Jump to content

pelleöberg

Forumdeltagare
  • Posts

    194
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    per öberg
  • Ort
    Hofors

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. låter intressant, väntar med spänning på ett datum då man jobbar varannan helg.
  2. kawasaki 1000 bak och suzuki gsxr 1000-02 fram.Lätta o smidiga/ Pelle
  3. 280 skiva volvo 240 nersvarvad o mc ok fram o bak. 4 kolv bak, 6 kolv fram . oken väger 1000gr styck :)
  4. satte i en låda från Lexus is 200 Aisin 6vxl. Funkar kanon är så lättväxlad o den har 0,89 på sexan om jag inte minns fel / Pelle
  5. På cv förgasarna gick jag upp en storlek på lågfart för att den inte skulle skjuta o smälla på lågfart. Huvudmunstycket kanske inte stämmer så bra för dom cv förgasarna hade jag på min tidigare 1600 crossflow. På RS förgasarna jag har nu kan man ha orginal 17,5 i lågfart och jag har 135 i huvudmunstycke. Men det blir även en hel del provande med nålen upp o ner, Kan även bli så att du måste byta nål för det finns en hel mängd nålar o välja på. Men min erfarenhet är att man går upp alldeles för mycket i storlek på munstycke och man kan få problem som att den skjuter o misständer. Det kan vara tålamodsprövande o skruva munstycke, och jag kom sen på o köpa en bredbandslambda o den talar ju om direkt vad som är fel. Det skulle jag gjort från början så hade jag sparat en hel del pengar. Lätt o vara efterklok. :)
  6. Med mina erfarenheter av hojförgasare både cv och rs så låter det som den går alldeles för fett. Känner igen problemet och jag skruvat i o ur munstycken i flera år nu och har blivit lite klokare på allt skruvande. Och har även en zetec 2,1 under huven. / Pelle
  7. Har inte hänt så mycket i sommar, men har i allafall varit iväg o kört bilen på rullar. Hade en del bekymmer med krånglande startmotor och kortslutning i soppapumpen. Så toppeffekten blev väl inte riktigt vad jag hade hoppas på. 228 hk vid 6900rpm o vridet på 226. Har analyserat vad som som bromsar dom sista hästarna och det är nog mitt avgasrör. Lite för långa primärrör och en för kort o för trång kollektor. Ska göra ny kollektor och ett 2,5 tums rör efter kollektorn i stället för 2 tum. Sen så blir det en ny körning på rullarna så får vi se vad det blir. Pelle :)/>
  8. Jo då , det funkar nu igen. Nu så sitter det en original lamell i så är det är fart på kärran igen. :) /Pelle
  9. kör med mikuni rs 38 lr 40. enkel att bestycka o skruva med, flödar mycket bättre än weber. :)
  10. En racerbil ska vibrera o gneka. Helt i sin ordning. :lol: / Pelle
×
×
  • Create New...