Jump to content

Christer J

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    3026
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    49

Christer J last won the day on July 26 2020

Christer J had the most liked content!

Reputation

146 Excellent

About Christer J

  • Birthday 09/16/1972

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Christer Johansson
  • Ort
    Nora
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

20795 profile views
  1. Måste tyvärr avanmäla mig. Tagit bort min plats i listan. 1. Jari Kinnunen, körning med 1 förare, 1 på mat 2. Per "Pac" Adelsson, Körning med 1(kanske 2) förare, 1 på mat(kanske) 3.Fredrik Vedde Engzell, körning 1förare, 2 på mat 4. Mikael Nordin, körning med 1 förare. 5. Christian Liljekvist, körning med 1 förare. 6. Per Lindberg, körning 1 mat 7. Stefan Larsson, körning med 1 förare, 1 på mat 8. Lars Andersson , 1 körning , 1 mat 9. Göran Nilsson, 1 körning , 1 mat 10. Andreas Svensson, Anders Bergelin, 2 förare, 2 mat. 11. Kjell Andersson 1 på mat 1 som funktionär 12. Joacim Järkeborn, ingen körning, 1 mat, 1 funktionär (förmiddagen) 13. Fredrik "fege" Pousard, 1 funktionär/(spårvisare om så önskas) 14. Bengt "postmanpat" Johansson, 1 mat, 1 funktionär 15. Robert Persson 1st körning 16. Anders Kamperin 1 mat, funktionär 17. Roland Käll 1 mat, funktionär 18. Johan Westerberg, körning med 1 förare. 19. Johan Svensson, 1 körning 20. Adam Bohman, 1 körning (karossbil) 21. Simon Andreasson, 1 körning (karossbil) 22.Tommy kopp 1 mat
  2. Med riktigt sågband så funkar det fint. Kolla med Stjärnsågar i Kopparberg, https://www.stjarnsagar.se/ Han har gjort band åt mig, och det är som dag och natt med livslängden
  3. Jag klämde med kabeskotång modell kraftig när jag kortade wiren på min gamla 7a, hemmabyggd linjärmotor som drog långt mer än 100 kilo och det höll de 3 år jag hade bilen. Jag använde originaländen från wiren som jag borrade ur och återanvände.
  4. Kolla Avantia ac. Det finns mycket info där om kopplingar, slang och rör.
  5. Jag hade samma idé som du, men övergav den och köpte en tvåradig Polokylare från Rallydesign istället. Dock fungerade den som vattenkylare till en gammal DOHC Sierra, men det blev tungt.. KL racing 75 mm tjock vägde 7 kilo tom och rymde flera liter vatten.
  6. 1. Jari Kinnunen, körning med 1 förare, 1 på mat 2. Per "Pac" Adelsson, Körning med 1(kanske 2) förare, 1 på mat(kanske) 3.Fredrik Vedde Engzell, körning 1förare, 2 på mat 4. Mikael Nordin, körning med 1 förare. 5. Christian Liljekvist, körning med 1 förare. 6. Per Lindberg, körning 1 mat 7. Stefan Larsson, körning med 1 förare, 1 på mat 8. Lars Andersson , 1 körning , 1 mat 9. Göran Nilsson, 1 körning , 1 mat 10. Andreas Svensson, Anders Bergelin, 2 förare, 2 mat. 11. Kjell Andersson 1 på mat 1 som funktionär 12. Christer Johansson, ingen körning, 2 mat. 1 funktionär.
  7. Som jag skrev så finns ju inget rör baktill.
  8. Det är knappast något problem. Det är ju bara för att hålla karossformen baktill. Jag hade aluminium på förra bilen. Det sitter inget alls under glasfibern på mitt nya bygge.
  9. Den satt fint i alla hastigheter och var tät i alla årstider.
  10. Jag har använt svart silikon för att limma en ruta på en a traktor. Jag maskerade några millimeter in på rutan och ut på karossen, och skrapade av överskottet med en lite böjd gummispackel. Det blev nästan som en list.
  11. Bygg så stor tank du kan. Du kanske kan ha en tank på varje sida. Jag hade 20 + 18 liter i 7an. Det går åt 15 liter på 20 banvarv, 0,8-1 L/ mil på landsväg. Tanka ofta eller sällan.
  12. Det var ju bärarmar vi pratade om sist. Råkade jag nämna motorvalet också? Effekten i en sån håller vikt/effektförhållandet på låga nivåer, ca 1:2. Dessutom har slitna bakdäck mindre ofjädrad vikt. Det är väl det SFRO menar med lätt bil? 😄
  13. En MNR . Kan man anmäla sig till Kinnekulle 2022 som piska och morot så den blir klar? 😁
×
×
  • Create New...