Jump to content

martin_ts

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    109
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

martin_ts last won the day on August 4

martin_ts had the most liked content!

Community Reputation

28 Excellent

About martin_ts

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Martin
  • Ort
    Borås

Recent Profile Visitors

853 profile views
  1. Intressant! Vad hade du för chassi? Valde du så hårda fjädrar för att du saknade kränghämmare då? Har tittat på Mikael nordins film från Kinnekulle och hans bil har super grepp fram om man jämför! Jag har ca 1.4 grader camber och den är väldigt understyrd. Har läst ändå att ad08r ska fungera bra på bana! Men att min är orolig bak beror säkerligen på att den vill släppa på ett hjul vid acceleration! Hade du alltså toe out? Undra om jag varit för feg med hjulvinklarna : /
  2. Jo jag har hört det ochså! Höll halvgas ungefär och jag tycker ändå att den är förvånansvärt snäll att häva sladden på trots returer. Tror mkt i det ligger att jag kör på gatdäck. Är det inte så att när ett r däck släpper så blir det mer hastigt? Om jag minns rätt tror jag att jag körde om någon på rakan som gjorde att jag inte höll mitt vanliga spår! Då kom jag in lite tidigt och var då tvungen att släppa gasen. Ingen annan som såg detta utifrån?
  3. Hahaha! Jasså du! Du har gjort det innan alltså!;-) Nej men jag vet om det här med att inte släppa gasen! men jag av någon anledning börja svänga in för tidigt och då blev svängen för skarp! Släppte på gasen och då kom baken ut som på beställning. Minns inte varför jag kom in så fel. Gick bra hela dagen till detta hände! Magnus du råka inte filma så man kan se vad som hände? /Martin
  4. Körde på Mantorp i sommras och lyckades låsa ena framhjulet så jag fick en hemsk platta! Men nu i lördags efter Kinnekulle körningen börjar jag undra om något är fel. Låste upp hjulen fram flera gånger utan någon som helst input i ratten! På den tiden man körde gammla Ford sierror hårt så kände man alltid en liten vridning och ett moment på ratten när ett hjul låste sig! Nu saknar jag detta helt på min haynes roadster vilket gör det väldigt svårt att avgöra när man är nära eller låser ett hjul. Är det kanske min scrub som är felaktig? eller vad påverkar den där "känslan i ratten" när man låser ett hjul? Känner ni andra i ratten när ett framhjul låser sig?
  5. Aj aj det var inte bra! Jag höll på att göra en liknande grej på Mantorp men min klarade sig som tur var! Om ventiler klarat sig, bedömer du att kamdrev/kedja/spännare går att använda eller byter man det oavsett? Det var riktigt kul att köra med dig iaf. Hoppas du får ordning på grejerna!
  6. Ah!! Grym tid mikael!! Men nästa år kommer jag med riktiga R däck. Då ska jag försöka ge dig en match!
  7. Riktigt roligt att köra på Kinnekulle. Hade tyvärr stora grepp problem! förmodligen pga att jag kör med gatdäck och utan någon riktig diff låsning. När dom snabba bilarna dök upp så pressa jag både mig och bilen över dess förmåga! Var väldigt nära att gå av under bron då jag fick ett kast och några returer. Måste sett roligt ut för killen i den vita bilen med Saab motor som låg precis bakom!:-) Lyckades iaf med 1.01,8 som jag får vara nöjd med tanke på mina förutsättningar
  8. Tack för en super dag på Kinnekulle! Grymt jobbat Jari och gänget! /Martin
  9. Tar med en ljuddämpare Yamaha r1 100kr Är det någon som behöver riktig gummi tryckluftsslang? 50kr för 10m? Hör av er så tar jag med /Martin
  10. Kommer det finnas någon på plats med stor kunskap inom chassisättning/väghållning som kanske kan åka våra bilar nått varv och ge lite tips och synpunkter på vad man kan göra för justeringar?
  11. En gång för många årsedan var jag på en däckkurs på goodyear. Den killen satt och analyserade däck som det blivit olika problem med. Och i dom flesta fallen var för lågt tryck boven. Om man har för lågt tryck håller inte däcket sin form. För högt tryck är alltid bättre än för lågt. Gör det mkt i "grepp" alltså om man sänker? Motverkar inte det hela tanken med att ha styva fina däck? Jag har kört ett varm tryck på 2bar och det känns ok? Vad brukar ni som har sjuor köra med? Någon som testat med lite olika tryck?
  12. Dom där tändkablarna som sitter på Edis var skärmade! Vanlig strobolampa funkar inte heller på dom. Du vet en sån där hederlig man nöp fast på kabeln för att kolla inställningen?:) prova att montera någon billig universal tändkabel och testa?!
  13. Inför kommande bankörning tänkte jag kolla vad ni brukar ha för däcktryck? Min bil väger 580kg och rullar på yokohama ad08r. Dessa däcken är ju inga rena R däck. Vissa har nämt att man skall köra på ca 1.2kg?? Men gäller detta enbart om man kör riktiga R däck? Vad är era erfarenheter? /Martin
  14. Det är ju svårt att bedöma hur mkt det här med gummitätningarna påverkar livslängden men jag tycker att ditt resonemang är bra. Hade jag valt idag så hade jag valt det kitet du har ochså tror jag. Men det är alltid lätt att vara efterklok:-)
  15. Jag resonera som så att powerlight ok klarar väl max 750kg? Menar dom ekipagets totala vikt då eller bil utan förare? Min haynes vägde med Ford motor 620kg Och fick en tjänstevikt på 730kg. Så ansåg att det var gränsfall när jag valde. Iaf dom gammla powerlight oken var väl för racing bruk enbart och saknade väl gummi tätningar? Har dina det? Hade varit kul och veta vikt skillnaden. För mina bromsar är TUNGA
×
×
  • Create New...