Jump to content

Johan Lekås

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    62
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Johan Lekås

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Johan Lekås
  • Ort
    Sollentuna
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Compomotive CXR. (https://www.comp.co.uk/wheels/wheels.asp?section=cxr-20-13) 6 x 13", 4.5 kg 7 x 13", 4.85 kg 8 x 13", 5 kg 7 x 15", 6.7 kg Ett Nankang AR-1 205/60-13 verkar väga lika mycket som ett 205/50-15 om man ska tro dessa sidor: https://performancem.co.uk/choose-your-car/bmw/3-series/f30-f31-f34-f35-2011-to-present/205-60r13-90v-nankang-ar-1-100tw-xl-motorsport-tyres-road-legal-sold-individually/ https://performancem.co.uk/choose-your-car/bmw/3-series/f30-f31-f34-f35-2011-to-present/205-50zr15-89w-nankang-ar-1-100tw-xl-motorsport-tyres-road-le
  2. http://www.firmalarsdavidsson.se (Enköping) gjorde ny drivaxlar till min bil för ett par år se'n. Standardpriset då var 2500+moms per styck (Mina var så klena så jag fick dem för 2000+moms styck...)
  3. Jag är intresserad. Ser ut som måtten på panelen är 14x75 mm, stämmer det?
  4. Jag har köpt polskydd härifrån https://www.oie.se/Produkter/pol-och-kabelskydd-1000193520 men är intresserad av tips på andra varianter också
  5. Jag köpte en Bosch 0 580 464 038 Finns här för ca 800kr: https://m.bildelaronline24.se/bosch/1156474?&gadw=1&gclid=EAIaIQobChMIqqr7iu6C4wIVE6aaCh1JpwdTEAAYASAAEgL4z_D_BwE&gclsrc=aw.ds Enligt Bosch lista nedan har den samma prestanda som 0 580 464 044 https://emea.resource.bosch.com/AA/internet/enfinity/img/products/0580254013SI0000COB9MM.pdf Använder den bara som matarpump till catchtanken men då är ljudvolymen ok
  6. Hej! Jag kör med ett Biltema LiFePo4 batteri art nr 80-176 till min backväxel. Det ska ge max 290A och ca 90A under 5 sek (se databladet nedan). Kostar 1200 kr och väger ca 1kg. Det batteriet är isolerat från resten av bilens elsystem som har ett eget batteri. Laddning ska bli via "dual battery relay" som jag skrev i tråden nedan https://www.biltema.se/BiltemaDocuments/TechnicalDataSheets/80176_TDS.pdf
  7. Den här tråden kan vara läsvärd: Här finns en del intressanta delar till konkurrenskraftiga priser: http://berrisford.co.uk/index.php/parts-components.html (Har inte handlat där själv dock)
  8. Tack Mer "funkar" än "funkar bra" skulle jag säga! Kräver en borrmaskin som orkar bra på låga varv. Sen får man jobba en del med filen iallafall. Rör-notcher är säkert bättre Fjädringen funkar. 1 sek från varvrekordet på Challengbanan på Lunda är ok. Men det återstår mycket testning på bana i högre hastighet för hjulvinklar och över/understyrning Min ambitionsnivå är "5-meterslack", så det är inte så slätt. Men det går att göra lätt och starkt
  9. Finns lite bilder på sidan 23 i min byggtråd på rejsa https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32171&postdays=0&postorder=asc&start=46 Kan väl lägga till att om jag skulle ändra något så skulle jag växla ner den lite till så den blir starkare
  10. Jag har elback på min kedjedrivna bil. Köpte en lösning liknande den från abperformance härifrån http://www.lynxae.co.uk/Products-Bikesports.htm 1kW Denso-motor med intern utväxling. Finns datablad på dem här http://www.wosperformance.co.uk/products/starter-motors/starter-performance/1-0kw-denso-performance/ Utväxlingen är 9 kugg på startmotorn 26 kugg på "startmotorkransen" 17 och 46 kugg på kedjedrivningen till bakhjulen Så totalt (9*17)/(26*46) = 1/7.8 Hjulen är 13" med 205/60. Använder inte den elektriska solenoiden för av/på utan har gjort en mekan
  11. Har köpt Jagwire https://jagwire.com/products/diy-cable-kits Ger bra kvalitetsintryck och glider lätt o fint. Köpt detta kit (https://jagwire.com/products/diy-cable-kits/universal-sport-xl-brake-kit) på ebay eftersom jag behövde en riktigt lång vajer, men det finns många varianter. Olika ändar beroende på om det är broms eller växel, vissa har kit har olika i de två ändarna på vajern så man kan klippa bort den man inte vill ha
  12. När jag reg’ade min bil (på carspect)frågade jag om besiktningsbefrielse, och han sa att de olika organisationerna hade olika inställning. Carspect hade bestämt sig för att följa texten (som nämns ovan) bokstavligt tills det kom andra riktlinjer. Vissa andra organisationer gick tydligen mer på vad som kommit upp i diskussioner o d med Transportstyrelsen, så det varierar nog en hel del.
  13. Imponerande! Snygga lösningar och hög ambitionsnivå 👍
×
×
  • Create New...