Bullerprovet görs i 50 km/h och att pumpa däcken extra gör ingen större skillnad på vägljudet. Info från min bullerprovare i Malmö.
När jag bullerprovade var där ett gäng Harleys som lät som fismoppar, misstände och var knappt körbara så illa som de gick. Allt får ett löjets skimmer över sig när man står och kasserar in tusenlapp efter tusenlapp för något som ju bara är ett spel för gallerierna i många fall.
Hela byråkratin att få igenom ett bygge har tagit sådana proportioner att man snart får lust att skita i det och köra obesiktigat. Massor av av konstiga idéer och inkonsekvens vid besiktningarna. En besiktningsman TYCKTE och underkände ett chassi som varande för klent (för en V8:a med laglig effekt) och en annan godkänner det rakt av liksom bilprovningen gjorde. Det handlade om 0,5 mm skillnad... Ett Chassi som är konstruerat och hållfasthetsberäknat av erfarna ingenjörer på fabriken som bygger det. Likaså att det går hundratals godkända sådana i trafik utan några haverier. Suck... Besiktningsmännen har tydligen makt att endast tycka utan att presentera vederhäftigt underlag för sina beslut.