Jump to content

martin_ts

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    118
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

martin_ts last won the day on November 22

martin_ts had the most liked content!

Community Reputation

34 Excellent

About martin_ts

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Martin
  • Ort
    Borås

Recent Profile Visitors

932 profile views
  1. Ja man måste vara väldigt uppmärksam när man läser haynes boken! På sida 64 i boken finns en bra ritning som är korrekt på bakre bärarm. Där anges det att CC mellan bussningarna ska vara 391mm På sida 65 beskrivs det hur man skall konstruera jiggen. Jiggens totala längd är 465mm minus 50mm i fyrkants rören som används som stoppar och minus radien på bussningarna. 465-50-33.7=381mm! Så bygger du efter jiggen på sida 65 blir dom 1cm för korta. Tur att Mats har byggt sina i en jigg där dom bör bli 391mm 🙂 /Martin
  2. Jag har provat MIG svetsa med min kemppomat 250 med ren argon och det blev jätte fult! Blev mkt bättre resultat med ren co2 tillochmed /Martin
  3. Säljes en remdriven lysholm skruvkompressor till mercedes m113 AMG. God för 500hk 7000kr /Martin
  4. Hej! Snyggt bygge! Jag kör ju med samma ljuddämpare som du har men med zetec 2.0 och jag hade inga som helst problem med ljudprovet vid sfro bes Jag hade inga såna problem att svetsa i det. Har du kollat så inga dioder i din svets är trasiga eller nått?? Men använder du verkligen 98% argon och 2 procent co2 Står det Mison 2? Kan du av misstag köpt en Mison H2? /Martin
  5. Den är ca 100cm bred i bakkant för dom som undrar /Martin
  6. Hej Säljer en Aeroscreen till mk indy från HJCC Behöver lackas för att vara perfekt Går garanterat modifiera så det passar andra bilar ochså 🙂 700kr eller bud Finns utanför Borås
  7. Jepp PRD motorsport. Dom har en väldigt fin bänk faktisk. Försökte få min bil reggad i veckan hos Luigi men tyvärr så hittade han några fel. 1, Behöver placera om kardanringarna 2, för liten radie på växelspaken 3, gas respons för snabb. Behöver göra gaspedalen lite mer progressiv för att den ska bli mer lätt körd. 4, bromsbalansen är ställd på för mkt broms fram Så nu har jag lite att göra i vinter! Bilen vägde 565kg så klarar mig på 3hk om jag får dispensen på 20kw/100kg!
  8. Men kedjan hade väl kuggat? Är inte detta ett följd fel av övervarvningen? Tråkigt hur som helst att din första trackday sluta med stort haveri:(
  9. På onsdag bär det av till Ludde på sfro för en kontroll så jag kan få bilen registrerad med den nya motorn. I teorin så borde min motor ge 197hk som i hayabusan. Med en tjänstevikt på 680kg borde då max hk vara 185hk om man får den godkänd med 20kw/100kg Det betyder att jag har för mkt hk! Luddes resonemang är dock att man aldrig hamnar i närheten av det i verkligheten då tex avgassystem/insug, avsaknad av ramair osv skiljer sig väldigt mkt mot i mc. Så med ett intyg på effekt borde det vara helt ok ändå! Så nu har jag bänkat den till 156 hk och 119nm på hjulen. Med 10% förluster ger det max 172hk i motorn. Vet ej om det är normalt eller inte. Har fått många kommentarer om att mitt grenrör är boven men jag är ändå nöjd 🙂
  10. Intressant! Vad hade du för chassi? Valde du så hårda fjädrar för att du saknade kränghämmare då? Har tittat på Mikael nordins film från Kinnekulle och hans bil har super grepp fram om man jämför! Jag har ca 1.4 grader camber och den är väldigt understyrd. Har läst ändå att ad08r ska fungera bra på bana! Men att min är orolig bak beror säkerligen på att den vill släppa på ett hjul vid acceleration! Hade du alltså toe out? Undra om jag varit för feg med hjulvinklarna : /
  11. Jo jag har hört det ochså! Höll halvgas ungefär och jag tycker ändå att den är förvånansvärt snäll att häva sladden på trots returer. Tror mkt i det ligger att jag kör på gatdäck. Är det inte så att när ett r däck släpper så blir det mer hastigt? Om jag minns rätt tror jag att jag körde om någon på rakan som gjorde att jag inte höll mitt vanliga spår! Då kom jag in lite tidigt och var då tvungen att släppa gasen. Ingen annan som såg detta utifrån?
  12. Hahaha! Jasså du! Du har gjort det innan alltså!;-) Nej men jag vet om det här med att inte släppa gasen! men jag av någon anledning börja svänga in för tidigt och då blev svängen för skarp! Släppte på gasen och då kom baken ut som på beställning. Minns inte varför jag kom in så fel. Gick bra hela dagen till detta hände! Magnus du råka inte filma så man kan se vad som hände? /Martin
  13. Körde på Mantorp i sommras och lyckades låsa ena framhjulet så jag fick en hemsk platta! Men nu i lördags efter Kinnekulle körningen börjar jag undra om något är fel. Låste upp hjulen fram flera gånger utan någon som helst input i ratten! På den tiden man körde gammla Ford sierror hårt så kände man alltid en liten vridning och ett moment på ratten när ett hjul låste sig! Nu saknar jag detta helt på min haynes roadster vilket gör det väldigt svårt att avgöra när man är nära eller låser ett hjul. Är det kanske min scrub som är felaktig? eller vad påverkar den där "känslan i ratten" när man låser ett hjul? Känner ni andra i ratten när ett framhjul låser sig?
  14. Aj aj det var inte bra! Jag höll på att göra en liknande grej på Mantorp men min klarade sig som tur var! Om ventiler klarat sig, bedömer du att kamdrev/kedja/spännare går att använda eller byter man det oavsett? Det var riktigt kul att köra med dig iaf. Hoppas du får ordning på grejerna!
  15. Ah!! Grym tid mikael!! Men nästa år kommer jag med riktiga R däck. Då ska jag försöka ge dig en match!
×
×
  • Create New...