Jump to content

fritzhugo

Forumdeltagare
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

fritzhugo last won the day on October 26 2015

fritzhugo had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutral

About fritzhugo

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    jonas
  • Ort
    surahammar
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Fast min kaross är ju breddad precis framför bakhjulen, så det är en Pagano. Sen har ju karossen förlängts av undertecknad i lodrät riktning, men det är ju en annan femma Jonas.
  2. Pagano heter tillverkaren nuförtiden, som använder Ockelbo-Lundgrens formar. Ferrari eftersom avgjutningen avser en Ferrari. Rubriken. om du har läst den, är helt sonika Ockelbo- Ferrari.
  3. Hej! Kommer inte ihåg vad det är för fälgar. Är dock inköpta hos Däckgrossisten med artnr 8950, a´2006. J.
  4. Bif. några bilder. Det går att köra väldigt fort i kurvorna.... Med vänlig hälsning. J.
  5. Ockelbo Ferrarin reg.bes. av Carspect i veckan med godkänt resultat. I stort sett allting har gått smidigt och smärtfritt. Det enda som jag har upplevt som bökigt har varit blinkers. Undrar hur mkt. tid jag har lagt på dessa. Jonas.
  6. Har nyligen varit på slutbesiktning samt bullerprov, hos SFRO, med skapligt resultat. Några anmärkningar, såsom blinkerslampa, nedhängande parkeringsbromskabel samt för få backspeglar. Som jag förstår det återstår, förutom att fixa anmärkningarna, att åka och göra en reg. besiktning. Hela regelverket har hittills varit väldigt obyråkratiskt.
  7. Tjänstevikten uppskattas till ca 900kg. Få se var jag hamnar så småningom.
  8. Lite kort information om mitt projekt, lyder som följer: Pagano kaross dvs, avgjutning av en äkta Ferrari Mondial 1955. Framvagnen kommer från Opel Ascona B, vilket innebär dubbla A-armar, kuggstångsstyrning samt skivbromsar. Bakvagn kommer från BMW 325i E30, vilket betyder att den är "delad" samt har skivbromsar. Även motor kommer från ovan nämnd donatorbil, och det ger 2,5l a´6cyl på 170hk. Ramen har jag byggt själv av, i huvudsak, 30x30x2 fyrkantrör. Tonvikten ligger på hög vridstyvhet. Den ska besiktas av SFRO och SBP, för att kunna framföras på det element där den hör hemma. Det innebär givetvis bankörning. Resan påbörjades redan 2005, men har i perioder stått stilla pga grava hälsoproblem. Hoppas att kunna köra, olackerat, under sommaren 2016.
  9. Hej! Bifogar länk till första provturen av mitt bygge, som tagit alldeles för lång tid. https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=83l5E5oyKEU Med vänlig hälsning. Jonas
  10. Opel Ascona B framvagn. Det innebär dubbla A-armar, kuggstångsstyrning samt skivbromsar. Pris 2000sek. T. 0730793319 herrmanjonas@hotmail.com Finns i Surahammar
  11. 1994. 17540mil. sista bes. hade fina avgasvärden. har kört med bilen och den funkade mekaniskt perfekt. 286hk, ser likadan ut som 3,0l v8:an. kompl. med kardan, kylare, uppmärkt elsysem, vxl spak, mätarhus, rattstång, pedalställ, styrdon, generator, startmotor, samt elschema pris 16000sek. 0730793319 herrmanjonas@hotmail.com
  12. Fyrkantrör 30x30x2mm 12x6m SIS 2395 säljes materialspecifikation medföljer Jag kan kapa upp i 3m längder om så önskas finns i surahammar pris:3500sek t.0730793319
×
×
  • Create New...