Jump to content

JanneW

Forumdeltagare
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About JanneW

  • Rank
    Newbie

Contact Methods

  • Website URL
    www.pagano.se

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Pagano.se
  • Interests
    Håller liv i Ockelbo Ferrari konceptet med en rörram för Alfa Romeo mekanik
    Har tävlat med den 2003 till 2007 i Road Sport. Klassmästare 2005 i klass C med en lowcost som närmaste konkurent.
    Numera långturer i europa. Senast som påhäng i Mille Miglia 2018

Profile Fields

  • Namn
    Janne Warg, Pagano Sports Cars
  • Ort
    Båstad
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

863 profile views
  1. Kul och grattis att du fått den klar så långt. Återkom gärna med bilder på lackad bil
  2. Hej Jag kamn kanske bringa lite klarhet i detta. Jonas har köpt karossen av mig och det är en Pagano 1 kaross som levererades. Den skiljer sig mycket riktigt från Erik Lundgrens gjutning med breddningar av bakre hjulhusen som gjordes av Uno Skoog. Från det att jag tog över formen har fler små justeringar gjorts som t.ex. bulan för instrumenten. Numer finns även en Pagano 2 kaross med annan nos... Bilden visar vi kaross = Original Ockelbo, blå kaross = Pagano 2 och röd bil = Pagano 1
  3. Hej Leif Har du sålt karossen? Jag har ram och andra delar till den. Karossen du har är inte gjord av mig men jag kan anpassa den till en ram från mig. Se pagano.se
  4. Vad jag hört skall den vara i trafik sedan i våras. Vi träffades tyvärr inte i somras. Jag försökte få med mig senior till Frankrike då vi tog en tur till Le Mans Classic men det passade inte. /JW
  5. Hej Detta är Hellströms bil. Den byggde Uno åt sig själv men såldes efter hans bortgång och nu finns den i Helsingborg. Ibland i garaget i Malmö där sonen har en hel arsenal Alfor. Den här bilen är tagen ännu ett par snäpp närmare förebilden. Nackfenan, bakluckan och tanklocket sitter rätt om än spegelvänt mot förebilden. De har specialbeställt mätare till bilen som ser mycket bra ut. /JW
  6. Jag har inte koll på alla gamla Ockelbo bilar även om jag önskade att jag hade det. Man är lite osäker på hur många det finns. jag gissar att det gjort något mellan 40 till 60 stycken. Uno gjorde ca 15 st inkl. Hult II. Priser hittar du på http://www.pagano.se/pdf/Prislista.pdf /JW
  7. Ja, det beror på vad man räknar som Pagano. Några är byggda med Ockelbo kaross, dvs föregångarens men med Pagano ram. Av dessa finns en mkt fin i Sunne och en som skall igång. Sedan finns det andra som bara tagit kaross och monterat på annat underrede, en med helt eget koncept i Täby, en i Linköpingstrakten med Lotus Eclat underrede. Sedan finns det de som har både ram & kaross från Pagano och här finns en i Helsingborg förutom min reggade & klara och en handfull i skruvartagen. Sedan finns det ju Ockelbo(1956 - 1970) bilar och sådan med pre-Paganokaross (1985-2002) från tiden då U
  8. Hej Ny på forumet och ombedd av någon. Kanske kan det vara intressant att få lite info om vad det finns mer än 7or. Själv stod jag i begrepp att bygga något för en massa år sedan och det var på den tiden all byggde Cobror. Alfa biten som jag redan var spanade man efter något som mer åt det Italienska hållet. Alforna har ju underbar mekanik och förpackningarna är ju utmärkta till en början. Som donatorer är de fortfarande utmärkta, ypperlig mekanik till ringa kostnad. Jag gör en lång historia kort. Jag sprang på en Ockelbokaross och kollade lite på måtten och insåg att det inte vore helt om
×
×
  • Create New...