Jump to content

jake

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    223
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

jake last won the day on October 3 2017

jake had the most liked content!

Community Reputation

20 Excellent

About jake

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Jakob Cederblad
  • Ort
    södertälje

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Fick lite färg på bryggan idag. Kanske borde ha skippat grundfärg det är ju några gram iallafall! Snackade även med mannen bakom den mesta vinnaren i roadsport och jag borde ha gett axeln något mer camber och toe... Han påpekade dock ödmjukt att jag aldrig kommer att köra bilen tillräckligt fort så det kommer att göra nån skillnad 🤣🤘
  2. Då kan man titulera sig mästerskränkare också😇 Valde ganska konservativa värden på magkänsla. 0.2 grader toe in och 0.5 grader camber ... ska bli spännande att se hur den beter sig 🤔
  3. Ska försöka att redovisa en viktnedbryrning när jag är klar. 😊 Har fått låna en bakaxelrikt, just nu har axeln 0.7 grader toe ut på bägge hjulen. Har dock inte riktigt bestämt vad jag skall ha för värden på den färdiga axeln. några rekommendationer?
  4. Istället för att jobba med problemen från kinnikulle så håller Chapman på med en lättningsövning... ska bli spännande att se vad vågen stannar på!
  5. Får sammanfatta dagens övning på kinnikulle med 1 lyckande och 3 besvikelser. + bilen går mycket bättre med krängaren och överlag purrar den bra. - lådan krånglar, har sprungit läck igen (samma ställe)! Och det är ett elände att växla när man kommer upp i varv!😤 - batteriet stekte sig själv! 🙄 - Bilen är väldigt studsig över ojämnheter. Min misstanke är att det är för lite kompressiondämp och för mycket returdämp! Främst bak där den verkar ha gått på genomslagsgummit en del 🤔. Får bli en vinteranalys!
  6. Fettade in batteripolerna och det blev faktiskt bättre... inte helt bra, men bättre. Har köpt en Kränghämmare från England, tog över en månad att få den. En salig röra av tum och mm. Och den passade ... nästan! Fick anpassa under stötdämparbulten och vända uppochner på fästena. När jag får tillgång till svarven så blir det att modifiera de obskyra bultarna till övre bärarmen till 11 mm skaft och M10 gänga. Just nu är det lite glappt! 😏
  7. Tack för tipset. Det är ju en ganska enkel sak att flåtta in dem. 👍🏽
  8. 1. T#bias B#rndtson med vanliga brask lappen tröska 2. Fredrik Pousard 1 på grillningen 3. Kjell Andersson 1 på grillningen (ingen körning ) 4. Jari Kinnunen 1 på grillningen 5. Ingen körning, 1 på grillning (Per Westrin / Stinrew) 6. Anders Öhman 1. på grillningen 7. Anders Nilsson 1 på grillning 8. Herr. Cederblad. 1 på grillningen
  9. Har tätat, enligt konstens alla regler satt i motorn och när allt var ihop så vägrade den givetvis att starta! In med datorn och det visade sig att vevaxelsignalen slog mellan 0 och 250 varv och motorn går "trögt". Ut med stiften (har ju brutalkomp) för att få mer snurr och vips var signalen hur stark och bra som helst. I med stiften och nu snurrar motorn jätte lätt och startar givetvis? Fattar ingenting!
  10. Det har snorat såååå in i Norden kring lådan så jag blev tvungen att lyfta motorn (igen!). Konstaterade att lådan år ihoplimmad med silikon. Och att utgående axel är tät, däremot så läcker det mellan låda och struten kring utgående axel. Så plocka dän och försöka limma ihop det... oljan i lådan var grå! Och det verkade som det kom ut mycket olja, men det är ju omöjligt att avgöra när det rinne ut.
  11. 1.22 blev dagens bästa uppmätta tid på gälleråsen (klockade bara 1 pass innan batteriet tog slut). Känns riktigt bra, bilen höll ihop, det gick kontrollerar och fint. Största hindret mot en bättre tid var nog felet bakom ratten. Det enda som pajade var stolen som fått smaka lite väl mycket på Chapmans ande 😳. Men då får jag förstärka den och så kan jag göra resten av bilen klenare eftersom den höll 🙃. Det som bör kollas: olje avluftningen på växellådan geggar lite och det blir svårt att få i 3an när man kör hårt. Kränghämmare fram oljekylen är för effektiv 😳 Koppla om relät till kylfläkten så den stannar när jag krankar. Laga förarstolen avgassystemet sprider lite väl mycket av suzukins skönsång över nejden! mäta insugstempen.
  12. Lyfter det här gamla örhänget. Är det bara krav på 4.5% CO? Eller finns det krav på lambda och HC?
  13. Har varit och mappat bilen idag. Är vääääldigt nöjd över att det inte blev fyrverkeri😁😎. Sedan blev det inte riktigt som jag tänkt mig 🤔. Den blev riktigt snäll med Max moment från ~4500-7500 varv 😳. Hade räknat med att den skulle vara tokvass. Vikt effekt kvot på 2.5 kg/hk (tävlingsvikt/vevaxel hk) är ju ... err ja inte ... ja rätt bra tror jag😏!
  14. Halloj. Köln axeln väger 80kg med hjulen jag har nu = axeln väger ~65 kg med bromsar. Har två motorer så jag av står över. Men tack för erbjudandet 👍🏽
  15. Gick upp från ett shorai 14Ah 210 CCA till 36Ah och 540 CCA. Blev en jävla skillnad i snurr på motorn! Tyvärr så var det ohemult tungt, hade nog klarat mig med storleken under men de var slut så jag får leva med 300g staffvikt!?
×