Jump to content

Christer J

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    3061
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    52

Christer J last won the day on September 17

Christer J had the most liked content!

Reputation

158 Excellent

About Christer J

  • Birthday 09/16/1972

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Nora

Profile Fields

  • Namn
    Christer Johansson
  • Ort
    Nora
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

21948 profile views
  1. 1an kan ju gå fall pga chokeeffekt av givaren och fästet. Trmpgivaren borde väl egentligen kunna sitta i plåten och bara sticka ut i luften inne i filtret? Det borde ju vara ganska lika temp i det utrymmet. Ventiltätningarna är väl lite av Pintos kännetecken, men 20000 mil är även det ganska respektabelt
  2. Bilskrot. Klipp en härva för kaffrpengar. Bra kvalitet, billigt och alla omöjliga färger.
  3. Jag överdimensionerade. 18x2 hydraulrör och 25x3 plattjärn mot skärmen. Tre infästningar i skärmen, men varken mina 1500 mil, eller nästa ägares bekymmer.
  4. Det relät drar med pulserna från tändningen så att inte pumpen startar förrän vevaxeln snurrar och tändningen gått igång. Alltså inte ersättningsbar med ett vanligt relä.
  5. Går bensinpumpen när du kör startmotorn? Den ska gå efter 1 sek efter att du släppt nyckeln från startläget. Isf har du vevaxelgivare ok. Nästa är att kolla gnista.
  6. Luftmassemätaren😄😄 Nädå.. Men har du kollat bränsletrycket innan du byter en massa grejor? Slangen till tryckregulatorn? Silarna i spridare?
  7. Ta en knapp till og900 backspegel och ryck av knoppen så har du ju bara en liten pinne kvar som du kan sätta en svarvad aluminiumknopp på tex
  8. Man lossar ju och justerar tillbaka med ett vanligt 9V batteri om man inte har diagnosinstrument. Borde ju räcka med en glödlampa i serie för strömbegränsningen vid åtdragning.
  9. Krav på lampa. Jag hade Opelok med wire till elmotorn och återfjädrande vippbrytare. Lampa via mikroswitch på elmotorn. Egentillverkad av bla en skruvdragarmotor med växellåda. Blir en annan variant på nya bilen, även den med wire till wilwood bromsok.
  10. Hade bara en växlande brytare på den. Man borde ju kunna förregla via backljudkontakten annars om det är några krav på att man inte ska kunna lägga i vid färd.
  11. Varför ska man inte kunna lägga i en elektrisk p broms när man kör? Det går på mina vanliga bilar, och på förra 7an.
  12. Enklare att besikta med smala hjul än att bygga skärmar.
  13. Det står olika på anvisningen på etiketten, mot det som är tryckt på burken. Jag har alltid gjort som det står på burken och det har funkat på ventilkåpor och oljetråg
  14. Wrinkle paint behöver inte värmas. Jag har inte värmt VHT i alla fall.
×
×
  • Create New...