Jump to content

martin_ts

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    148
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

martin_ts last won the day on June 14

martin_ts had the most liked content!

Community Reputation

60 Excellent

About martin_ts

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Martin
  • Ort
    Borås

Recent Profile Visitors

1196 profile views
  1. Jag vill inte ta några namn här igentligen.. Men min bil och bil nr2 besiktigades av Luigi på Sfro. Vi må haft våra dispyter men när det gäller det tekniska har jag följt hans rekommendationer fullt ut. Jag har 100procent förtroende för hans kunskaper inom chassi. Vad det gäller stötdämparvinklar bak hade han en sund inställning. 40-45 grader är för mkt men om bilen fungerar tillfredställande är inte det något problem. Hans erfarenhet var att det var viktigare att vinkeln är korrekt fram för att bilen ska ha bra egenskaper. Både min bil och bil nr2 fungerar hur bra som helst med den
  2. Hejsan Mats! Jag ber om ursäkt om jag ställt till det för dig... Men tanken att bygga efter samma jiggar och grund koncept är i mitt huvud god då hjulet inte måste uppfinnas 2ggr. Min bil besiktigades med uniballs på övre bärarmar och gummitätningar. Besiktningsmannen berätta då att det är en rekommendation att inte använda uniballs men använder man tätningar så är det inga problem. (Detta gällde alltså övre bärarmar då dessa uthärdar mindre krafter) Andra bilen som byggdes på mina jiggar blev godkänd av sfro. Samma sak. Krav på tätningar-Godkänd ok Nu är bil nr 3 snar
  3. Tack Bengt! Skitkul att åka ut ett gäng bilar i kolonn i trafiken. Det såg ut att väcka mångas intresse. Jag röstar för att vi gör om detta nästa år och försöker få med ännu fler bilar trots ont om parkeringar på toppen! Väldigt bra tillfälle ochså för blivande bilbyggare att få åka med i olika bilar. Det var faktiskt något jag sakna när jag byggde min. På en trackday kan det bli ganska stressigt detta var ett bättre tillfälle.
  4. Finns en plats över i min 7a om någon vill åka med /Martin
  5. Säljes 4st gammla Toyo r888 däck. Kanske någon som vill ha som busdäck? 195/50/15 400kr Ratt från sierra cosworth. Sliten men medföljer nytt läder från syverkstan och instruktion hur man monterar. 400kr Finns utanför Borås 0735003861 /Martin
  6. 1. Bengt Johansson 0705430023 2. Stefan Sjölin 076 - 677 56 20 3. Göran Nilsson 072-2273757 4. Fredrik Engzell 0708- 697979 5. Martin Lindberg 0735-003861
  7. Bengt Johansson (postmanpat) 1 på körning 1 på grill Anders Kamperin (Offroad) 1 på grill. Per Adelsson(Pac), 1 på körning (B) Göran Nilsson. 1 körning, 1 grill Kjell Andersson. funktionär 1 på grill Roland Käll, funktionär 1 på grill Andreas Svensson, grill och körning. (B) Jakob cederblad(jake),1 körning, 1 grill (B) Jari Kinnunen, 1 körning, 1 grill Per Ersson funktionär 1 på grill Leif Larson ( men bara kanske beror på om jag kommer hem eller
  8. Haha kan ju hoppas. Vilken tid siktar du på i år då? Hade du kört 1.04?? Det lär du ta i år! När ska vi dra ihop en liten träff för vårat område då? /Martin
  9. Har inte hänt mycket här på sistone pga tillskott i familjen men några nyheter har det blivit Aeroscreen och nya backspeglar Superleggera fälgar med toyo r888 däck. Från 16kg till 12 kg per hjul. = tot 16kg viktbesparing märks tydligt att fjädringen arbetar mkt effektivare nu! Bilen är nu ochså reggad med hayabusa motorn. Fick dispens för 20kw/100kg och besiktnings befrielse. Blev lite knas kanske betr vikt/hk i pappren men det viktiga är att den är helt laglig att köra nu! Idag har vi kört 10mil. Bilen går verkligen Skit bra! Kul med sommar och bilåkande 🙂Hoppas det blir
  10. Jag har kört några bankörningar och väger 115kg. Aldrig haft några sådana problem! Jag gillar mina skarpt trots detta med nackstödet. Vet man om det så är det ju inga problem. Jag beställde mina med stolsvärme:-)
  11. Kul med nytt bygge! Jag har likadana stolar som dig. En varning bara. När man beställer dom med genomförning för bälten blir det väldigt lite material (tunn glasfiber) som håller nackstödet i sidorna. Många som provsitter vill gärna ta tag i nackstödet som stöd när dom sätter sig. Min gick rätt av och blev hängande i klädseln. Då såg jag att nackstödet bara hade kanske 15mmx2mm glasfiber det hängde i... Synd att dom inte har någon förstärkning där. Typ ett kolfiber rör eller något! Dom gick med på att åtgärda förarsidan men inte passagerar sidan. Så den sviktar ganska bra om man lutar mot den.
  12. Normalt sett måste ju en hallgivare ha ett hjul med magneter men läste precis att det finns vissa hallgivare där man med en metall kam kan bryta ett magnetfält skapat av givaren istället. Och därmed få en signal. Så det måste vara en sån det sitter i din då! Man lär sig något nytt varjedag:)
  13. Men bytte du kammar samtidigt då? Kan aldrig tänka mig att det är rätt puls hjul på kammarna annars
  14. Nu har jag fått dispensen godkänd! Mkt tidigare än vad transportstyrelsen först lovade! Äntligen kan jag få min bil laglig 🙂 /Martin
  15. Hej! Tråkigt att det inte gick bra på mappningen. Jag bygger själv en bil med duratec så följer detta med spänning! Några frågor. Vad har du för motor och årsmodell? Är det inte så att en del tidigare duratec använder vr kam givare medans mazda använder hall? Detta gör att det är skillnad på kamaxlarnas pulshjul mellan mazda och duratec. Det är inte så att du monterat en hallgivare bara för att det var det ditt VEMS ville ha? Men att du igentligen har kammar för en som ska ha Vr givare? Men du kanske har haft bilen med den motorn iordning och fungerat riktigt innan? Har inte föl
×
×
  • Create New...