Jump to content

Jocke4U

Admin
  • Content Count

    2732
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    38

Everything posted by Jocke4U

  1. Jocke4U

    El konverterad cross

    Coolt Pär!
  2. Jocke4U

    Henriks GT40

    Härliga bilder @Starhonk/Henrik
  3. Jocke4U

    El konverterad cross

    Härligt Pär och välkommen tillbaka från "hålet" 🙂 Blir spännande detta 😄
  4. Jocke4U

    Esther Seven #31

    En annan grej - kan vara att perspektivet inte visar det rätt - men bromsröret ser ut att ligga väldigt nära. Är ju dumt om kardanen smäller av och du samtidigt tappar bromsarna 😉
  5. Jocke4U

    Esther Seven #31

    Nej det behövs inte men ska vara kraftig och tajt för att minska krafterna om det sker ett brott - och även placerad rätt så vid brott att den sitter där den gör mest nytta
  6. Jocke4U

    Esther Seven #31

    Hej Gustaf, Kul att se ditt bygge. Måste bara fråga - har SFRO sagt ok till denna kardanfångare? Min känsla är det hade varit mycket mer effektivt om du flyttar ihop den så den är som en cirkel runt kardanen och kanske ~10 cm bakåt. Går den av och hjulen rullar ~90 km/h så vispar det ordentligt och som jag kan se så riskerar brottet vispa utanför fångaren. / Jocke
  7. Jocke4U

    SwedishGT40 Scratchbygge

    Träregel i lämplig dimension?
  8. Hej, Idag har jag migrerat in det gamla GT40 forumet ( http://gt40.forum24.se ) till LocostSweden-forumet och gjort lite tvätt av datat, kan finnas lite ytterligare. En del bilder har dessvärre felaktiga länkar och omöjliga att fixa till. Men varmt välkomna GT40-intresserade (och andra) till detta forum för amatörbyggda personbilar. Klubbens betalande medlemmar har några rabatter hos sponsorer som ses på https://www.locostsweden.se/ samt "internt" medlemsforum men även möjlighet att deltaga i aktiviteter som klubben subventionerar (t.ex. minst en årlig banträff). För att ta del av detta så behöver man spendera/sponsra klubben med 230 kr/år för medlemskap - som också går till kostnader för detta forum. Så alla är välkomna som klubbmedlemmar https://www.locostsweden.se/new_member.html 🙂 / Jocke
  9. Jocke4U

    Magnus väg till färdig GT40

    Snyggt!
  10. Jocke4U

    Mangans GT40 träff den 29 september

    Tack för träffen igår, speciellt Magnus men även alla andra som kom! Några bilder:
  11. Jocke4U

    Magnus väg till färdig GT40

    Hej Magnus, Tack för besöket igår och klart imponerande framsteg du har gjort sen jag var hos dig sist. Nu är det bara det sista kvar och hela kalla/mörka vintern att göra den besiktningsklar Grymt!
  12. Jocke4U

    Kardanaxel

    Stämmer in - har sällan upplevt bättre kundservice än hos North West Propshafts - bara tummen upp 👍👍
  13. Jocke4U

    Motorval

    Jag funderar på motorval i kommande bygge. Nu är jag inte speciellt hemma på V8 så korrigera mig osv Det lutar mycket åt en Ford 302 smallblock, helst strokad 347. Tror det skall vara insprutning. Vill helst skaffa något och sätta i utan att behöva renovera det första jag gör - det kan ev. göras senare när bilen är reggad och på gatan. Långsiktigt (eller kort 😉 ) kanske är på en crate engine. När det gäller större investeringar så hamnar jag hellre ganska rätt från början, t.ex. om jag det långsiktiga målet på en Ford Performance 347 men börjar med en begagnad maskin så måste troligen insprut/8-stack, koppling (inkl adapterplatta) etc skaffas och det är ju dumt om allt måste bytas senare. * Vilka äldre 302'or är kompatibla med en ny 347 crate engine vad det gäller insprut/8-stack, koppling/adapterplatta etc? * Liknande ovan fråga men hur är det med yttermått och infästningar/motorfästen mellan crate och äldre? Hur mycket äldre? * Insprutning - 8-stack är ju oslagbart vackert medan sådana "förgasar-look-a-like" som MSD Atomic EFI är ju ganska plug 'n play. Jag har en dålig magkänsla va det gäller sådana plug 'n play grejer. Vad bör man satsa på? Skjut på med era tankar och idéer 🙂
  14. Jocke4U

