-konfiguration som en flört till den ursprungliga v-twinen. Hade sett coolt ut. Edit: Andra har såklart redan tänkt tanken 🙂https://newatlas.com/juicer-old-timey-electric-bicycles/21045/#gallery
  12. Från insuget valde jag att gå bakåt med en slang, runda motorn och ner under grenröret och in i vattenpumpen. Mitt bakom motorn satte jag ett T-kors där jag kopplade in expansionskärlets nedre anslutning. Expansionskärlets lilla anslutning kopplade jag till högsta punkt på kylaren (där jag hade ett uttag). Expansionskärlet satte jag där bakom motorn vid torpeden. Har aldrig överhettat hemma där den står på pallbockarna iaf 😆
  13. Coola kit. Den där ferarri replican var fin men jag gillade också den där mx250c coupen som byggs på miata. http://www.tributeautomotive.co.uk/mx250.html
  14. Snyggt! Var hittade du U-profilen att snygga upp kanten med? Den verkar mindre och smidigare än de "vanliga" som man klämmer dit
  15. Fick du inte med någon manual till kinamätaren? Borde finnas en beskrivning eller kopplingsschema där som talar om vad den vill ha på de tre ingångarna. Får jag gissa vilt så är det: Signal Jord +12v (till mätarens belysning)
×
×
  • Create New...