Jump to content

Jocke4U

Admin
  • Content Count

    2732
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    38

Posts posted by Jocke4U


  1. 9 timmar sedan, swedishGT40 sade:

    Måste inte en kardanfångare vara en obruten cirkel?

    Dvs ev bit av rör t.ex? Vill minnas att jag hört det nämnas vid något tillfälle, men kan helt klart ha fel.

    Nej det behövs inte men ska vara kraftig och tajt för att minska krafterna om det sker ett brott - och även placerad rätt så vid brott att den sitter där den  gör mest nytta


  2. On 2018-10-13 at 12:01, guldgroda sade:

    Tack, kardanfångare har jag givetvis. Rädd om mina ben ☺️

     

    A8F40F03-EA84-47B3-83F7-1C97AFC20956.jpeg

    Hej Gustaf,

    Kul att se ditt bygge. 

    Måste bara fråga - har SFRO sagt ok till denna kardanfångare?

    Min känsla är det hade varit mycket mer effektivt om du flyttar ihop den så den är som en cirkel runt kardanen och  kanske ~10 cm bakåt. Går den av och  hjulen rullar ~90 km/h så vispar det ordentligt och som jag kan se så riskerar brottet vispa utanför fångaren.

    / Jocke


  3. 6 timmar sedan, swedishGT40 sade:

    Börjar närma sig att montera sk. byggdämpare på bilen snart (Vore brutalt smidigt för kommande flytt också)

    Vad använde ni? Har kollat på vantskruv, men jag är snål när det kommer till saker som bara ska användas tillfälligt och sen kasseras...
    Någon smart billig lösning ni har att föreslå? (Biltema vantskruv 25-338 är 245-365mm och passar runtom på min bil, men kostar 229:- styck)

    Träregel i lämplig dimension?


  4. Hej,

    Idag har jag migrerat in det gamla GT40 forumet ( http://gt40.forum24.se ) till LocostSweden-forumet och gjort lite tvätt av datat, kan finnas lite ytterligare.

    En del bilder har dessvärre felaktiga länkar och omöjliga att fixa till.

    Men varmt välkomna GT40-intresserade (och andra) till detta forum för amatörbyggda personbilar.

    Klubbens betalande medlemmar har några rabatter hos sponsorer som ses på https://www.locostsweden.se/ samt "internt" medlemsforum men även möjlighet att deltaga i aktiviteter som klubben subventionerar (t.ex. minst en årlig banträff). För att ta del av detta så behöver man spendera/sponsra klubben med 230 kr/år för medlemskap - som också går till kostnader för detta forum.

    Så alla är välkomna som klubbmedlemmar https://www.locostsweden.se/new_member.html 🙂 

    / Jocke

    • Like 3

  5. 10 timmar sedan, Rikard Larsson sade:

    Snyggt! Jag märkte inget för övrigt. Kollade min länkadress och den var forum.locostsweden.se/index.php?/discover/unread/

    Tror http/https i alla fall i Chrome inte är med i länkadresserna.

    Edit: Länkadresserna i bokmärken alltså.

    Ok, bra att det funkar.

    Chrome verkar ha lite olika bookmarks märker jag. Anger man inte http:// eller https:// så brukar den köra http:// som förvalt men våran sajt är nu uppsatt så den tvingar till https:// (du får en litet extra hopp innan du landar 🙂 )


  6. Hej,

    För information.

    Vi kommer slå på/tvinga till att man använder HTTPS istället för HTTP.

    Går man till forumet på adressen http://forum.locostsweden.se så kommer man bli skickad till https://forum.locostsweden.se

    HTTPS innebär att kommunikationen mellan forumet och din webläsare är säker (krypterad).

    Ni ser detta t.ex. i webläsaren:

    Idag: image.png.3d19f54e17c473597191a1a7367d85a3.png

    Inom kort: image.png.e8efe4990670141df9c8f2788623a8dc.png

    Det kan ev innbära att ni måste ändra på URL'en som ni använder. Använder ni Tapatalk kan denna bli påverkad.

    Detta kommer troligen ske inom 2-3 dagar.

    Mvh Joacim

    • Like 2

  7. Vid årsmötet 2018 togs beslutet att ändra klubbens inriktning.

    Från att har enbart fokuserade på bilar som liknar ursprunget Super Seven så har vi öppnat även upp för andra amatörbyggda personbilar - det kan vara väldigt olika t.ex. Cobra, GT40 m.fl.. Detta för att amatörbyggda personbilar har ungefär liknande utmaningar och roliga upplevelser.

    Våra uppdaterade stadgar finns publicerade på våran hemsida - tillgängliga för alla att ta del av. Se länken nedan .

    http://www.locostsweden.se/new_member.html

    • Like 4

  8. Hej,

    Nu är äntligen hemsidan och forumet uppdaterade enligt de nya stadgarna.

    Som ni ser ovan så har vi en ny logotyp för att visa att det inte bara är en klubb och ett forum för super seven utan även andra amatörbyggda personbilar. Även hemsidan har denna logotyp och uppdaterade texter för att återspegla detta.

    När det gäller forum så diskuterar vi allt möjligt i lämpliga forum kring motorer, bränslesystem etc men vi har några få modellspecfika forum:

    • Locost 7 (Super seven)
    • GT40
    • Övriga

    Vi lägger till fler om det behövs: http://forum.locostsweden.se/index.php?/forum/58-modellspecifika-forum/

    Har ni förslag på förbättringar eller annan feedback - posta gärna denna tråd.

    Mvh Joacim

    • Like 4

  9. r-2 wrote:
    Roush är nog hög kvalité men knappast lågpris tyvärr, stökigt det här med externbanans...... 🙄

    347 är jättefint med internbalanserad stålvev vad gäller varvtålighet.


    Så är det nog att Roush kostar en del.
    Jag tycker Ford Performance är bäst idag. Det är inte gratis där heller men...
    De har mycket och bra information om deras motorer och delar. Allt ifrån alla tekniska specar till åtdragningsmoment på olika delar.

    De skall vad jag har läst också ha en bra teknisk support - nu är det fortfarande semestertider (även om US inte har så strikt som SE) så deras online chat har inte varit uppe. Skickade i alla fall en del frågor via Facebook och får se hur de bemöter dessa

  10. Nope inte som det verkar 🙂
    Från Ford Performance:

    "Engine is internally balanced, "0" balance flywheel required"

    Därav känner jag att Ford Performance skulle passa mig - sen bara att kolla om budgeten passar 😉

    Även mailat Roush Performance hur dom har det med sina motorer
×