Jump to content

martin_ts

Forumdeltagare
  • Content Count

    124
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

martin_ts last won the day on November 22 2019

martin_ts had the most liked content!

Community Reputation

35 Excellent

About martin_ts

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Martin
  • Ort
    Borås

Recent Profile Visitors

1015 profile views
  1. Vad säger du?? Funkar det med 13tum? Alla säger att det inte går! Och mina 15 tum är rätt tajta på men det är ganska tjocka cossie fälgar iof Skulle du kunna ta en bild innifrån som visar hur/var det är trångt? Vad har du för bromsar och fälgar? /Martin
  2. Jag måste ha 15tum pga haynes roadsterns klumpiga bak uprights. Vad hade du innan, är det till salu? Jag kolla vad force skulle ha för 15tummare. 1350pund! Det är hårt.. Synd att det inte blir kullen för dig år. Fast jag behöver nog ändå öva ett par år till innan jag håller ditt tempo! Har ju bebis nu men hoppas att hinna med några med svkg 🙂 /Martin
  3. Jävlar vilka däck! Kör du med så breda däck som 215 alltså? Det har ju diskuterats en del på engelska forum att den låga vikten på bilen gör att trycket på däckets kontaktpunkt blir lägre och att däcket blir väldigt svårt att få upp i temp? Släpa runt på ett bredare och tyngre hjul har istället enligt vissa en negativ effekt. Har du testat lite olika bredd eller har du någon egen erfarenhet? Jag ska köpa nya fälgar och däck till min. Funderar på ultraleggera och ar1or i 205 bredd. Ad08orna i 195bredd gick ju för varma men vet inte hur mkt svårare det är att få temp i riktiga R däck. Ultraleggera och ar1 landar på 15k. Svåra och dyra beslut man ska ta och många olika åsikter i frågan 🙂
  4. Hej! Tyvärr passar inte den duratecen /Martin
  5. Köpes sprängkåpa för duratec som passar mot typ9 växellåda. Även svänghjul/koppling är av intresse /Martin
  6. Säljes 16st bärarmsfästen enligt haynes roadster boken 44mm inv 3mm gods För 12mm genomgående bult. 400kr /Martin
  7. Ja man måste vara väldigt uppmärksam när man läser haynes boken! På sida 64 i boken finns en bra ritning som är korrekt på bakre bärarm. Där anges det att CC mellan bussningarna ska vara 391mm På sida 65 beskrivs det hur man skall konstruera jiggen. Jiggens totala längd är 465mm minus 50mm i fyrkants rören som används som stoppar och minus radien på bussningarna. 465-50-33.7=381mm! Så bygger du efter jiggen på sida 65 blir dom 1cm för korta. Tur att Mats har byggt sina i en jigg där dom bör bli 391mm 🙂 /Martin
  8. Jag har provat MIG svetsa med min kemppomat 250 med ren argon och det blev jätte fult! Blev mkt bättre resultat med ren co2 tillochmed /Martin
  9. Säljes en remdriven lysholm skruvkompressor till mercedes m113 AMG. God för 500hk 7000kr /Martin
  10. Hej! Snyggt bygge! Jag kör ju med samma ljuddämpare som du har men med zetec 2.0 och jag hade inga som helst problem med ljudprovet vid sfro bes Jag hade inga såna problem att svetsa i det. Har du kollat så inga dioder i din svets är trasiga eller nått?? Men använder du verkligen 98% argon och 2 procent co2 Står det Mison 2? Kan du av misstag köpt en Mison H2? /Martin
  11. Den är ca 100cm bred i bakkant för dom som undrar /Martin
  12. Hej Säljer en Aeroscreen till mk indy från HJCC Behöver lackas för att vara perfekt Går garanterat modifiera så det passar andra bilar ochså 🙂 700kr eller bud Finns utanför Borås
  13. Jepp PRD motorsport. Dom har en väldigt fin bänk faktisk. Försökte få min bil reggad i veckan hos Luigi men tyvärr så hittade han några fel. 1, Behöver placera om kardanringarna 2, för liten radie på växelspaken 3, gas respons för snabb. Behöver göra gaspedalen lite mer progressiv för att den ska bli mer lätt körd. 4, bromsbalansen är ställd på för mkt broms fram Så nu har jag lite att göra i vinter! Bilen vägde 565kg så klarar mig på 3hk om jag får dispensen på 20kw/100kg!
  14. Men kedjan hade väl kuggat? Är inte detta ett följd fel av övervarvningen? Tråkigt hur som helst att din första trackday sluta med stort haveri:(
  15. På onsdag bär det av till Ludde på sfro för en kontroll så jag kan få bilen registrerad med den nya motorn. I teorin så borde min motor ge 197hk som i hayabusan. Med en tjänstevikt på 680kg borde då max hk vara 185hk om man får den godkänd med 20kw/100kg Det betyder att jag har för mkt hk! Luddes resonemang är dock att man aldrig hamnar i närheten av det i verkligheten då tex avgassystem/insug, avsaknad av ramair osv skiljer sig väldigt mkt mot i mc. Så med ett intyg på effekt borde det vara helt ok ändå! Så nu har jag bänkat den till 156 hk och 119nm på hjulen. Med 10% förluster ger det max 172hk i motorn. Vet ej om det är normalt eller inte. Har fått många kommentarer om att mitt grenrör är boven men jag är ändå nöjd 🙂
×
×
  • Create New...