Jump to content

Tornado

Forumdeltagare
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Peter Malmberg
  • Ort
    Trelleborg

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej! Vi på bilprovningen i Trelleborg och Ystad som drivit entusiastbesiktningarna under alla år, startar i maj egen bilbesiktning för entusiaster av entusiaster. Behovet blir bara större efter att få besiktigat sin ögonsten av personal som själva är entusiaster och som har lång erfarenhet samt känsla för att hantera dessa klenoder. Vi erbjuder samtliga besiktningsalternativ upp till 3500kg som även innefattar registreringsbesiktning, rådgivning samt vägning. Vi hälsar alla på Locost hjärtligt välkomna till Ystad Bilbesiktning AB. Exakt datum i maj för invigning och besiktningsträff kommer att anges på vår hemsida. Se länk: http://www.ystadbilbesiktning.se/Hem.html Vänligen: YBB
  2. Hej! Har en växellåda från en Honda s2000 som gått c.a 600mil i perfekt skick samt en 150 hästars Honda crv v-tec motor c.a 2600mil, motorn har varit överhettad inga synliga fel förutom att toppen är skev och behöver planas. Pris högstbjudande eller byte något kul (bil, mc, jazzgitarr eller något annat onödigt) Vänligen: Peter
  3. Faktiskt så går det att korrigera detta med övre transitled. Om jag ändrar infästningen 15mm som är tänkt så ändras scrubben från 95mm-50mm samt att KPI ändras från c.a 4 till 14 grader. Tänker eventuell förskjuta hålet lite bakåt för ändrad caster. Låter inte detta hyffsat vettigt? Vänligen: Peter Malmberg
  4. Ett hjärtligt tack för hjälpen! //Peter
  5. Sfro tillåter max 60mm och detta har jag tänkt klara med god marginal. Finns här ingen svartbältad som kan svara på om det är tillåtet att göra ett nytt koniskt hål för nedre spindelled samt med god material och svetskunskap svetsa igen det gamla hålet. Flyttar man infästningen t.e.x 10mm så borde det göra rätt mycket på sej i scrubb. Vänligen: Peter
  6. Ja det är tyvärr otänkbart. Vänligen: Peter
  7. Hej alla Locostvänner! För några år sedan byggde jag en Dax Rush och fick en verkligt god support av alla er specialister här på forumet. Nu har nästa bygge dragit igång (Tornado Raptor v8) Detta är en rätt så komplett byggsats med färdiga kromade länkarmar, pulverlackad ram och tråkiga granadaspindlar. Nu är frågan hur rättar jag till styrradien utan ingrepp i ram och länkarmar? Fälgarnas offset är fixat vad som går och modifiering av naven är otänkbart p.g.a frigång vid fullt styrutslag. Har en tanke på att flytta det nedre koniska hålet i spindeln. Vet att detta ämne är rätt så utrett och jag är verkligen inte främmande för att bygga om länkarmsinfästningar, länkarmar, andra spinlar m.m, men det känns så tröstlöst att att förstöra sin fina pulverlack och dom kromade länkarmarna är ju ett konstverk. Finns här någon vettig livlina? Vänligen: Peter Malmberg
×
×
  • Create New...