Jump to content

Bronto

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    66
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

Bronto last won the day on June 8

Bronto had the most liked content!

Community Reputation

53 Excellent

About Bronto

  • Rank
    Advanced Member

Profile Fields

  • Namn
    Rasmus Hallberg
  • Ort
    Kalmar

Recent Profile Visitors

3470 profile views
  1. Börjat med skärmstag. Det tar mer tid än jag tänkt mig får jag lov att säga. Växellådan har fått en översyn där den nya drevsatsen har monterats. För drivlinan kvarstår det att få hem svänghjul och koppling. Jag behöver även få hem en annan utväxling till diffen innan nya lamelldiffen monteras. Idag har jag en 3,62 diff men vill ha en 3,92. Har även kommit hem lite prylar till elsystemet. Ska bli roligt att få börja med elsystemet med.
  2. Sysslat med lite annat i några månader nu men lite har jag plockat med bilen. Nu ska motorn straxt i för sista gången på ett tag förhoppningsvis.
  3. Hej ! Tackar! Nedsänkningen gjorde jag med en sickmaskin. Det finns andra sätt att göra det på med men smidigast om man kan få tag i någon som har en.
  4. Absolut roligaste stadiet än så länge! Kul att se att det blir en ”bil” av allt stål... 🙂 har hunnit en bit till nu. Jag har lite problem med att forma plåten runt röret vid stänkskärmen. Fick klippa till en nu plåt och minska ned på omviker runt ramröret. Jag var lite girig på första försöket och tog mer än vad jag klarar av. Många som gått runt långt men jag har problem med det. Skulle nog försökt krympa plåten innan jag började banka på den så hade det nog gått bättre. Men detta få duga på denna bilen. Går alltid att bygga en till när man lärt sig ! 🙂
  5. Klipper plåt och monterar. Ledigt några dagar nu så hoppas få mycket gjort 🙂
  6. Du får gärna utveckla dit svar vad gäller att dem haft en livslängd kortare än en säsong. 🙂 Vad har du tävlat med för bil? Storlek på uniballs som använts samt vilket fabrikat på uniball? Hur har dem suttit monterade? Tagit dem höga lasterna radiellt eller axiellt? Vikt på bil samt däck är också intressant. Som du säkert förstår så räknar inte jag med att saker ska hålla i en oändlighet utan att allt är en förbrukningsvara. Mvh Rasmus
  7. Jo men jag tror att det ska fungera bra. Tanken är att svarva hylsor som konar mot uniballsen. Stora änden mot nedre svetshylsan samt mot övre plåten för att få det stabilt. Sedan kan jag byta hylsor om jag vill justera rollcenter samt anti dive/squat.
  8. Jag har inte heller upplevt ledlager som ett problem tidigare. Har alu och ledlager överallt i min m3a och trivs kanon med det. Men det är ju en förklaring man ofta får när det ska avrådas från ledlager.
  9. Hej! det gör dem inte längre. Bilden du tänker på ovan var innan plåtarna kommit på plats.
  10. Tackar. Jag hoppas också att detta ska bli bra. 😬
  11. Nä, jag har valt att inte köra besiktningen via SFRO. TESTA är väl inte heller förtjusta i ledlager, men Ledlager av god kvalite och dammtätningar var ok. Men det var ändå en avrådan på ledlager. Men jag ser inte problemet med att köra med ledlager om man använder av god kvalite. Jag köper inte riktigt komfortfrågan. Bilen ska mest rulla på bana och kanske 100-200mil gata om året. Köra seven gör man ju för känslan att sitta öppet och nära asfalten. Det ska kännas. 😎
  12. Byggbesiktningen avklarad. Nu ska den plockas med för lackering av ram. Ramen ska lackeras innan jul så att plåtjobben kan påbörjas under julhelgen.
  13. Jag ska väl även säga det att det blev inte de Dion bak. Det blev en delad axel även där.
  14. Hej ! Spindelkroppen bygger på cortina geometri. Men först hade jag e30 hjullager för att få ned styrradien. Nu har jag dock bytt till Mondeo bakhjulslager. Betydligt mycket lägre styrradie än med rallydesigns aluhubbar. Bak är en egen historia i skuren 7075 T6.
×
×
  • Create New...