    Mangans GT40 träff den 29 september

    Blir det av? Vilken tid?
  15. Jocke4U

    HTTPS istället för HTTP inom kort

    Ok, bra att det funkar. Chrome verkar ha lite olika bookmarks märker jag. Anger man inte http:// eller https:// så brukar den köra http:// som förvalt men våran sajt är nu uppsatt så den tvingar till https:// (du får en litet extra hopp innan du landar 🙂 )
  16. Hej, För information. Vi kommer slå på/tvinga till att man använder HTTPS istället för HTTP. Går man till forumet på adressen http://forum.locostsweden.se så kommer man bli skickad till https://forum.locostsweden.se HTTPS innebär att kommunikationen mellan forumet och din webläsare är säker (krypterad). Ni ser detta t.ex. i webläsaren: Idag: Inom kort: Det kan ev innbära att ni måste ändra på URL'en som ni använder. Använder ni Tapatalk kan denna bli påverkad. Detta kommer troligen ske inom 2-3 dagar. Mvh Joacim
  17. Jocke4U

    Magnus väg till färdig GT40

    Snyggt, då har du en lugn månad att montera ihop den till träffen
  18. Jocke4U

    HTTPS istället för HTTP inom kort

    Det är nu genomfört! Har även uppdaterat PHP från 5.6 till 7.2 och förhoppningsvis ger det bättre prestanda :)
  19. Jocke4U

    HTTPS istället för HTTP inom kort

    Normalt skall det inte behövas - som jag skrev ovan: Går man till forumet på adressen http://forum.locostsweden.se (som idag) så kommer man automatiskt bli skickad till https://forum.locostsweden.se
  20. Jocke4U

    Esther Seven #31

    Kul och välkommen! Tips att överväga ett betalande medlemskap i klubben - dels för att stötta klubben och våra aktiviteter (och forumet) men även att ta del av olika rabatter. http://www.locostsweden.se/new_member.html
  21. Vid årsmötet 2018 togs beslutet att ändra klubbens inriktning. Från att har enbart fokuserade på bilar som liknar ursprunget Super Seven så har vi öppnat även upp för andra amatörbyggda personbilar - det kan vara väldigt olika t.ex. Cobra, GT40 m.fl.. Detta för att amatörbyggda personbilar har ungefär liknande utmaningar och roliga upplevelser. Våra uppdaterade stadgar finns publicerade på våran hemsida - tillgängliga för alla att ta del av. Se länken nedan . http://www.locostsweden.se/new_member.html
  22. Gå till sidan: http://www.locostsweden.se/new_member.html
  23. Jocke4U

    Mangans GT40 träff den 29 september

    Kanontrevligt! Jag kommer absolut och kollar/tjötar. Hoppas på många GT40 Tid? (eller bestäms det senare) / Jocke
  24. Hej, Nu är äntligen hemsidan och forumet uppdaterade enligt de nya stadgarna. Som ni ser ovan så har vi en ny logotyp för att visa att det inte bara är en klubb och ett forum för super seven utan även andra amatörbyggda personbilar. Även hemsidan har denna logotyp och uppdaterade texter för att återspegla detta. När det gäller forum så diskuterar vi allt möjligt i lämpliga forum kring motorer, bränslesystem etc men vi har några få modellspecfika forum: Locost 7 (Super seven) GT40 Övriga Vi lägger till fler om det behövs: http://forum.locostsweden.se/index.php?/forum/58-modellspecifika-forum/ Har ni förslag på förbättringar eller annan feedback - posta gärna denna tråd. Mvh Joacim
  25. Jocke4U

    Motorval

    r-2 wrote: Roush är nog hög kvalité men knappast lågpris tyvärr, stökigt det här med externbanans...... 🙄 347 är jättefint med internbalanserad stålvev vad gäller varvtålighet. Så är det nog att Roush kostar en del. Jag tycker Ford Performance är bäst idag. Det är inte gratis där heller men... De har mycket och bra information om deras motorer och delar. Allt ifrån alla tekniska specar till åtdragningsmoment på olika delar. De skall vad jag har läst också ha en bra teknisk support - nu är det fortfarande semestertider (även om US inte har så strikt som SE) så deras online chat har inte varit uppe. Skickade i alla fall en del frågor via Facebook och får se hur de bemöter dessa
×