Jump to content

martin_ts

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    154
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

martin_ts last won the day on June 14 2020

martin_ts had the most liked content!

Community Reputation

62 Excellent

About martin_ts

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Martin
  • Ort
    Borås

Recent Profile Visitors

1370 profile views
  1. Det skiljer fram och bak faktiskt. Bak verkar vara lite noggrannare. Gustav Ulander på Sfro skrev något om detta för ett år sedan. Sök på fjädringsväg i forumet. Jag fick ju underkänt på just det på min bil. Hade ju 14tum från början men fick gå upp till 15 för att klara bump och droop. Då godkände dom ju orginalplaceringen på tornet och 45 grader. Mats fick ju dock nedslag och fick höja sitt torn. Jag tycker att min bil uppför sig bra i trafik och på bana men hade jag byggt idag hade jag givetvis följt mats exempel och rättat upp dom. Det är ju väldigt tråkigt att behöva bygga om
  2. Oj vad fin din framvagn blev! Riktigt smart. Tack vare att du fick bygga längre övre a armar till dom alu spindlarna så kunde du flytta ut stötdämpar fästet så mkt utan att det blev utrymmes problem. Därmed funkar det ju med 13 tums dämpare.. Betr fjädringsväg räcker ju det då med 13 tums dämpare fram och det är ju bra! Men bak kräver väl SFRO 60 in och 60 ut. Så då tänker du ha 15tum bak då? Du verkar ha fixat dom största felen i boken från början. Jag är riktigt imponerad! Kommer nog bli en av dom bättre haynes! Vad ska du bygga för kaross?
  3. Vilka spindlar ska du använda fram? Kan du använda nedre arm enligt boken? Jag har letat ett enkelt alternativt för att slippa dom tunga sierra spindlarna men vet ju inte hur man ska räkna ut så längderna på bärarmarna blir korrekta? Finns program men dom kräver ganska mkt av användaren för att det ska bli rätt. Lätt att man påverkar geometrin negativt annars. Scruben tror jag är ett mindre problem. Ska bli kul att följa! Ridderstolpe sade inget om att du behövde justerbar caster? /Martin
  4. Skitsnyggt bygge du har gjort! När man tittar på dina bilder blir man verkligen sugen på att bygga en till! 🙂 Grymma svetsar. Jag har tiggat mina ochså och det tar tid! Tyvärr har det varit mkt diskussioner här om vad som är rätt och fel på haynes. Sfro har bedömt lite olika trots ändå ganska lika bilar. Har du kontaktat en sfro kille än? Om inte tycker jag du ska göra det. Det är vissa punkter ni borde diskutera /Martin
  5. Det är nog den enklaste och bästa lösningen. Ganska likt den lösningen som presenterades på voucht roadstern även om det aldrig gjordes i praktiken där. Skönt att slippa ändra uprightsen! Grymt snyggt hantverk ochså! kommer bli riktigt kul att få se denna i verkligheten 🙂 /Martin
  6. Jag vill inte ta några namn här igentligen.. Men min bil och bil nr2 besiktigades av Luigi på Sfro. Vi må haft våra dispyter men när det gäller det tekniska har jag följt hans rekommendationer fullt ut. Jag har 100procent förtroende för hans kunskaper inom chassi. Vad det gäller stötdämparvinklar bak hade han en sund inställning. 40-45 grader är för mkt men om bilen fungerar tillfredställande är inte det något problem. Hans erfarenhet var att det var viktigare att vinkeln är korrekt fram för att bilen ska ha bra egenskaper. Både min bil och bil nr2 fungerar hur bra som helst med den
  7. Hejsan Mats! Jag ber om ursäkt om jag ställt till det för dig... Men tanken att bygga efter samma jiggar och grund koncept är i mitt huvud god då hjulet inte måste uppfinnas 2ggr. Min bil besiktigades med uniballs på övre bärarmar och gummitätningar. Besiktningsmannen berätta då att det är en rekommendation att inte använda uniballs men använder man tätningar så är det inga problem. (Detta gällde alltså övre bärarmar då dessa uthärdar mindre krafter) Andra bilen som byggdes på mina jiggar blev godkänd av sfro. Samma sak. Krav på tätningar-Godkänd ok Nu är bil nr 3 snar
  8. Tack Bengt! Skitkul att åka ut ett gäng bilar i kolonn i trafiken. Det såg ut att väcka mångas intresse. Jag röstar för att vi gör om detta nästa år och försöker få med ännu fler bilar trots ont om parkeringar på toppen! Väldigt bra tillfälle ochså för blivande bilbyggare att få åka med i olika bilar. Det var faktiskt något jag sakna när jag byggde min. På en trackday kan det bli ganska stressigt detta var ett bättre tillfälle.
  9. Finns en plats över i min 7a om någon vill åka med /Martin
  10. Säljes 4st gammla Toyo r888 däck. Kanske någon som vill ha som busdäck? 195/50/15 400kr Ratt från sierra cosworth. Sliten men medföljer nytt läder från syverkstan och instruktion hur man monterar. 400kr Finns utanför Borås 0735003861 /Martin
  11. 1. Bengt Johansson 0705430023 2. Stefan Sjölin 076 - 677 56 20 3. Göran Nilsson 072-2273757 4. Fredrik Engzell 0708- 697979 5. Martin Lindberg 0735-003861
  12. Bengt Johansson (postmanpat) 1 på körning 1 på grill Anders Kamperin (Offroad) 1 på grill. Per Adelsson(Pac), 1 på körning (B) Göran Nilsson. 1 körning, 1 grill Kjell Andersson. funktionär 1 på grill Roland Käll, funktionär 1 på grill Andreas Svensson, grill och körning. (B) Jakob cederblad(jake),1 körning, 1 grill (B) Jari Kinnunen, 1 körning, 1 grill Per Ersson funktionär 1 på grill Leif Larson ( men bara kanske beror på om jag kommer hem eller
  13. Haha kan ju hoppas. Vilken tid siktar du på i år då? Hade du kört 1.04?? Det lär du ta i år! När ska vi dra ihop en liten träff för vårat område då? /Martin
  14. Har inte hänt mycket här på sistone pga tillskott i familjen men några nyheter har det blivit Aeroscreen och nya backspeglar Superleggera fälgar med toyo r888 däck. Från 16kg till 12 kg per hjul. = tot 16kg viktbesparing märks tydligt att fjädringen arbetar mkt effektivare nu! Bilen är nu ochså reggad med hayabusa motorn. Fick dispens för 20kw/100kg och besiktnings befrielse. Blev lite knas kanske betr vikt/hk i pappren men det viktiga är att den är helt laglig att köra nu! Idag har vi kört 10mil. Bilen går verkligen Skit bra! Kul med sommar och bilåkande 🙂Hoppas det blir
×
×
  • Create New...