Jump to content

urberg

Forumdeltagare
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Ulf Bergers
  • Ort
    Helsingborg
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Du kan dra dem under bilen om de inte utgör lägsta punkten. Skall klammas med 20 cm mellanrum (tror jag det var). Själv gjorde jag så då mitt avgassystem går under bilen och alltså går i först. Varken SFRO eller SBP anmärkte. /Ulf
  2. Jo det finns ju stolpskott lite varstans och det är lätt att stirra sig blind när man drabbas. Själv fick jag blank nej till chassiet på ett tidigt stadium men gav som tur inte upp. SFRO är precis som du skriver en fantastisk organisation och utan dem skulle vår hobby ha verkliga problem. Skönt att bilprovningen i stort verkar respektera SFRO. Mitt bygge petade man i alla fall inte nämnvärt i. Ursäkta att jag spårade ur. Det var ju buller det handlade om. Själv körde jag på Yokohama A048:or 205/15 och med slutligt avgassystem utan stålull i ändröret = 83 dB.
  3. Bullerprovet görs i 50 km/h och att pumpa däcken extra gör ingen större skillnad på vägljudet. Info från min bullerprovare i Malmö. När jag bullerprovade var där ett gäng Harleys som lät som fismoppar, misstände och var knappt körbara så illa som de gick. Allt får ett löjets skimmer över sig när man står och kasserar in tusenlapp efter tusenlapp för något som ju bara är ett spel för gallerierna i många fall. Hela byråkratin att få igenom ett bygge har tagit sådana proportioner att man snart får lust att skita i det och köra obesiktigat. Massor av av konstiga idéer och inkonsekvens vid besiktningarna. En besiktningsman TYCKTE och underkände ett chassi som varande för klent (för en V8:a med laglig effekt) och en annan godkänner det rakt av liksom bilprovningen gjorde. Det handlade om 0,5 mm skillnad... Ett Chassi som är konstruerat och hållfasthetsberäknat av erfarna ingenjörer på fabriken som bygger det. Likaså att det går hundratals godkända sådana i trafik utan några haverier. Suck... Besiktningsmännen har tydligen makt att endast tycka utan att presentera vederhäftigt underlag för sina beslut.
×
×
  • Create New...